2016-01-20, 20:50
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Förklaringen är nog enkel , det har inte stått en svart SUV vid Cafet den aktuella tiden !

Det är möjligt att Billy kan ha tagit fel på dag eller klockslag. Men det har ju setts en liknande bil av andra personer vid andra tillfällen på intressanta platser, så helt ointressant blir inte vittnesmålet, även om jag inte tror att det kommer ha någon avgörande betydelse för målet.
2016-01-20, 20:51
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Källa på det .
I augusti pratade jag med en familj som bor söder om Blomberg , dom berättade att flera tjejer på spritfabriken tyckte att bröderna var "skitäckliga"

Är det också utrett enlig dig ?

Det står i FUP. Ett tips ringdes in och det framkom att det var helt andra Litauer. Det kanske tom var de du snackade med som ringt in tipset. Annars vill jag nog ha en trovärdig källa på det.

Det verkar finnas en stor grupp som inte riktigt har koll på läget men sitter och uttalar sig om saker de antingen vill misstolka eller bara antar för att det passar deras agenda. Med andra ord så är inte du en trovärdig som källa.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-01-20 kl. 20:57.
2016-01-20, 20:52
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Ok! Vad användes hjullastaren till innan 20.20 den7/6? Är det otänkbart att din kära balt NB brukade hjullastaren?

Kl 20:20?

Det skulle ju helt kullkasta ÅK hypotes.
Medlem
kicki.swedens avatar
Appropå vittnen..... Jag vet inte hur det är med er men jag har i alla fall svårt att tala om vilka bilar jag sett i går i vår mycket lilla by, men i det här fallet formligen dröser det av vittnen som har sett något, sett något annat eller inte sett något alls. Hur många av de här vittnena minns egentligen rätt dag och minns rätt bil etc? Är man mer trovärdig om man som vittne är en pensionerad polis eller om man är typ 25 och tex kock? Fan vet, men jag tycker i alla fall att det är tänkvärt.....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
BS är militär. Han anger själv att han var "civil" på fredagen.
Att han döljer sig under MP:s paraply på just fredagen och "far runt" vilt med militärfordon hela natten innan säger något om hur mycket som inte har retts ut här.¨

Hans sociala smutskastande av litauerna har inte heller problematiserats. Läs fupen - hör TR-förhör.

Jag har mycket svårt att förstå dina urkassa och ofta rent felaktiga påståenden som du kommer med.
Vad spelar det för roll vilket yrke vederbörande har när han är där för att hjälpa en av sina kollegor att hitta dennes försvunna dotter?
2016-01-20, 20:53
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Helt klart är det så. Polisen borde gått ut med en efterlysning för länge sedan. Hela utredningen är ett stort fiasko. Jag hoppas för alla inblandade parter att man finner Mördaren. Själv är jag från orten. Det finns inte en käft som tror att NB är skyldig. Man tror inte ens han förmått sig till att döda en fluga.

Om NB är skyldig så ska han bli dömd på klara bevis.
Inte som nu på DNA o Blod som kan planteras.
Och på veliga vittnen.

Sedan har den där Clownen LGW Persson spätt på i grytan med att krydda med lite egna fantasier.
LGW Persson är inget annat än en stor Clown.
Såväl inom bords som utom bords.
Se bara hur han går klädd.

Mycket kommer fortfarande att hända.

Själv tror jag NB blir dömd även denna gång på dålig grund.
Jag vet själv hur slapp ledningen på Blomberg arbetade.
Hade de gjort samma knop i en fabrik så hade det resulterat i sparken efter 1 minut.
Tragiskt nog.

Alla på bygden tycker inte som du!

DNA i blod är svårt att plantera! Kan du förstå det, annars kan du motbevisa istället för att bara rapa upp samma sak om och om igen.
2016-01-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vilket betyder att de var där i egenskap av privatpersoner och letade efter Lisa.

Absolut. Han bad dom inte ens, dom bara dök upp.
2016-01-20, 20:58
Medlem
Citat:
Källa på det .
I augusti pratade jag med en familj som bor söder om Blomberg , dom berättade att flera tjejer på spritfabriken tyckte att bröderna var "skitäckliga"

Är det också utrett enlig dig ?

Detta har jag också hört, kan bara inte komma ihåg var.
2016-01-20, 21:00
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta har jag också hört, kan bara inte komma ihåg var.

Det finns i FUP. Dessinformation kallas det. Det var andra Litauer.
2016-01-20, 21:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ja Nerijus Bilevicius är nog väldigt nervös , och det kan man ju förstå !

Du vet mycket väl att jag menade Tore Brandtler. Och här gör han sig enbart löjlig, tycker jag. Återkalla vittnesmålen? I värsta fall är det desperat.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2963253-vittnesdramatiken-infor-sista-rattegangsdagarna
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-01-20 kl. 21:03.
2016-01-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Ja detta är ju en mycket underlig detalj. Den har ältats tidigare men det tål att dryftas igen. Den har setts av två trovärdiga vittnen kl 20:20. De är säkra på tiden för de har just tittat på klockan och regerar och pratar om det när det blir kännt att Lisa försvunnit.

Enligt FUP så anländer SH endast tio minuter efter att vittnena sett hjullastaren. De har även sett en minicooper-likande bil på parkeringen.

Om det med all säkerhet kan fastställas att denna observation skedde på samma kväll som Lisa försvann så kan jag inte förstå hur denna observation kan förbli outredd. I sånt fall tyder det ju på en av två saker.

1) Om mordet skett i ladan så verkar det osannolikt att den inte är inblandad på något sätt i mordet/försvinnandet.

2) Hjullastaren är inte inblandad. Då borde rimligtvis inte ladan vara mordplatsen.

Det pratas mycke om "helhetsbilden" men man bör ha i åtanke att om denna bild byggs upp likt ett korthus så behövs det endast att ett väl valt kort avlägsnas för att hela korthuset skall falla.

Nej, grunden till detta korthus är den starka tekniska bevisningen +4 som härstammar och matchar DNA från NB. Sedan har jag idag förklarat att vittnesuppgifter är av mindre betydelse i just detta fall.
2016-01-20, 21:05
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Dessutom påståendet från HA att det var "grenar" inklämda mellan dörren som inte fanns som ledde henne "rätt". Hon "rusade" dit in innan hon undersökte hjälm och jacka.
"Tur" var väl det med tanke på de gripna handbojade "fotogeniska" litauerna.

Händelseförloppet i Martorp under fredagseftermiddagen är alltså tillrättalagt.

Jag vet inte vad du menar med dörren som inte fanns, byssjan har en dörr.

Grenarna fanns för övrigt där redan när gårdsarbetaten på Martorp tittade in under tisdagen. Han tittade in och stängde dörren med grenar kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in