Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-19, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Har du läst inläggen av linsanity så att du kan bilda dig en egen uppfattning?
Ja, jag har läst inläggen - och kan se att det han/hon säger ligger närmare det som framkommit än helgonförklaringarna här i tråden.
Citera
2016-01-19, 19:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det enda inlägg i andra trådar visar är att linsanity - liksom de flesta andra - inte deklarerat hela sitt liv på Flashback.

Folk i den här tråden håller framför allt på med smutskastning gällande GM och säkert smutskastar en del BO också ... där är vi absolut överens.

"Min sida"??? Kliv ur blöjan nu ... barnskrik och vällingrapar bör du hålla borta från tangentbordet.

Jag konstaterar att Armin var ingen ängel med obefläckade vingar -- det finns en historik som berättar det och en film som lagts ut som bekräftar det.

Nja, en film som inte visar mer än så här säger ingenting. Inte heller vad en postare påstår utan underlag. Det är långt ifrån klarlagt vad det här har handlat om, så att fastställa något är nog lite för tidigt. Oavsett så är det ett mord och oavsett mobbning eller annat, så är mord liksom inte förmildrande att ta till. Det är inte heller så att man genom att försvara sin heder tar till mord det får allt stå utanför en rättsstat någonstans där man antingen accepterar det eller som är totalt laglöst. Religionsdravel hör inte hemma i Sverige 2016.
Citera
2016-01-19, 19:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag har läst mig genom en del av dem!

Vad jag kan se har användaren inte påstått sig ha läst färdigt en kandidatutbildning utan har läst någon kurs på handels:
(FB) När man söker en B-kurs, vilka akademiska poäng räknas in i anmälan?

Det verkar som om han studerade där VT 2013 senast.
(FB) Är invandringen ett problem?

Han skulle kunna ha jobbat i broby 2014.
t
Måste gå nu får kolla mer på det senare.

Du söker efter halmstrån!
Du behöver nog mer än halmstrån om du ska försöka förvandla
Linsanity till personlig assistent i Broby…

Han har tydligt uttryckt att han betraktar lågutbildade som WT.
Han har också skrivit
"Jag är 24 år gammal och är färdigutbildad"
Han har ju också skrivit att han har en utbildning från handels. Det betyder
att man har en examen. Om man skriver så efter att ha läst enstaka kurser
så är man inte trovärdig…
Tre eller fem år på handels och 1,5 år i Kanada.
Han har också berättat lite om sin egen etniska bakgrund.
De uttryck som hans politiska agenda tagit i andra trådar
utgör en rimlig förklaring till varför han har diktat upp en
historia som tar fokus från brottet och gärningsmannen.
Han tvekar inte att förtala en död minderårig om det
gynnar hans syften.
Hans etniska bakgrund kan möjligen ha viss betydelse.

Detta är IOFS av underordnad betydelse. Det finns helt enkelt ingen
trovärdighet i det att han skrivit i den här tråden.

mvh/Bo
Citera
2016-01-19, 19:50
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ja, jag har läst inläggen - och kan se att det han/hon säger ligger närmare det som framkommit än helgonförklaringarna här i tråden.

måste bara fråga en sak. Kan man vara personlig assistent åt
två personer samtidigt? Tänkte att du kan ha koll, jag vet nämligen
inte alls hur det funkar.

För övrigt var säkert Arminas ingen duvunge, men vad spelar
det för roll i sak? GM´s pappa var ju tillräckligt frispråkig i sin
tidningsintervju för att man ska förstå vad det handlar om.
Citera
2016-01-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Du söker efter halmstrån!
Du behöver nog mer än halmstrån om du ska försöka förvandla
Linsanity till personlig assistent i Broby…

Han har tydligt uttryckt att han betraktar lågutbildade som WT.
Han har också skrivit
"Jag är 24 år gammal och är färdigutbildad"
Han har ju också skrivit att han har en utbildning från handels. Det betyder
att man har en examen. Om man skriver så efter att ha läst enstaka kurser
så är man inte trovärdig…
Tre eller fem år på handels och 1,5 år i Kanada.
Han har också berättat lite om sin egen etniska bakgrund.
De uttryck som hans politiska agenda tagit i andra trådar
utgör en rimlig förklaring till varför han har diktat upp en
historia som tar fokus från brottet och gärningsmannen.
Han tvekar inte att förtala en död minderårig om det
gynnar hans syften.
Hans etniska bakgrund kan möjligen ha viss betydelse.

Detta är IOFS av underordnad betydelse. Det finns helt enkelt ingen
trovärdighet i det att han skrivit i den här tråden.

mvh/Bo

Inget fel att fråga, annars får man ju inget veta. Han verkar ha skrivit en väldig massa om sig själv tydligen, lite spretigt. På ett annat ställe skrev han att han var etnisk svensk.
Du kunde kanske länkat mig till något bra inlägg i frågan om Linsan så hade vi fått klarhet i det: (FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11

Har dock varit ganska torftigt med info här på flashback öht. Felaktiga rykten och nonsens.
Citera
2016-01-19, 20:05
Medlem
lasternassummas avatar
Helgonförklaring?
De som inte accepterar det förtal av BO som Linsanity hittat på
"anklagas" för att försöka helgonförklara BO.

I korthet
Tjejkompisar till BO har blivit utsatta för misshandel och sexuella
trakasserier av GM och GMs kompis.
BO har gett GM en örfil för att få slut på övergreppen. Örfilen
filmades.

Gör detta BO till ett helgon eller till en mobbare?

Det beror lite på bakgrunden. Det korrekta sättet att hantera misshandeln
och de sexuella trakasserierna hade naturligtvis varit att anmäla dessa till
skolledning och polis. Det är fel att ta rättvisan i egna händer. Att filma
örfilen upplevdes säkert som extra förödmjukande av GM.

Men…

Om det varit så att misshandel och sexuella trakasserier förekommit tidigare
och då, trots anmälan, lämnats utan åtgärd av skolledning och polis så blir
det lättare att förstå att benägenheten att "ta saken i egna händer" ökar.

Utgående från den information vi fått om vad som hänt skulle jag inte döma BO.
Han ställde upp och skyddade sina tjejkompisar när ingen annan gjorde det.

Hade det varit annorlunda om BO varit muslim och GM kristen? Självklart inte!

Ett tydligt rättsmedvetande står över frågor om inblandades etnicitet och
religion. För mig. Jag inser att det inte är så för alla.

mvh/Bo
Citera
2016-01-19, 20:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Inget fel att fråga, annars får man ju inget veta. Han verkar ha skrivit en väldig massa om sig själv tydligen, lite spretigt. På ett annat ställe skrev han att han var etnisk svensk.
Du kunde kanske länkat mig till något bra inlägg i frågan om Linsan så hade vi fått klarhet i det: (FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11

Har dock varit ganska torftigt med info här på flashback öht. Felaktiga rykten och nonsens.

Absolut inget fel att fråga.
Jag är benägen att hålla med dig om att "spretigheten" när han beskriver
sig själv går ut över trovärdigheten.
Din länk där är väl en ganska bra sammanställning.

Jag håller helt med dig att det skrivits mycket nonsens i tråden.
Det är väl ingen överdrift att säga att det har varit rätt spretigt
där också. I många riktningar…
Det ledsamma med det är just att den förmåga som ju finns här
på FB att få fram fakta, får svårt att komma till sin rätt i all trams.

Jag tror att det fortfarande finns mycket om situationen på
skolan och vad som förevarit under hösten som inte kommit
fram.

Samtidigt förstår jag om elever, föräldrar, personal,
kommunalpolitiker och administratörer alla är angelägna
att problemen tonas ner och att skolan fungerar.
Alternativet, att lägga ner skolan och bussa eleverna till en
annan högstadieskola, vill nog ingen ha.

mvh/Bo
Citera
2016-01-19, 20:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
måste bara fråga en sak. Kan man vara personlig assistent åt
två personer samtidigt? Tänkte att du kan ha koll, jag vet nämligen
inte alls hur det funkar.

För övrigt var säkert Arminas ingen duvunge, men vad spelar
det för roll i sak? GM´s pappa var ju tillräckligt frispråkig i sin
tidningsintervju för att man ska förstå vad det handlar om.

Om du har läst intervjun med GMs pappa och tagit den till dig så bör
du också läsa intervjun med BOs pappa, för att få lite balans i det hela.

Här översatt till engelska:

https://www.reddit.com/r/lithuania/comments/40wzsd/could_anyone_help_with_translating_a_little_of/cyxt48w

mvh/Bo
Citera
2016-01-19, 22:10
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
"Min sida"??? Kliv ur blöjan nu ... barnskrik och vällingrapar bör du hålla borta från tangentbordet.

Jag konstaterar att Armin var ingen ängel med obefläckade vingar -- det finns en historik som berättar det och en film som lagts ut som bekräftar det.
Det var skrivet till grelin1999 vilket påvisas av att den personens quote är ovan mitt svar, inte dig men ah.

Mer belagt är sextrakasserierna än linsanitys påhitt.

Jävligt mycket fler användare som urskuldar mordet på Arminas genom att i praktik säga att han förtjänade det och att 14åringen var bara ett "oskyldigt offer" som tvingades eller nåt begå överlagt mord för stackars stackars tafsaren, än användare som helgonförklarar honom (inte sett någon helgonförklara Arminas alls).

Citat:
Jag har läst linsanitys inlägg i andra trådar men kan inte se något bevis för att han inte jobbat på skolan under 2014, eller kanske ännu tidigare, under 2012, innan han läste ekonomi.

Linsanity har inte sagt att Arminas var en rasist eller att flickan ljuger och hittar på.

Visst är det L skriver obekräftade uppgifter. Men jag har kollat genom Linsanitys tidigare inlägg och kan inte se att han hittat på saker tidigare.

Om Linsanity skulle hitta på saker för att försvara GM vore det väl kanske mer sannolikt att han skulle överdriva än att han skriver att "Arminas studsade med en basketboll hela tiden" o dyl.

Om Arminas nu är en så godhjärtad och hjälpsam person som vill alla väl, varför sa han då till någon att filma medan han gick fram och örfilade Ahmed EN MÅNAD efter att Ahmed hade gett sig på tjejen i fråga? Sedan så spred de filmen runt om på skolan. Man försvarar inte en tjej genom att håna någon en månad efteråt, det är inte självförsvar.
Med det sagt tar jag inte Ahmeds sida i konflikten. Vilket inte heller Linsanity gjort. Utan vi konstaterar att Arminas troligen inte var det helgon som vissa vill få honom till.
Sa att folk sagt Arminas var en rasist etc, inte att det specifikt var linsanity.
Jo, det skulle ju bli mer trovärdigt trollförsök med sådant inkluderat.
Att gå all in med överdrivet bull skulle knappast få folk att tro på linsanity.

Vart finns nåt som säger att Arminas beordrade filmningen?
Alla unga drar fram mobiler och börjar filma av ingen och alla möjliga anledningar, och även om..
Ja, en inspelning av en örfil!
Usch så hemskt, då förtjänar man ett hugg i hjärtat bakifrån..
Sorgligt beteende
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-19 kl. 22:15.
Citera
2016-01-19, 23:26
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Jag har läst tråden.

Inget av vad du skriver ovan motbevisar att Arminas skulle vara en bråkstake. Det är ju inte en antingen/eller fråga.

Vad jag ser har inget i tråden framkommit som skulle motbevisa Linsanity. Huruvida L jobbade på skolan under vilken period kan man ju sen bara spekulera i eftersom han inte sagt det.

Men L har inte jobbat där "på ett bra tag" enligt ett citerat inlägg som verkar tagits bort: (FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11

Det skulle kunna vara någon gång under 2014 t.ex. då Linsanity inte gjorde så många inlägg.

Att jobba som personlig assistent behöver man inte göra som anställd av socialtjänsten. Jag har haft en period på 1-2 månad då jag jobbade som PA på en skola för att avlasta med en bråkig elev. Det sköttes mellan mig och skolan.

Däremot borde ju en sådan här sak kunna informeras av andra, såsom barn på skolan. Om Arminas var en bråkstake så är det ju bara för nån förälder att fråga ett barn som går där. Jag tycker det är väldigt lite sådan info. Kanske är folk chockade.

"Svartmåla" är era ord.

Av Linsanitys inlägg står bara att Arminas var en bråkstake. Jag skulle kalla det att nyansera bilden.
Barn i den åldern är faktiskt sällan 100% goda små änglar.
Om du jobbade på skolan borde du väl veta att du i så fall var elevassistent och inte personlig assistent?
Dessutom har jag aldrig hört talas om att någon har fått en personlig assistent för att denne har varit bråkig, personlig assistans kan du beviljas för ett funktionshinder.
En personlig assistent anställs av personen som beviljats assistans av försäkringskassan eller kommunen.
http://www.forsakringskassan.se/sjukvard/stod_vid_funktionsnedsattning/assistansersattning
http://www.nordstromassistans.se/sv/vart-utbud/juristbloggen/173--personlig-assistans-for-tid-i-skola
Citat:
Men endast i undantagsfall kan man ha rätt till personlig assistans i skolan.
Ett barn med funktionsnedsättning kan vara i behov av särskilt stöd i exempelvis skolan och det är kommunens skyldighet att tillföra resurser med hänsyn till barnets behov. Vilka resurser som tillförs verksamheten för att tillgodose barnets behov kan variera men några exempel som nämnts i förarbetena till lagstiftningen är en höjning av personaltätheten, extra specialpedagogiskt stöd eller att barnets behov tillgodoses genom elevassistenter.

Dock kan det finnas olika omständigheter som talar för att ett barn kan beviljas personlig assistans i skolan trots att kommunen är huvudman. Assistansersättning kan beviljas om särskilda skäl föreligger. Exempel på särskilda skäl är kommunikations svårigheter, med hänsyn till hälsotillstånd, om barnet är beroende av att endast ha ett begränsat antal personer knutna till sig eller om funktionshindret i sig eller kombinationen av funktionshinder förutsätter ingående kunskap om den funktionshindrade.
Och då kan vi lägga dig till listan av lögnare i tråden.
Citera
2016-01-19, 23:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Alla unga drar fram mobiler och börjar filma av ingen och alla möjliga anledningar, och även om..
Ja, en inspelning av en örfil!
Usch så hemskt, då förtjänar man ett hugg i hjärtat bakifrån..
Sorgligt beteende

Om det hade varit en svensk 14-åring, som tillbringat jullovet med att planera ett överlagt mord och förkovra sig betr. hur man knivhugger för att döda (!) en skolkamrat... så skulle få betraktat honom som psykiskt frisk. Om en svensk far hade ursäktat och bortförklarat ett planerat (!) mord utfört av sonen, så hade WT-stämpeln eftertryckligt används.

Har det framgått om GM är omhändertagen och inlåst på någon institution för unga psykopater... eller rör sig GM fritt och är tillbaka i skolan?
Citera
2016-01-19, 23:59
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ja det ligger ju dig fritt att tro vad du vill och det har du ju bevisat i flera olika trådar där du postat inlägg på inlägg och folk har påpekat och skrivit att fan ge dig nu men lik väll så fortsätter du svamla och upprepar samma saker om och om igen du är en sådan som tror att du alltid skall ha sista ordet men det faller du på för du är bara tröttsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in