2015-11-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
Du lever ju på att lägga dig sådant som inte ens är relevant uppenbarligen så det var stora ord för någon som aldrig svarar på någonting speciellt när jag nu dessutom förklarade allt. Förklara varför några få km dit eller hit mellan länder är viktigt för solens och månens omloppsbana om du nu vill ha ytterligare förklaring. Annars hamnar du på ignore för du verkar extremt ohederlig.

Ok bra att du erkänner så en miss från er sida på 2100000 km2 är inte relevant men solens och månens omloppsbana är relevant för några hundra kilometer avstånd mellan kontinenter. Testa att i alla fall försöka använda lite logik.

Att ni gör anspråk på en ny karta som - enligt er - bättre överensstämmer med verkligheten är för tråden mycket relevant, och nu har du i två dagar undvikit den oerhört simpla frågan om dess skala.
(Eller snarare, hur verkligheten ska kunna förklaras och anpassas till kartan, eftersom FN-flaggan är något av ett trumfkort bland Plattjordare.)
En fråga som jag inte ens skrev, utan upprepade den åt en person eftersom du valde att attackera personen istället för att besvara den enkla frågan.
Och nu ser vi att du väljer att även attackera mig och undvika frågan istället för att besvara den.
Mycket pinsamt och genomskinligt. Men jag tänker förstås fortsätta fråga.
Senast redigerad av lorddesh 2015-11-21 kl. 14:34.
Citera
2015-11-21, 16:18
Medlem
bernad_laws avatar
Tänk på 0.06, tjafs raderat. /Mod
Citera
2016-01-19, 23:58
Medlem
stamkund84s avatar
Flat Earth (pt. 1) │☯ - (svensk Dokumentär)

https://www.youtube.com/watch?v=6EqGfm30m0k

Vad tror ni?
Fick mig att börja fundera i flera dagar efteråt.
Citera
2016-01-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stamkund84
https://www.youtube.com/watch?v=6EqGfm30m0k

Vad tror ni?
Fick mig att börja fundera i flera dagar efteråt.

Diskussionsunderlaget är förstås noll, men allt som har med Flat Earth att göra är barnsligt trams.
Citera
2016-01-20, 00:26
Medlem
Rent trams givetvis, matematiker och fysiker kan räkna ut att jorden är rund - behövs inga astronauter ens som vittnar om the globe från sina space ships. Himlakroppar är runda, titta på månen t ex.

Jag tror videoskaparen blivit indoktrinerad av konspirationsteoretiker. Sånt händer.
Citera
2016-01-20, 00:28
Medlem
stamkund84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Diskussionsunderlaget är förstås noll, men allt som har med Flat Earth att göra är barnsligt trams.

Så en boll som snurrar är inte barnsligt?
Citera
2016-01-20, 00:33
Medlem
Citat:
Så en boll som snurrar är inte barnsligt?

Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2016-01-20, 00:44
Medlem
stamkund84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag förstår inte vad du menar.

Flat earth är barnsligt trams enligt dig, men hur vet du att en boll som snurrar inte är detsamma.
Citera
2016-01-20, 01:03
Medlem
Citat:
Flat earth är barnsligt trams enligt dig, men hur vet du att en boll som snurrar inte är detsamma.

För att argumenten för en platt jord är baserade på missförstånd, okunskap och barnslig retorik.

Argumenten för en klotformad jord är baserade på enkla observationer som vem som helst kan utföra - eller för all del lita på de auktoriteter som föregått dig, och processen som ledde dem alla till samma slutsats.
Citera
2016-01-20, 01:04
Medlem
Så, vad är poängen med att ljuga om att jorden är rund? Vem tjänar på den lögnen?
Citera
2016-01-20, 01:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Ett enkelt tankeexperiment kan omkullkasta hela idén som videon bygger på. Ta och kika på den tänkta banan för solen. Hur ofta är det natt på jorden med den banan? Den kommer aldrig gå ner.

Och hur fungerar tidzoner?
Citera
2016-01-20, 01:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Så, vad är poängen med att ljuga om att jorden är rund? Vem tjänar på den lögnen?

Vore koranen sann så, alla Allahs fiender.

Annars, ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in