2016-01-18, 17:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja om han har hemorroider och använde han handskar i efterförlopp som lär det inte avsättas blod. Likt att det inte avsattes på rullen som las tillbaka i spiklådan.

NB hade spår av skador på händerna, han har avsatt blod på ett antal ställen, han bör ha använt minst en hand för att torka sig i röven.

NB använde således inte handskar när han hanterade offrets jacka, inte när han hängde upp offret eller när han skar ner henne, men när NB skulle bajsa tog han på sig ett par handskar.

Det finns en anledning till att han gjorde så, varför?

NB använde aldrig handskar.
2016-01-18, 17:30
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu ska vi återigen förstå VAD jag skriver om. Jag ifrågasätter inte att vittnet inställer sig på plats i HovR. så nu kan vi sluta att diskutera det.

Det var bara en fråga. Du ger ju ett intryck i flera kommentarer om BB, att du överhuvudtaget är negativt inställd till hans vittnesmål och den inställningen förstår jag inte. Personligen tror jag att det kommer antagligen inte ge så mycket, men det kan jag inte veta. Bra då att han vittnar och papper läggs på bordet, tråkigt om han blivit hotad. För övrigt är det väl inte svårt att se att utredarna under åklagarens ledarskap tidigt blev övertygad om NB som gärningsman och allt annat som skulle kunna tänkas vara intressant och som talar emot NB som skyldig, det har fått stått åt sidan.
2016-01-18, 17:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Varför ljuger du?
Citat från Expressen:
"Men nu vill han inte närvara i rätten.
När Bertilsson senare pratar med tidningen SLA berättar han att situationen blivit "fruktansvärt jobbig" för hans familj och att han nu inte vill närvara i rätten.
– Jag kan sträcka mig till ett telefonförhör
."
http://www.expressen.se/gt/rattegangen-i-lisa-holm-fallet-fortsatter/

Ytterligare pr för Billy Batong. Han kan sträcka sig till ett telefonförhör?
Har han polisanmält hoten? Hot ser domstolen allvarligt på. Men det handlar inte om dödshot, så då spelar det ingen större roll om han är på plats eller i telefon.

Åklagaren begär nytt vittne
Vittnet är en kvinnlig kollega till Lisa Holm som enligt åklagaren ska vittna om att det inte fanns några främmande bilar bakom kaféet i Blomberg den 7 juni då Lisa Holm stängde det tillsammans med sina kolleger

Då behöver ju inte Billys vittna överhuvudtaget.
2016-01-18, 17:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Ytterligare pr för Billy Batong. Han kan sträcka sig till ett telefonförhör?
Har han polisanmält hoten? Hot ser domstolen allvarligt på. Men det handlar inte om dödshot, så då spelar det ingen större roll om han är på plats eller i telefon.

Åklagaren begär nytt vittne
Vittnet är en kvinnlig kollega till Lisa Holm som enligt åklagaren ska vittna om att det inte fanns några främmande bilar bakom kaféet i Blomberg den 7 juni då Lisa Holm stängde det tillsammans med sina kolleger

Då behöver ju inte Billys vittna överhuvudtaget.
Jodå, om Julia åkte innan Billy såg bilen behöver han vittna.
2016-01-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
NB hade spår av skador på händerna, han har avsatt blod på ett antal ställen, han bör ha använt minst en hand för att torka sig i röven.

NB använde således inte handskar när han hanterade offrets jacka, inte när han hängde upp offret eller när han skar ner henne, men när NB skulle bajsa tog han på sig ett par handskar.

Vi kan nog tyvärr inte dra några slutsatser om blod eller inte på dasspapperet. Vi vet inte i vilket skede han började blöda. Vi vet inte när han la glidminan.
2016-01-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jodå, om Julia åkte innan Billy såg bilen behöver han vittna.

Ju*ia tog en snapshot när hon slutade för att ta moppen. 18.20 uppger hon att hon for. Då hade BB redan passerat. Ingen bil på parkering eller väg.
2016-01-18, 18:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Och att även hans familj var hotad? Ett rent påhitt av IR?
Nej, inget rent påhitt av IR. SLA: Vill inte komma och vittna i Skövde
Citat:
– Jag är inte hotad till livet, men detta har blivit fruktansvärt jobbigt för min familj. Jag kan sträcka mig till ett telefonförhör, säger han.
Det finns fortfarande utrymme för att hotet kan vara ett missförstånd hos IR.
2016-01-18, 18:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Vi kan nog tyvärr inte dra några slutsatser om blod eller inte på dasspapperet. Vi vet inte i vilket skede han började blöda. Vi vet inte när han la glidminan.

Jo, vi vet att han började blöda innan eller under tiden som han hanterade snöret. Då hade han inga handskar på sig. Inget blod på bajspappret betyder sannolikt att han inte bajsade efter mordet eller att han hade handskar på sig när han torkade sitt anus.
Senast redigerad av OY 2016-01-18 kl. 18:05.
2016-01-18, 18:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ju*ia tog en snapshot när hon slutade för att ta moppen. 18.20 uppger hon att hon for. Då hade BB redan passerat. Ingen bil på parkering eller väg.
Och enligt Rebecka i TR for hon tidigare.
2016-01-18, 18:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det betyder att hon inte såg någon bil på parkering eller väg, det betyder inte att det inte fanns en bil på parkering eller väg.

Den bil som BB såg kan ha kört bort ifrån parkeringen några minuter för att sedan komma tillbaks till parkeringen efter det att J hade lämnat parkeringen, bilen kan ha stått bakom ett träd.

J:s vittnesmål beskriver hur det var just när hon var ute på parkeringen, inte före, inte efter.
2016-01-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och enligt Rebecka i TR for hon tidigare.

Det gjorde hon fortfarande men det handlade om få minuter.
2016-01-18, 18:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

NB kan mycket väl ha använt handskar och tagit av dem. För att packa ihop efteråt med dessa på (inget blod skitpapper, rulle, Lisas tillhörigheter)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in