2016-01-20, 23:23
Medlem
Det är naturligtvis enormt tragiskt men jag kan inte låta bli att tänka på hur galna svensk media hade blivit om det var en medelålders, vit man som knuffade mellanösterntjejen framför tåget!

Sweet Jesus, Arnstad hade gjort come back och varnat oss för de nyfascistiska tågen i det stöveltrampande germanska landet...
Citera
2016-01-20, 23:24
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Vad ska man säga.. Ibland passar det bättre än andra gånger att ta med den sortens information...
Hur foliehattad är du? Om det inte rörde sig om en svensk skulle det inte vara en nyhet i Sverige. Det är relevant eftersom att det bokstavligen är det enda som gör det till något av allmänintresse här.

Sluta vara kränkt, det är inte synd om vita män.
Citera
2016-01-20, 23:34
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Hur foliehattad är du? Om det inte rörde sig om en svensk skulle det inte vara en nyhet i Sverige. Det är relevant eftersom att det bokstavligen är det enda som gör det till något av allmänintresse här.

Sluta vara kränkt, det är inte synd om vita män.
Det var väl inte bara det de handla om.. Man är också tydlig med att den som döda henne var född i tyskland.. Men att skriva "svensk" så många gånger på en så kort artikel är också rätt skumt.

Men vist köper att man skriver så, men då förutsätter jag att man skriver lika tydligt om svenskar som blir dödade i sverige av folk från andra länder.

Förövrigt förstår jag inte vad du menar med kränkt å vit.. Inte så att jag försvarar vita mördande män men jag försvarar inte heller mörkyade mördande män tillskillnad från många andra.

Sluta vara kränkt av folk som är trött på att daltandet med brottslingar som inte är vita.
Senast redigerad av Nytt-konto 2016-01-20 kl. 23:38.
Citera
2016-01-20, 23:37
Medlem
Batikhexas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag har läst svenska tidningar i över 40 år men aldrig sett att någon av dem publicerat bild och namn på en misstänkt förövare bara någon dag efter dådet. Så varför skulle dom göra det denna gång?

Du läste alltså inte om skolmorden i Trollhättan?
Citera
2016-01-20, 23:37
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag har läst svenska tidningar i över 40 år men aldrig sett att någon av dem publicerat bild och namn på en misstänkt förövare bara någon dag efter dådet. Så varför skulle dom göra det denna gång?

Är det en svenne är dom snabba som vid skolattacken i Uddevalla.
Citera
2016-01-20, 23:39
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Vad har du läst att kvinnan bar burka?

Det kommer från någon lallare i denna tråd.
Senast redigerad av -benito- 2016-01-20 kl. 23:49.
Citera
2016-01-21, 00:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Då blir det ännu mer rubbat.

Brukar ibland få tvångstankar när man åker tunnelbana att nån skulle knuffa en och så händer det på riktigt...
Jag också. Backar alltid bort från spåret när tåget är i antågande. Ser mig om diskret. Är fullt normalt funtad.
Citera
2016-01-21, 00:13
Medlem
Citat:
Du missar poängen.

Att någon som begår ett mord i Sverige kommer från ett annat land går inte att likställa med att en svenska mördas i ett annat land, ur ett medialt perspektiv. Nationaliteten är av yttersta värde i det sistnämnda fallet fallet, men har snudd på ingen relevans i den förstnämnda. Visst mörkar man nationaliteter emellanåt. Man mörkar dessutom skostorlek och färg på underkläderna.

Men jag vet att det är folk med svarta kalsonger som begår flest brott. Media bara mörkar sanningen.

Men det gäller ju inte vita som begår grova brott i Sverige, deras identitet skriver man gärna om i svensk media occh sådana exempel finns det många om. Man publicerar hagamannen med namn och bild, detsamma gäller Mangs och många fler. Vad man mörkar så gott man kan däremot är när utomeuropeer begår brott i Sverige, ett fint exempel är järnrörs-afrikanen som slog ihjäl 2 svenskar varvid en pojke i Ljungsbro 2013, man vitpixlade dessutom förövaren. Så du snackar bara skit i ditt försök att lura folk att tro att vita- respektive mörka brottslingar i Sverige behandlas lika av media. Allt detta är dessutom bekräftat på senare tid, läs om polisens kod 291. Dessutom har kulturell bakgrund enorm betydelse för att förstå vissa händelser som t.ex. övergreppen i Köln.
Citera
2016-01-21, 00:44
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Du missar poängen.

Att någon som begår ett mord i Sverige kommer från ett annat land går inte att likställa med att en svenska mördas i ett annat land, ur ett medialt perspektiv. Nationaliteten är av yttersta värde i det sistnämnda fallet fallet, men har snudd på ingen relevans i den förstnämnda. Visst mörkar man nationaliteter emellanåt. Man mörkar dessutom skostorlek och färg på underkläderna.

Men jag vet att det är folk med svarta kalsonger som begår flest brott. Media bara mörkar sanningen.
Förklara det mediala perspektivet är du snäll, det är inte så tydligt för mig.
Citera
2016-01-21, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Såklart skriver aldrig svenska tidningar om nationalitet på förövaren...

eh ja varför ska dom de ? om dom ska skriva nåt så ska dom skriva hans medborgareskap om han e svensk eller svensk somalian kvittar va e de för problem du kan ha me detta ??
Citera
2016-01-21, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Såklart skriver aldrig svenska tidningar om nationalitet på förövaren...

Och det är viktigt att veta, varför? För att dina fördomar kan tänkas bli "bekräftade"?

Citat:
Ursprungligen postat av sossekung
mord/ dråp är oavsett "nationalitet" på offret helt vansinnigt och lider med de anhöriga!!
att sedan GM kommer från en befolkningsmässig minoritet i det tyska samhället gör det hela ännu värre-
konstigt att det här fenomenet med minoritets befolkning är den som står för majoriteten av brott här i europa.

kanske snart dax för tyskarna att resa sej och inse att dom har blivit grundlurade av merkel (och som en konsekvens hoppas jag att svenskarna gör lika.)

//

Snacka för helvete inte skit om Merkel. Denna tråd handlar om ett tragiskt mord på en kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Batikhexa
Du läste alltså inte om skolmorden i Trollhättan?

Driver du? Jämför du på riktigt Trollhättan-morden med den här händelsen?
Senast redigerad av david-net 2016-01-21 kl. 01:10.
Citera
2016-01-21, 01:20
Medlem
Varför är man så dum i huvudet att man står så långt fram på kanten?

Hon var säkert en sån jävel som står kloss an bagagebandet i flyplatsterminalerna trots den gula markeringen. Hatar alla.människor som står på det viset för ingen annan jävel kan komma åt sin packning. Såna brukar jag knuffa ner på bandet när jag skall åt min packning. Då mår jag bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in