2016-01-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
1. Ingen kan säga det bättre än så här: "En förskräckande mängd DNA som med närmast kameral noggrannhet har hamnat på de ställen där det borde ha hamnat om han nu har gjort det här som åklagaren hävdar"

2. Hade DU ingått i MP och gjort en intressant iakttagelse som DU kunde rapportera om så hade det varit DU som inriktat polisens fokus.

1. Fortfarande bara 10 DNA-spår. Inga på kroppen eller i bilen. Sen får du använda vilka förstärkningsord du vill.

2. Läs fupen. Hör TR-förhören. Sägs tydligt att de/han var med en flock militärer torsdag kväll vid Martorp. Björn Sahl var sedan "civil" på fredagen och hade "bråttom" till något. Han ledde MP även då. Mycket oroande.
2016-01-18, 19:08
Medlem
#devili till exempel. Rätta mig om jag har fel. När AB skred till verket ute vid Martorp så använde han en hötjuga inte en grep. Har bara mobilen och kommer inte åt FUP så bra. Återkommer till signifikansen av detta senare.
2016-01-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
S. 127 Förhör med Rebecka:
Julia hade samtidigt med Lowa i personalrummet hämtat sin mopedhjälm och sin jacka. När Lowa sedan stod i köket och skrev i sina arbetstider så kommer hon ihåg att Lisa och Rebecka var inne i personalutrymmet för att hämta sina grejer. Lowa vill minnas att Julia gick därifrån ungefär samtidigt när Lisa och Rebecka gick in i personalutrymmet för att hämta sina grejer.

S. 149 Förhör med Julia:
Sen skrev Julia ut sig kl. 17.15 samtidigt som Lowa skrev ut sig. Julia sa hejdå till alla. Då var Lisa och Rebecka i omklädningsrummet.

S. 127 Förhör med Lowa:
Då de var färdiga med städet i cafédelen så gick de ut till personalavdelningen och hämtade sina kläder. Därefter gick de in i köket där de fyllde i tidsrapporten för arbetet för dagen. Dessförinnan hade de stängt dörren ut mot lastbryggan. Lowa hämtade sin jacka och en väska. Julia hade samtidigt med Lowa i personalrummet hämtat sin mopedhjälm och sin jacka. När Lowa sedan stod i köket och skrev i sina arbetstider så kommer hon ihåg att Lisa och Rebecka var inne i personalutrymmet för att hämta sina grejer. Lowa vill minnas att Julia gick därifrån ungefär samtidigt när Lisa och Rebecka gick in i personalutrymmet för att hämta sina grejer.

Tjejerna visar samstämmighet i sina uppgifter, därmed faller ditt antagande att Julia skulle ha fuskat.

Enligt FUP :
Fel tid angiven i förra förhöret då Julia lämnar cafét .Det klargörs att den tid som Julia skrev ut sig från jobbet aktuell söndag var kl.18.15 och inte kl. 17.15 som står i det förra förhöret med Julia. Julia menar att hon sedan lämnade med sin moped kl. 18.20.
2016-01-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NB kan mycket väl ha använt handskar och tagit av dem. För att packa ihop efteråt med dessa på (inget blod skitpapper, rulle, Lisas tillhörigheter)
Kanske NB hade bråttom och "sket" i att använda papper. Därför bromsspår i kalsongen och illaluktande när han kom hem. Av med byxorna och kalsongen och in i tvättmaskinen. IB kanske var finkänslig och nämnde inte kalsongen utan bara byxan när hon berättade och kvällstvätten?!
2016-01-18, 19:20
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Enligt FUP :
Fel tid angiven i förra förhöret då Julia lämnar cafét .Det klargörs att den tid som Julia skrev ut sig från jobbet aktuell söndag var kl.18.15 och inte kl. 17.15 som står i det förra förhöret med Julia. Julia menar att hon sedan lämnade med sin moped kl. 18.20.

Ja, precis. Och av övriga sammanhanget går det att räkna ut att 17.15 ska korrigeras till 18.15 istället.
En petitess som inget har med påståendet att göra. Påståendet från X:s sida gällde att Julia skulle ha fuskat och lämnat sina arbetskamrater tidigare. Samstämmigheten i tjejernas uppgifter visar på att så inte var fallet.
2016-01-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Kanske NB hade bråttom och "sket" i att använda papper. Därför bromsspår i kalsongen och illaluktande när han kom hem. Av med byxorna och kalsongen och in i tvättmaskinen. IB kanske var finkänslig och nämnde inte kalsongen utan bara byxan när hon berättade och kvällstvätten?!

Hur som låg det papper över skithögen ... (den på golvet i ladan)
2016-01-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men åklagaren vet nog vilken tid Julia har åkt tror du inte det? Eller menar du att åklagaren är lika svagsint som försvaret? Det har jag svårt att tänka mig, så Billy kan vara hemma om han önskar.
Så enligt Billys tid så är det ju långt ifrån 5 minuter innan stängning. Alltså kan han dra något gammalt över sig.

Men eftersom tiderna svajar lite här och där i vittnesmålen (precis som det brukar kunna göra) och eftersom den svarta SUV:en förekommit i fler iakttagelser, så är väl ändå BB:s vittnesmål relevant och viktigt?!
2016-01-18, 19:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein

Men det låg ju ett papper mitt i smeten, vad har det använts till då?

Jag tycker att bajshögen är intressant, var den hittades och hur det såg ut kan berätta något om vad som har hänt och när det hände.
2016-01-18, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så ser det inte ut i praktiken. Polisen bestämmer helt över utredningsåtgärderna. Åklagare kan bara sitta och önska. Polisen säger ja och nej.
Så har särskilt varit fallet i Lisa Holm - utredningen. Åklagaren är en nickedocka. Ärligt talat tror jag inte han mår så bra längre av att tvingas försvara det här fallet.

Ärligt talat så tror jag att åklagaren mår hur bra som helst.
Han gör ett jättebra jobb genom att se till att vidriga flickmördare hamnar där dom hör hemma.
Såna här personer som skitiga balter som dödar unga flickor för sina sexuella lustars skull skall inte finnas ute i samhället bland vanliga människor.
Dom ska sitta bakom lås och bom på livstid.
Du glömde väl inte bort att delge oss vem du tror har mördat flickan och varför?
Jag tror alla här sitter på helspänn för att få ta del av ditt eget svar på detta.
2016-01-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jag tycker att bajshögen är intressant, var den hittades och hur det såg ut kan berätta något om vad som har hänt och när det hände.
Får ta tillbaka min "djupa" teori om skithögen
2016-01-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
1. Fortfarande bara 10 DNA-spår. Inga på kroppen eller i bilen. Sen får du använda vilka förstärkningsord du vill.

2. Läs fupen. Hör TR-förhören. Sägs tydligt att de/han var med en flock militärer torsdag kväll vid Martorp. Björn Sahl var sedan "civil" på fredagen och hade "bråttom" till något. Han ledde MP även då. Mycket oroande.

1. Förstärkningsorden är inte mina utan Leif GW Perssons. Alla busars hatobjekt. Eller hur.

2. Jag känner stort förtroende för min officerskollega. Men det viktiga är att inte att han är militär utan att han har en iskttagelse att rapportera. Ponera att pappa Holm med kompisar hade varit arkeologer eller lantmätare. Hade Riksantikvarieämbetet eller Lantmäteriet iscensatt planteringarna då? Tänk efter själv. Varför skulle svenska försvaret upprätthålla en kompetens för att plantera DNA? De har inte större nytta av det än till exempel just Riksantikvarieämbetet.
2016-01-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Den är föredömligt fotograferad, se FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in