2013-05-27, 00:11
Medlem
På flera boxfirmor kan du använda dig av deras ordinarie gatuadress, och som tilllägg skriver du tex. "Fack XX", "PF XX" el. dyl. Då ser det ju ut som en vanlig gatuadress, så då är problemet löst.

Det finns en boxfima i Stockholm som låter dig använda gatuadressen, i det fallet skulle din adress i så fall bli nåt i stil med "Frejgatan 13, Fack XX, 11420 Stockholm". Det finns säkert andra lösningar för vad du kan skriva, huvudsaken är att det inte ser ut som en boxadress.

Jag vet att Rifiera Mail Boxes i Gröndal låter kunderna använda gatuadressen, och likaså Mail Boxes på Birger Jarlsgatan, men problemet med Mail Boxes är at dom kräver leg av sina kunder (iof lätt att komma undan om man har nåt upphittat id-kort nånstans som är någorlunda välliknande).
2013-05-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av originalamar
På flera boxfirmor kan du använda dig av deras ordinarie gatuadress, och som tilllägg skriver du tex. "Fack XX", "PF XX" el. dyl. Då ser det ju ut som en vanlig gatuadress, så då är problemet löst.

Det finns en boxfima i Stockholm som låter dig använda gatuadressen, i det fallet skulle din adress i så fall bli nåt i stil med "Frejgatan 13, Fack XX, 11420 Stockholm". Det finns säkert andra lösningar för vad du kan skriva, huvudsaken är att det inte ser ut som en boxadress.

Jag vet att Rifiera Mail Boxes i Gröndal låter kunderna använda gatuadressen, och likaså Mail Boxes på Birger Jarlsgatan, men problemet med Mail Boxes är at dom kräver leg av sina kunder (iof lätt att komma undan om man har nåt upphittat id-kort nånstans som är någorlunda välliknande).

Har två frågor som du, eller någon annan, kanske kan svara på?

Så Rifiera Mail Boxes kräver inte någon ID alls när man skriver upp sig eller när man besöker sin box?
Kan man betala kontakt?
Kan man vara lika anonym vid anmälan och när man besöker sin box som hos Brevia?
Senast redigerad av frixus 2013-05-28 kl. 10:17.
2014-06-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frixus
Kan man vara lika anonym vid anmälan och när man besöker sin box som hos Brevia?

Särskilt anonym när du besöker din box hos Brevia är du inte. Farbror blå har span i princip 24/7, de vet dock inte vilken box du tömt men vet hur ofta du sätter fötterna innanför dörren.

Rifiera erbjuder i alla fall anonyma postboxar, sen om det fungerar på samma sätt och är "lika anonymt" som Brevia får du väl ringa och fråga alternativt göra ett besök. Informera gärna i tråden så övriga kan få reda på då säkert flera andra undrar.

Alla Mail Boxes Etc. erbjuder för övrigt leverans till gatuadress och deras gatuadresser är nog inte flaggade i tullen som t.ex. frejgatan 13 varit sen många år. Mycket som inte kommer fram där.

Lämpligaste alternativen för anonym postbox i Stockholm är nog Rifiera www.rifiera.se, alternativt målvakt/falsklegg och teckna hos Mail Boxes Etc. www.mailboxesetc.se
2015-02-24, 14:16
Medlem
rifiera har inte sina lokaler kvar och telefon numren har inga abonnenter
2015-02-26, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davvo
Vet inte om detta är rätt forum att posta i, lägger här ändå.

Är jag säkrare med en postbox jämfört med min vanliga adress om jag skall få olagliga/tvivelaktiga brev?

Motivera gärna. För och nackdelar kan även diskuteras i tråden.

Kan säga att det är det inte, då OM polis nystar upp detta så kommer den 99% av fallen ställa sig vid postboxen och ha span. När man väl hämtar ut brevet så slår dom till, får du det rakt ner i brevlådan dock så kan dom bara inte "anta" att det är droger/olagliga substanser utan måste då skaffa en husis, du har i regel låst dörr vilket skyddar dig ett par minuter och på så vis OM tillslag sker, så hinner du undanröja bevis vilket du aldrig hinner i en postbox.

Oftast är det så oxå att postboxar som får brev titt som tätt misstänkts rätt snabbt av tex dom som jobbar i butiken där post boxen finns osv som ser en hämta ut vadderade brev titt som tätt det är självklart att dom undrar vad som ligger i sådana brev än tex vanliga kuvert
2016-01-19, 22:51
Medlem
Tablettaskens avatar
Halloj Flashbackers!

Har kommit i kontakt med ett postbox företag där jag enbart behöver uppge mitt namn(inget ID eller något) samt att dom enbart tar kontant betalning verkar lovande.

Har funderingar på beställa hem lite benzo i större partier ca 100-200.

Om brevet / paketet ej går in i boxen måste man hämta ut det då eller va händer ?
2016-01-20, 08:30
Moderator
Morfar-52s avatar
Låser denna hänvisar till: (FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in