Citat:
Ursprungligen postat av
Onlyplaydanuts
Sd kommer att öka men det gäller att vi alla pratar med och förklarar för alla de som själva inte har någon koll.
Umgicks i helgen med 2 stockholmare (skräll ... not) När jag smög in samtalet på invandringen var de riktigt anti SD, ju mer vi pratade om det desto mer insåg jag hur insnöade och hur lite koll de har.
Det här är ändå 2 st smarta killar med bra jobb, båda prenumererar och läser bara DN.
De hade ingen aning om alla avslöjanden om DN:s mörkning, ingen aning vem Tino är, ingen aning om Ivar Arpi, i sak efter sak visade sig att de har absolut noll koll på fakta, bara en massa konstiga floskler som jag fick överbevisa.
Tror när helgen var slut att de båda närmat sig SD betydligt även om det kommer att ta tid att erkänna för sig själv hur lurad man varit.
Samma sak här, pratade med en på jobbet som inte kunde förstå hur SD ökade, "de sprider ju bara massa myter". Jag frågade om han aldrig hört talas om Tino S tex, detta då han själv är nationalekonom. Nope, hans enda informationskälla bestod av DN. Hopplöst.
Ju fler folk som hittar till alternativa medier desto fler röster till SD. Invandrarkritiker dominerar på Twitter, nu återstår Instagram för att fång upp kvinnorna, blott 16% röstar på SD, tänk om de skulle gå upp i par med männen.
Lite märkligt att SD inte gör en större grej över att fler kvinnor röstar på SD än MP och FI tillsammans.
Gott med YouGov, nu vill ha in Novus!