2016-01-20, 13:31
Medlem
Försöksdjurs avatar
57 år och kallar andra tränare för bög och homosexuell

Stäng av han för fan!
http://www.football-italia.net/78636/sarri-risks-two-month-ban
Citera
2016-01-20, 15:04
Medlem
tjenaretjenares avatar
Swanseas lagkapten Ashley Williams: "jag visste inte vem Guidolin var, jag fick googla på hans namn i söndags vilket jag tror de flesta i laget fick göra. Nu är han dock här och nu tänker vi alla jobba stenhårt för honom och att det ska bli en så bra säsong som möjligt."

Guidolins första match på plats (ej på tränarbänken) på de brittiska öarna var mot ett Pozzo-ägt lag, finns det inte någon tjusning med det?
Citera
2016-01-20, 16:30
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Meningslösa rubriker där Mancini anklagar Sarri för att vara rasist och homofob. Löjligt att gnälla efter matchen, inte minst då man vunnit.

Om jag förstår det rätt så klagade Mancini på domaren då det blev fem övertidsminuter, och då yttrade Sarri orden frocio och finocchio.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=finocchio
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=frocio

Domaren hörde allt och skickade upp Mancini på läktaren, förmodligen för att han betedde sig som en gnällig fjolla.

Hur kan du försvara dessa homofoba uttalanden?

Hur skulle det låta om Nanne Bergstrand skrek "bög" till Andreas Alm under ett Stockholmsderby till exempel? Det är så pinsamt låg nivå på såna uttalanden... suck. Självklart ska Sarri få böter för att han inte har kommit längre än att använda en sexuell läggning som skällsord. Men med Tavecchio vid rodret lär ju inte det hända.

Känner igen denna attityd från mina italienska bekantskaper, det är bög hit och neger dit. Visst kan man värna om traditioner, men traditionen att få kalla folk bög känns inte särskilt relevant för något samhälle. Allt är verkligen inte bättre i Italien.
Citera
2016-01-20, 18:13
Medlem
tjenaretjenares avatar
Av alla bakåtsträvande stofiler som skriver här så förvånar det mig inte om att det är den allra största av dem alla nämligen Brille som försvarar homofoba tillmälen. Fyfan säger jag hoppas att du skäms. Jag hade gärna sett han avstängd i sisådär någon månad för att verkligen markera.
Citera
2016-01-20, 18:40
Medlem
Runkles avatar
Med all respekt så skulle jag väldigt gärna diskutera detta med Brille utan att du kommer in och trollar. Hyser en oerhörd respekt för Brilles kunskap och passion för Italien, men det senaste uttalandet förstår jag mig inte alls på.
Citera
2016-01-20, 19:00
Medlem
anteri17s avatar
Kritiken ska ju vara i proportion till handlingen. Att gå bananer över skällsord som säkert de flesta av oss ibland säger blir ett enda stort hycklande. "Bög" måste i sammanhanget ses som ett skällsord, inte som något ställningstagande mot de med ovanlig sexuell läggning. Man kan tycka att det är oklassigt och i någon mån ocivilicerat, men förespråkande av månadslånga avstängningar har jag inte mycket för.
Citera
2016-01-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
Med all respekt så skulle jag väldigt gärna diskutera detta med Brille utan att du kommer in och trollar. Hyser en oerhörd respekt för Brilles kunskap och passion för Italien, men det senaste uttalandet förstår jag mig inte alls på.

Ha ha det är ok. Jag har inte alls svårt att försvara det, men vi har ju alla olika gränser. Jag är trött på alla som blir alltför lätt kränkta. Kämpa mot riktiga orättvisor istället.

Enligt mig är det en förstärkning som inte ska tas bildligt. Tänk "fan ta dig!"; som inte är ett religiöst dödshot med en önskan om att motparten ska tillbringa en evighet i skärselden. På samma vis är det inte ett utryck för sexuell diskriminering då man kallar en man som varit gift och har barn för fjolla. Utan det var ett kraftuttryck för att han skulle sluta gnälla.

Svordomar i Sverige är oftast religiösa medan de i Italien oftast anspelar på sex.

Jag brukar i tråden använda "vafan" som ligger emellan svenska va fan och italienska vaffanculo (ta den i röven).

PS

Såg nu efter att jag suttit och pillat på min mobil att anteri17 också svarat. Och skulle också vilja lägga till att det möjligen är onödigt och barnsligt av Sarri, men knappast mer än så.
Senast redigerad av Brille68 2016-01-20 kl. 19:27.
Citera
2016-01-20, 19:40
Medlem
anteri17s avatar
Förövrigt komiskt hur alla albaner, perser och övrigt invandrat folk blir så upprörda. Min egen uppfattning är att dessa folkslag är väldigt homofoba. Det är en hel del som hycklar, får man anta.
Citera
2016-01-20, 20:15
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kritiken ska ju vara i proportion till handlingen. Att gå bananer över skällsord som säkert de flesta av oss ibland säger blir ett enda stort hycklande. "Bög" måste i sammanhanget ses som ett skällsord, inte som något ställningstagande mot de med ovanlig sexuell läggning. Man kan tycka att det är oklassigt och i någon mån ocivilicerat, men förespråkande av månadslånga avstängningar har jag inte mycket för.
Möjligtvis att folk betedde sig så i mellanstadiet, men vem fan i vuxen ålder skriker bög eller hora till folk?

Såklart lite svinigt och furbo av Mancini att läcka det till media, men det är Sarri som har satt sig själv på pottkanten och ingen annan.
Citera
2016-01-20, 20:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Möjligtvis att folk betedde sig så i mellanstadiet, men vem fan i vuxen ålder skriker bög eller hora till folk?

Såklart lite svinigt och furbo av Mancini att läcka det till media, men det är Sarri som har satt sig själv på pottkanten och ingen annan.

Skriker gör väl få - aldrig jag. Däremot har jag inget problem med att uttrycka att en sak är bögig inför familj och nära vänner. Fjolligt, bögigt, det har fått lite samma betydelse. Men visst är det oklassigt att göra det i större sammanhang. Däremot har orkanen i det berömda vattenglaset tagit löjliga proportioner. Reaktionerna hade uteblivet om man skrikit jävla lantis, jävla bonde, ditt lågbegåvade as, etc. Vissa grupptillhörigheter är tydligen viktigare att värna än andra. Det är hyckleri.

Du som är från Stockholm har säkerligen vänner som konstant använder just nedsättande kommentarer om folk från övriga landet, och talar om de i mindre klassiga termer. Men på något sätt är bögar och invandrare grupper ståendes över alla andra subgrupper. Tröttsamt.
Citera
2016-01-20, 20:55
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Skriker gör väl få - aldrig jag. Däremot har jag inget problem med att uttrycka att en sak är bögig inför familj och nära vänner. Fjolligt, bögigt, det har fått lite samma betydelse. Men visst är det oklassigt att göra det i större sammanhang. Däremot har orkanen i det berömda vattenglaset tagit löjliga proportioner. Reaktionerna hade uteblivet om man skrikit jävla lantis, jävla bonde, ditt lågbegåvade as, etc. Vissa grupptillhörigheter är tydligen viktigare att värna än andra. Det är hyckleri.

Du som är från Stockholm har säkerligen vänner som konstant använder just nedsättande kommentarer om folk från övriga landet, och talar om de i mindre klassiga termer. Men på något sätt är bögar och invandrare grupper ståendes över alla andra subgrupper. Tröttsamt.
Det är väl inte konstigt att vissa saker är allmänt mer off limits än andra? Påhopp gällande sexualitet, etnicitet och handikapp är värre än att ropa jävla hårdrockare!! år någon, det vet alla om (och är varför personangrepp rörande musikstil inte är så vanligt).

Citera
2016-01-20, 21:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är väl inte konstigt att vissa saker är allmänt mer off limits än andra? Påhopp gällande sexualitet, etnicitet och handikapp är värre än att ropa jävla hårdrockare!! år någon, det vet alla om (och är varför personangrepp rörande musikstil inte är så vanligt).

Fine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in