2016-01-21, 15:28
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Frågan är hur många SD som stödröstar på KD.
Finns absolut ingen anledning att stödrösta på KD. Med det här resultatet blir det egen majoritet tillsammans med M. Tvärtom är det en fördel att Alliansen minskar i storlek. Nu ser det omöjligt ut att bli av med C men L och KD kan försvinna vilket skulle göra SD större än Alliansen.
2016-01-21, 15:31
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Frågan är hur många SD som stödröstar på KD.

Varför skulle man?

KD är ett alliansparti som framtill till nyligen propagerat för en extrem massinvandring av tafsande muslimer. Under åren 2006-2014 satt de i regeringsställning och var delaktiga i importen av inte mindre än ca 750.000 bidragsmaskiner från tredje världen.

Samtliga som har varit delaktiga i det svenska förfallet ska BORT från maktens korridorer. Vad kräken gör/säger under galgen ska inte under några omständigheter premieras.

Jag hoppas på noll stödröster.
2016-01-21, 15:47
Medlem
Menveds avatar
Kan det vara så att Yougov fångar upp en sen trend som Sentio missade därför att man låg för tidigt i månaden? Yougov gjorde sina intervjuer mellan 15-18 januari medan Sentios tidsperiod är 7-13.
2016-01-21, 15:47
Medlem
Snapcounts avatar
Sanslöst med ökning till 28,7 % i Januari..

Vintern, den kalla och mörka årstiden som folk håller sig inomhus på. Mindre risk att råka ut för verkligheten.., och ändå tuffar SD-loket framåt i högre och högre fart..

Antar även att när siffrorna ligger på dessa nivåer, så ser folk även igenom msm vinklingar och lögner, mycket positivt.

Vågar inte ens tänka på var man ligger efter sommaren !
2016-01-21, 15:57
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Sd kommer att öka men det gäller att vi alla pratar med och förklarar för alla de som själva inte har någon koll.
Umgicks i helgen med 2 stockholmare (skräll ... not) När jag smög in samtalet på invandringen var de riktigt anti SD, ju mer vi pratade om det desto mer insåg jag hur insnöade och hur lite koll de har.
Det här är ändå 2 st smarta killar med bra jobb, båda prenumererar och läser bara DN.
De hade ingen aning om alla avslöjanden om DN:s mörkning, ingen aning vem Tino är, ingen aning om Ivar Arpi, i sak efter sak visade sig att de har absolut noll koll på fakta, bara en massa konstiga floskler som jag fick överbevisa.
Tror när helgen var slut att de båda närmat sig SD betydligt även om det kommer att ta tid att erkänna för sig själv hur lurad man varit.
2016-01-21, 16:00
Medlem
S.Smythes avatar
Fantastiska siffror, men hade vi inte sett denna utveckling efter de senaste veckornas händelser så hade jag helt tappat hoppet för framtiden. Anmärkningsvärt(eller inte egentligen) med över 37% av männens röster. Som tidigare sagts, kvinnorna har fortfarande inte bestämt sig, det sitter långt inne men de börjar vackla nu med alla övergrepp. Jag tror att nästa chock, som får bägaren att rinna över, kommer i sommar. Vi har en explosion av antalet massöverfall, trakasserier och gruppvåldtäkter att vänta. I augusti/september har även kvinnorna tillslut insett vansinnet och SD får siffror på 32+ procent.
2016-01-21, 16:26
Medlem
Imalosers avatar
Vågar man vara optimistisk? Om AKB tar ut huvudet ur röven och lyssnar på sitt parti kanske ett samarbete med SD inte är helt otänkbart, med egen majoritet dessutom? Hoppas kan man ju...
2016-01-21, 16:45
Medlem
2big4yous avatar
Förstår att det varierar men om tar ett realistiskt valresultat mellan tummen och pekfingret så är det någon som räknat på vad det krävs för siffror för att SD får egen majoritet om man exempelvis räknar
med att ett(KD?) resp två(L+KD?) åker ur Riksdagen?
Senast redigerad av 2big4you 2016-01-21 kl. 16:48.
2016-01-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Vågar man vara optimistisk? Om AKB tar ut huvudet ur röven och lyssnar på sitt parti kanske ett samarbete med SD inte är helt otänkbart, med egen majoritet dessutom? Hoppas kan man ju...

Då kan man ju dock inte rakt av addera M och SDs röster eftersom M skulle tappa ett stort antal väljare till övriga allianspartier.
2016-01-21, 16:48
Medlem
Glädjande med all-time high men jag firar inte ännu. Väntar till 30 % alternativt under 4 för miljöpartiet.

Sistnämnda blir dock mer en lättnadens suck över att bli kvitt ett plågoris än ett segerrus.
2016-01-21, 16:51
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Då kan man ju dock inte rakt av addera M och SDs röster eftersom M skulle tappa ett stort antal väljare till övriga allianspartier.
Det är möjligt. Dock tror jag att de båda kommer hinna växa innan dess, jag undrar hur stor andel som hade övergivit M om de öppnade för samarbete med SD, de hade kanske fått ett gäng röster från KD, C och L också?
2016-01-21, 16:54
Bannlyst
Jag tror SDs riktiga lyft 35 % - 45 % kommer efter fotbolls EM mellan 10 juni och 10 Juli det kommer vara horder av araber som vill kolla matcherna gratis pa krogen eller public viewing. Stök innan o efter matcherna............

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in