2016-01-21, 01:58
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Jag har tänkt just den tanken. Framförallt IB verkar förbryllad och vet inte vad hon ska tro. AB offrar sin bror på ett förkastligt sätt för att rädda sitt eget skinn. Han matar polisen med så mycket misstänkliggörande information han kan komma på om NB när han förstått att det är det de är ute efter.

Har du koll på när IB och AB informeras om DNA-spåren första gången?

Det AB informerar polisen om, inte tala om tvätten, tala om för dom att han var hemma 18.00 ,att han ville det skulle regna mm mm, har polisen svalt med hull och hår. Det var ju precis det dom behövde för att spräcka alibit bland annat. För mig känns det konstigt att man litar fullt ut på en person som också sitter häktad för mord.

Och i avdelningen "varför fick dom inga följdfrågor på det" undrar jag hur det kommer sig att AB inte fick svara på det dom frågade alla manliga vittnen : har du varit på caféet? Det visar sig ju att AB varit på caféet 2ggr inom intressant tidsrymnd. Han säger själv i förhöret den 8/6 att han var där ca 1 vecka innan mordet. Sen säger ett vittne att han vart på caféet i nära anslutning till mordet. Väldigt konstigt.
2016-01-21, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Angående porrsurfningen så är denna funktion normalt aktiverad i webläsaren Chrome:
https://support.google.com/chrome/answer/1385029?hl=sv

Inställningen heter:
Förhämta resurser så att sidor läses in snabbare.

Det innebär att under tiden du sitter och glor på en sida så hämtas innnehållet på länkarna på sidan till cachen så att du snabbt får upp sidan om du klickar på länkarna. Om du inte klickar på länkarna så ligger iallafall bilderna där men du har inte sett dem. Smart va?
Så då menar du att det är webläsaren Chrome´s "fel" att NB kollat på livecam, våldsporr, gillat Facebook-sida med tejpade tonårsflickor etc? Inte ens den lilla "förseelsen" kan NB få vara skyldig till, eller? I vissas ögon är NB den oskuldsfullaste 35-åring vi någonsin sett, ja snudd på att han inte ens har några mänskliga behov eller personlighet alls.
2016-01-21, 02:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Det AB informerar polisen om, inte tala om tvätten, tala om för dom att han var hemma 18.00 ,att han ville det skulle regna mm mm, har polisen svalt med hull och hår. Det var ju precis det dom behövde för att spräcka alibit bland annat. För mig känns det konstigt att man litar fullt ut på en person som också sitter häktad för mord.
IB svarar identiskt det samma i separat förhör - så att fokusera på AB som du gör faller på eget grepp. IB lägger även till i samtalet där de tre står tillsammans och röker:
Citat:
"Kan det vara du som gömd någonstans flickan, inte gjort men gömt, har du gömt flickan"

"det var dagen när de hittade hanskar och då frågade jag om du gömde henne någonstans för igår var dina byxor smutsiga"
Senast redigerad av develi 2016-01-21 kl. 02:09.
2016-01-21, 02:13
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
IB svarar identiskt det samma i separat förhör - så att fokusera på AB som du gör faller på eget grepp. IB lägger även till i samtalet där de tre står tillsammans och röker:

Fokusera på AB gör jag inte. Och varför tro att IB talar sanning i det här, när det hävdas att hon bara ljuger om NBs alibi. Gärna svar på ABs cafét besök Tack.
2016-01-21, 02:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Fokusera på AB gör jag inte. Och varför tro att IB talar sanning i det här, när det hävdas att hon bara ljuger om NBs alibi. Gärna svar på ABs cafét besök Tack.
Jag svarade på ditt påstående: svalt med hull och hår.
2016-01-21, 02:39
Medlem
develis avatar
.
Citat:
Enligt radion menar den litauiska rätten att de har möjlighet till ett Skypesamtal?

– Det är inget vi tagit ställning till. Vi har fortlöpande kontakter med den litauiska tingsrätten och de jobbar på en annan lösning. Det finns andra domstolar i Litauen som har möjligt att hålla förhör via videolänk och imorgon får vi besked om rätten i Litauen löst det med någon annan domstol.
http://www.skovdenyheter.se/article/inte-aktuellt-att-skypeforhora-nerijus-fru/
2016-01-21, 02:49
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Jag svarade på ditt påstående: svalt med hull och hår.

Ditt inlägg handlade om vad IB sagt. Men skit samma. Och att AB inte fick svara på varför han befunnit sig på caféet 2ggr skiter vi också i.
2016-01-21, 02:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ditt inlägg handlade om vad IB sagt. Men skit samma. Och att AB inte fick svara på varför han befunnit sig på caféet 2ggr skiter vi också i.
Nämen det skiter vi väl inte i - däremot avfärdar jag ditt argument som skit i det stora hela. Det var sensmoralen och därav la jag in deras identiska argument i förhör.
Get a grip.
2016-01-21, 02:57
Bannlyst
Citat:
.
Citat:
Enligt radion menar den litauiska rätten att de har möjlighet till ett Skypesamtal?

– Det är inget vi tagit ställning till. Vi har fortlöpande kontakter med den litauiska tingsrätten och de jobbar på en annan lösning. Det finns andra domstolar i Litauen som har möjligt att hålla förhör via videolänk och imorgon får vi besked om rätten i Litauen löst det med någon annan domstol.
http://www.skovdenyheter.se/article/...a-nerijus-fru/
Alltså, det här känns så pinsamt. Att folk och domstolar i Litauen ska lägga ner möda och besvär på detta vittnesmål from hell. Ett vittnesmål som Irina ej pallar att framföra i rätten, klarar inte att stå framför Lisas familj och ljuga. Klarar ej stå öga mot öga med åklagaren och åhörare när han ställer följdfrågor. IR vet också att IB ej pallar vara i rätten och ljuga. Om IB hade trott att NB var oskyldig hade INGET kunna hindra henne från att komma hit. Samma regler som gäller för andra ska gälla för IB. Hon ska vara på plats om hon vill vittna. Helst skulle IR lämna henne ifred, då alla ändå vet att hon ändrat sitt vittnesmål och ljuger, det har liksom ingen betydelse.
Det som nu sker är faktiskt bara plågsamt att bevittna.
2016-01-21, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Alltså, det här känns så pinsamt. Att folk och domstolar i Litauen ska lägga ner möda och besvär på detta vittnesmål from hell. Ett vittnesmål som Irina ej pallar att framföra i rätten, klarar inte att stå framför Lisas familj och ljuga. Klarar ej stå öga mot öga med åklagaren och åhörare när han ställer följdfrågor. IR vet också att IB ej pallar vara i rätten och ljuga. Om IB hade trott att NB var oskyldig hade INGET kunna hindra henne från att komma hit. Samma regler som gäller för andra ska gälla för IB. Hon ska vara på plats om hon vill vittna. Helst skulle IR lämna henne ifred, då alla ändå vet att hon ändrat sitt vittnesmål och ljuger, det har liksom ingen betydelse.
Det som nu sker är faktiskt bara plågsamt att bevittna.
Japp, japp, japp. Det jag försöker säga. Det ska vara klart i TR gällande IB och AJ. Detta som sker drar ut på tiden - det är omständigt och inte vad HovR ska behöva syssla med - eftersom tyngdpunkten ska ligga i TR. Det föranleder även nya polisförhör.
Att sen Billy Följetong poppar upp som en svamp må väl vara hänt, men samtidigt typ.. god morgon...Kul att du vaknade mitt i hovrätten med dina mörkande!
2016-01-21, 03:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Och i avdelningen "varför fick dom inga följdfrågor på det" undrar jag hur det kommer sig att AB inte fick svara på det dom frågade alla manliga vittnen : har du varit på caféet? Det visar sig ju att AB varit på caféet 2ggr inom intressant tidsrymnd. Han säger själv i förhöret den 8/6 att han var där ca 1 vecka innan mordet. Sen säger ett vittne att han vart på caféet i nära anslutning till mordet. Väldigt konstigt.

Man behöll brodern så pass länge för att pumpa information bara. Det gick tämligen fort och lillebrodern släpptes 30 juni. Samma med frun hon släpptes också då hon berättat klart.
Ren taktik alltså för att reda ut vem som var hemma, tiderna, alibi, tvätt, surfning osv.

Det här med alibit kanske inte hade räckt även om dom inget sagt eftersom dom är närstående så är deras vittnesmål inte direkt starka. Så sitt inte och tro att han hade klarat sig även om AB och I ljugit. Det hade dom kommit på var så säker.
2016-01-21, 03:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Man behöll brodern så pass länge för att pumpa information bara. Det gick tämligen fort och lillebrodern släpptes 30 juni. Samma med frun hon släpptes också då hon berättat klart.
Ren taktik alltså för att reda ut vem som var hemma, tiderna, alibi, tvätt, surfning osv.

Det här med alibit kanske inte hade räckt även om dom inget sagt eftersom dom är närstående så är deras vittnesmål inte direkt starka. Så sitt inte och tro att han hade klarat sig även om AB och I ljugit. Det hade dom kommit på var så säker.
Starka ur ett perspektiv - samstämmiga i helt separata förhör.
Svaga ur ett annat i det totala - anhöriga till NB.
... Men ingen av dem talar till hans fördel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in