Citat:
Ursprungligen postat av
hairypotter88
Om SD får flest röster av alla partier men inte över 50% blir det så att Jimmie Åkesson blir statsminister då fast han får regera på den budget som röstas igenom av flest mandat i riksdagen? Eller hur funkar det?
Tror inte Åkesson kommer sitta i en minoritetsregering och jag tror att ett SD på 35-40 % och klart största parti inte kommer ignoreras av M.
Politiker generellt är alldeles för kåta på att regera, gör S ett katastrofval så avgår Löfven och kanske ABK.
Även andra partier som Mp och KD kommer tvingas byta partiledare.
2018 så kommer spelplanen vara annorlunda.