2016-01-21, 19:45
  #45433
Medlem
Jag är mycket glad idag. Jag tror faktiskt att SD har vunnit en del på att man har framstått som "trevliga" dom få gånger man fått framträda.

Framförallt Jimmie Åkesson är ju riktigt smart och slug synd att han fixade sin tand, fast det hör inte hit...off topic.. ....Jag har tidigare försökt att säga här att SD skall visa upp två sidor. Smarta förslag som möjliggör utvisning och minskning av bidrag till migranter.

Skarpa förslag om hur Migrationsverket skall tyglas och hur Polisens insatser mot ren kriminalitet skall förbättras. SD får aldrig bli ett flumparti!

Jag vill inte ha samarbete med M eller S. Tryck ned dessa partier!! Vi har fått nog med vansinne!
2016-01-21, 19:52
  #45434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag är en försiktig general, och både Yougov och Sentio har legat för högt vid tillfällen.

Du pratar generellt och inte vad gäller SD?
2016-01-21, 19:53
  #45435
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Sd kommer att öka men det gäller att vi alla pratar med och förklarar för alla de som själva inte har någon koll.
Umgicks i helgen med 2 stockholmare (skräll ... not) När jag smög in samtalet på invandringen var de riktigt anti SD, ju mer vi pratade om det desto mer insåg jag hur insnöade och hur lite koll de har.
Det här är ändå 2 st smarta killar med bra jobb, båda prenumererar och läser bara DN.
De hade ingen aning om alla avslöjanden om DN:s mörkning, ingen aning vem Tino är, ingen aning om Ivar Arpi, i sak efter sak visade sig att de har absolut noll koll på fakta, bara en massa konstiga floskler som jag fick överbevisa.
Tror när helgen var slut att de båda närmat sig SD betydligt även om det kommer att ta tid att erkänna för sig själv hur lurad man varit.

Samma sak här, pratade med en på jobbet som inte kunde förstå hur SD ökade, "de sprider ju bara massa myter". Jag frågade om han aldrig hört talas om Tino S tex, detta då han själv är nationalekonom. Nope, hans enda informationskälla bestod av DN. Hopplöst.

Ju fler folk som hittar till alternativa medier desto fler röster till SD. Invandrarkritiker dominerar på Twitter, nu återstår Instagram för att fång upp kvinnorna, blott 16% röstar på SD, tänk om de skulle gå upp i par med männen.

Lite märkligt att SD inte gör en större grej över att fler kvinnor röstar på SD än MP och FI tillsammans.
Gott med YouGov, nu vill ha in Novus!
2016-01-21, 19:58
  #45436
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
När då?
Titta i status.st tabellen, Sentio låg över valresultatet ett år före och yougov tangerade valresultatet två år före valet 2014, så visst har man haft lite glädjesiffror av och till.
2016-01-21, 19:59
  #45437
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Du pratar generellt och inte vad gäller SD?
Mellan val har man hamnar lite väl högt vid tillfällen med.
2016-01-21, 20:08
  #45438
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Titta i status.st tabellen, Sentio låg över valresultatet ett år före och yougov tangerade valresultatet två år före valet 2014, så visst har man haft lite glädjesiffror av och till.

Du är medveten att de fångar opinionen "om det skulle vara val idag" va? Du kan inte tänka som du gör. En mätning från te.x 2012 avser inte att mäta vad som ska ske på valnatten 2014
2016-01-21, 20:13
  #45439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Tittar in i tråden lite då och då för att njuta av korkade SD-sympatisörer och man blir alltid underhållen.






Och?
2016-01-21, 20:15
  #45440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Titta i status.st tabellen, Sentio låg över valresultatet ett år före och yougov tangerade valresultatet två år före valet 2014, så visst har man haft lite glädjesiffror av och till.

Fast det betyder inte att det var glädjesiffror, det kan ju vara så att SD:s stöd var så högt just då. Eftersom inget val genomfördes så går det inte att veta. Hade vi haft 7 OU:s som alla visade liknande siffror och prickade in resultatet val efter val och ett OU som stack ut och missade val efter val, så kunde man med stor sannolikhet ifrågasätta 8:e OU:s trovärdighet. Men så är inte fallet.
2016-01-21, 20:20
  #45441
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Titta i status.st tabellen, Sentio låg över valresultatet ett år före och yougov tangerade valresultatet två år före valet 2014, så visst har man haft lite glädjesiffror av och till.

Det betyder förstås inte att de mätte upp ett för högt resultat för SD.
2016-01-21, 20:22
  #45442
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Du är medveten att de fångar opinionen "om det skulle vara val idag" va? Du kan inte tänka som du gör. En mätning från te.x 2012 avser inte att mäta vad som ska ske på valnatten 2014
Är du medveten om att det är ett finger i luften vars exakthet uppenbarligen kan ifrågasättas.
2016-01-21, 20:26
  #45443
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det betyder förstås inte att de mätte upp ett för högt resultat för SD.

Jo det gör det med stor sannolikhet, de som väljer att SD blir normalt kvar hos SD.

SD växer och kommer fortsätta växa och nej jag tror inte att SD ligger på 28-29 % idag men att man kommer ligga där och lite till lagom till sommaren och att man kommer klättra vidare mot 35 % sommaren/hösten 2017.
2016-01-21, 20:27
  #45444
Medlem
hairypotter88s avatar
Om SD får flest röster av alla partier men inte över 50% blir det så att Jimmie Åkesson blir statsminister då fast han får regera på den budget som röstas igenom av flest mandat i riksdagen? Eller hur funkar det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in