2016-01-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Skriker gör väl få - aldrig jag. Däremot har jag inget problem med att uttrycka att en sak är bögig inför familj och nära vänner. Fjolligt, bögigt, det har fått lite samma betydelse. Men visst är det oklassigt att göra det i större sammanhang. Däremot har orkanen i det berömda vattenglaset tagit löjliga proportioner. Reaktionerna hade uteblivet om man skrikit jävla lantis, jävla bonde, ditt lågbegåvade as, etc. Vissa grupptillhörigheter är tydligen viktigare att värna än andra. Det är hyckleri.

Du som är från Stockholm har säkerligen vänner som konstant använder just nedsättande kommentarer om folk från övriga landet, och talar om de i mindre klassiga termer. Men på något sätt är bögar och invandrare grupper ståendes över alla andra subgrupper. Tröttsamt.
Gör du verkligen det? Känner du dig inte ointelligent och white trash när du gör det? Det känns väldigt utdött år 2016. Tror inte jag har hört någonting sådant uttryckas i min kompiskrets sedan högstadiet.
Citera
2016-01-20, 22:34
Medlem
zachs avatar
Kommer aldrig någonsin ta Mancinis parti och kommer heller inte göra det nu.

Men ägnar er åt det där ni. När ni tröttnat så kan ni börja tagga upp inför Romas förlust i helgen med en google-sökning på "rigore per la juve"

Ingen rök utan eld?
Citera
2016-01-20, 23:11
Medlem
Det är väl uppenbart att Sarri inte strävar efter att vara nedsättande mot homosexuella, utan att han tycker att Mancini beter sig som en gnällig fjolla. Kan förstå att man häver ur sig något sådant i stridens hetta när man ligger under mot en rival och ser rivalens tränare stå och gnälla. Jag säger liknande saker hela tiden när "mina" lag spelar matcher och ligger under. Det betyder inte att jag har någonting emot homosexuella.

Jag har inte läst några italienska medier, men misstänker att detta har blossat upp mindre i Italien än vad det gör bland svenska calciorunkare. Övertygad om att det fördöms även där, men blir nog inte samma pöbelstämning som det hade blivit i Sverige.
Citera
2016-01-20, 23:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Gör du verkligen det? Känner du dig inte ointelligent och white trash när du gör det? Det känns väldigt utdött år 2016. Tror inte jag har hört någonting sådant uttryckas i min kompiskrets sedan högstadiet.

Det handlar om de personer jag känner väldigt väl. Jag förstår mycket väl att det inte är politiskt korrekt, och skulle därför inte säga så i andra sammanhang. Men jag kan ärligt säga till min bror att ett visst klädesplagg kan se bögigt ut. Jag gör ingen större grej av det.

Är det bra? Nej, men jag är iaf ärlig. Däremot tar jag aldrig uttryck som "neger", "fitta" eller "hora" i min mun. Jag upplever de orden som mer förnedrande och illa-klingande. Bögar kallar sig ofta för bögar själva. Och media-bögarna anspelar och ironiserar själva över sitt något fjolliga beteende. Allt såklart svepande generaliserat.

Jag är tillräckligt trygg med att veta att jag både är intelligent och långt ifrån white trash.
Citera
2016-01-20, 23:32
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Men ägnar er åt det där ni. När ni tröttnat så kan ni börja tagga upp inför Romas förlust i helgen med en google-sökning på "rigore per la juve"

Ingen rök utan eld?

Åh hoppas på mycket sånt! + Några offsidemål också!
Citera
2016-01-21, 00:18
Medlem
a.e.gs avatar
Nämen gud, är det någon som har sagt bög på ett mindre smickrande sätt

Voi vittu, han måste stängas av från sitt yrkesliv i ett halvår minst.

Förlåt nu glömde jag att mitt broderfolk har en gigantisk PK-pinne uppkörd i röven och att finska kraftuttryck som ofta innehåller könsord troligtvis är oönskade i den humanitära stormakten Sverige.

Jag nämnde gud där också såg jag och det är ju inte riktigt ok att blanda in religion som är så viktigt och samhällsbyggande i vissa kulturer då dessa kan bli kränkta och arga.

Nu gjorde jag bort mig igen märkte jag då jag gjorde skillnad på kulturer och religioner och grejer och nu vet jag inte riktigt hur jag skall uttrycka mig?

Jag försöker.

Var snälla, var inte idioter.

Nej, nu uttryckte jag mig kränkande om regeringen.

Tråkigt om den enda läsvärda tråden på fotbollsforat skall angripas av PK hysteri.

(Min brorson är homosexuell och har stått på norra sedan barnsben, fotboll för alla var inte intresserade av hans tjänster som ni kan läsa i min historik om ni letar. Inte kränkt och så utan går på match för fotbollens skull inte för att manifestera sin sexualitet gud bevars).

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2016-01-21, 08:05
Medlem
Cambijaos avatar
Fast det hela handlar inte om PK eller inte. Jag tycker det snarare speglar ett stort problem i fotboll. En homofobi som sägs inte existera, men uppenbart gör. Att kalla någon för bög, när man menar fjant är ett ganska bra exempel på hur homofobin fortfarande äger rum inom fotbollens stängda dörrar.

Sen kan man försvara Sarri hur man vill, men han representerar en stor fotbollsklubb. Då kan man förvänta sig lite mer. Eller betydligt mer.
Citera
2016-01-21, 12:03
Medlem
Försöksdjurs avatar
Candreva tröttnade på Alex Sandro igår:
https://mtc.cdn.vine.co/r/videos_h264high/03796AEA7C1301879932544319488_SW_WEBM_145336657298 3da89130518.mp4?versionId=kPWYFCuGgQwi6dsfSdonUrbx HAN8Njgm
Citera
2016-01-21, 16:07
Medlem
Försöksdjurs avatar
Så här lyder dommen:

Två matchers(Coppa italia) avstängning för Sarri + 20.000 Euro i böter.
5.000 Euro i böter till Mancini.

http://www.football-italia.net/78710/two-game-ban-sarri
Citera
2016-01-21, 17:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Trevlig näsknäpp på Bror Duktig Mancini ändå:

Citat:
Mancini får böta 50 000 kronor för ”att ha haft en hotfull attityd mot tränaren i motståndarlaget”. Han ska även ha agerat respektlöst mot fjärdedomaren.

Sarri får lägga band på sitt temperament i fortsättningen, och Mancini får fundera på om det är värt att överreagera på ett så fjolligt sätt.
Citera
2016-01-21, 17:24
Medlem
snillet_1s avatar
Hellre överreagera inför en stundande förlust som Sarri gjorde än att arbeta för Abu Dhabi-gruppen som har ytterst nära, till och med blodsmässiga, band till regimen i Förenade Arabemiraten... Väldigt skenheligt.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Arab_Emirates#Human_rights
Senast redigerad av snillet_1 2016-01-21 kl. 17:52.
Citera
2016-01-21, 18:03
Medlem
anteri17s avatar
Domen känns rimlig. Dags att gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in