2016-01-19, 18:45
Medlem
Ja, som rubriken lyder.. Jag har på senare tid reflekterat över att saker jag nyligen handlat på kontokort dyker upp som reklam på Facebook bl.a.. Någon som kan ge en förklaring? Eller är det jag som inbillar mig?
Om det är så, så ska jag återgå till kontanter igen..
Citera
2016-01-19, 18:51
Avstängd
Det har inte direkt med dina inköp att göra, mer att du sökt efter den typen av produkter.
Citera
2016-01-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det har inte direkt med dina inköp att göra, mer att du sökt efter den typen av produkter.
Nej.. Kan ta ett par exempel.. I dag köpte jag en swebar. En proteinkaka alltså.. Och nyss dök den upp i reklam på Facebook. Det har den inte gjort tidigare.. Samma efter jag köpte en bonaqua-dryck här om dagen.. Hur höga är oddsen att det ska dyka upp som reklam i min mobil samma dag?
Citera
2016-01-19, 19:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Detta har jag också upplevt och undrar över!
Citera
2016-01-19, 19:32
Medlem
Kallas retargeting. Webbutiken snappar upp ditt ip och pytsar ut reklam till dig på andra sajters annonplats. Har inget med ditt köp att göra.
Citera
2016-01-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Kallas retargeting. Webbutiken snappar upp ditt ip och pytsar ut reklam till dig på andra sajters annonplats. Har inget med ditt köp att göra.
Jag har handlat med kort i butik alltså.. Inte över nätet..
Citera
2016-01-19, 19:58
Medlem
nej, du handlar nog bara saker som är typiskt för målgruppen
Citera
2016-01-20, 00:00
Moderator
Neksnors avatar
Använder du bankens egna Visa/Mastercard eller något kort som du får poäng eller liknande på? Eller har du reggat ditt bankkort i affärens bonussystem?
Citera
2016-01-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Använder du bankens egna Visa/Mastercard eller något kort som du får poäng eller liknande på? Eller har du reggat ditt bankkort i affärens bonussystem?
Det är vanligt standard visa som jag inte reggat någonstans.
Jag tänkte prata med banken om dom känner till några registreringar via kassasystem.. Tycker det är sjukt att så udda produkter jag köpt kommer upp som reklam i min lur det närmsta dygnet..
Citera
2016-01-20, 16:12
Medlem
janwindahls avatar
Tror nog att det är ett sammanträffande, jag ser ofta reklam för både Bonaqua och Swebar på nätet trots att jag aldrig har handlat något utav det.
Citera
2016-01-21, 10:33
Medlem
Åtminstone Mastercard har medgett att de delar data med Facebook i syftet riktad reklam. Sist jag kollade gällde detta endast USA, men man ska nog inte ta för givet att det inte sker här med.
Citera
2016-01-21, 11:03
Medlem
Visst är det så att om man har googlat efter något, t ex en kikare, så nog fasen kommer det omgående reklam för kikare på Facebook, och även på nyhetssajterna. Ytterst irriterande, men antagligen något man för leva med. Och reklamen ligger kvar även om man har slagit till och köpt den där kikaren. Amen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in