2016-01-21, 18:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Som väntat fortsätter SD rusa uppåt på Yougov. Som många sagt tidigare när Yougovs mätningar släppts känns det fortfarande som att tillströmningen av SDare som registrerat sig på Yougov de senaste åren är bra mycket större än från övriga partier. Jag förstår dock att SDare är glada över att se siffrorna, oavsett om de stämmer bra eller ej.
Det är ju väldigt mycket som spelat SD i händerna senaste året. Jag undrar dock en sak, kanske OT. Vad ser ni SDare helst, att SD växer pga att "problemen" ökar eller att SD minskar och "problemen" minskar?
När man läser på Flashback känns det som att fler och fler är glada över allt skit som händer eftersom det leder till att SD ökar i popularitet. Ett SD som man i sin tur vill ska ta hand om "problemen". Låter som en väldigt ond cirkel av olustig gruppmentalitet.

Det är en alldeles för förenklad bild. SD är en ny kraft i svensk politik, ett socialkonservativt, tryggt, alternativ. SD växer inte i första hand på grund av "problemen" utan på grund av att folk vill ha en trygg och förnuftig politik.

Det är därför SD fortsätter att växa trots att regeringen och de borgerliga nu iallafall under galgen verkar skärpa till invandringsinflödet. Men så länge de fortsätter att prioritera genuxhäxor, samkönade äktenskap, allmän dekadent kultur, och pissar på allt svenskt, så fortsätter SD att växa som en raket. Trygghet och Tradition, det är vad folket i detta land vill ha.
2016-01-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad var SDs resultat i förra yougov?

Nästan 29%. Det rör på sig
2016-01-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag är lite försiktigare och tror att SD idag ligger mellan 22-24 % så 38-40 % tror jag SD har chans att hamna på om S + Mp inklusive ett vekt M lallar vidare med ökande problem i samhället till följd.
Varför tror du Sentio och YouGov ligger över aktuella opinion nu när dom alltid ligger under de faktiska valresultaten?
2016-01-21, 18:58
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Kommer finnas moderater som stödröstar kvar antingen L eller KD alt både och.
Så vi kan lugnt justera ned M med 1-1,5 procentenheter.
Var inte så säker på det.
om M fortsätter att blöda så vågar man inte stödrösta på småpartier,och det är ju inte samma sak som sossarnas kamrat 4% till VPK.
2016-01-21, 19:10
Medlem
37% bland män. I norra Skåne där SD var dubbelt så stora som rikssnittet i valet betyder de här siffrorna typ 70-75% bland män!
2016-01-21, 19:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Varför tror du Sentio och YouGov ligger över aktuella opinion nu när dom alltid ligger under de faktiska valresultaten?
Jag är en försiktig general, och både Yougov och Sentio har legat för högt vid tillfällen.
2016-01-21, 19:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag är en försiktig general, och både Yougov och Sentio har legat för högt vid tillfällen.

När då?
2016-01-21, 19:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Nästan 29%. Det rör på sig
Va? Det blev ju 28.8 % denna gång, har det alltså inte ökat sen förra undersökningen av yougov?
2016-01-21, 19:29
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Va? Det blev ju 28.8 % denna gång, har det alltså inte ökat sen förra undersökningen av yougov?
http://status.st/

26.9 var det väl?
2016-01-21, 19:30
Bannlyst
Citat:

Jo upp från 26,9
2016-01-21, 19:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
37% bland män. I norra Skåne där SD var dubbelt så stora som rikssnittet i valet betyder de här siffrorna typ 70-75% bland män!

Det är säkerligen fantastiska siffror för SD bland män i Skåne, med all sannolikhet över 50%. Däremot tror jag inte man kan dubbla som du gör nu när vi börjar närma oss extrema nivåer, kurvorna blir lite annorlunda då.

Men som sagt, helt fantastiskt jag gissar på mellan 50-60%
2016-01-21, 19:42
Medlem
Socialkonservativs avatar
Tittar in i tråden lite då och då för att njuta av korkade SD-sympatisörer och man blir alltid underhållen.

Citat:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in