2016-01-18, 18:13
Medlem
Sameshs avatar
Jävla neandertalare, djurplågeri av högsta grad är det!, Halal borde totalförbjudas i Sverige.
Citera
2016-01-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
1. Miljonprojekt? Större delen av Vallås är radhus & villor.
2. Laxen har för varit flyktingförläggning ett par gånger. Det har även varit ett fint ställe att käka och dricka på. Nu heter det Arena Hotell och hyrs av Migrationsverket.
3. Kom igen? Kravallås? Hahaha töntigt!

Läs på igen grabben...

Läsa på?
Tror det snarare är du som skall läsa på, bor nämligen i Halmstad och har förövrigt gjort OVK besiktningar i nästan alla lägenheterna på Vallås, det HFAB som är ägaren och Crendo fastighetsskötarna. Mot travets håll är det radhus och villor men inte mot E6ans håll där det bara är lägenheter. Man skulle kunna säga som såhär, svänger du höger in på Kornhillsvägen så är det stort sätt villor/radhus men i backen innan sjukhemmet har du ett hundratal lägenheter på höger sida, men tar du vänster mot Strandvallen så är det bara lägenheter.

https://www.google.se/maps/place/Vall%C3%A5s+%C3%84ldreboende/@56.6785645,12.9081739,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xdd3df8d9a35cfe2f

Laxen är flyktingboende fortfarande och under 90talet så hade Vallås just namnet Kravallås då när juggarna bland annat berikade Halmstad med stenkastning, bilbränder osv..

Du mins inte ditt eget inlägg från 2013 heller va? (FB) Hur är det med invandringen i Halmstad?

Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Vill i och med denna trådstart utrycka min oro gällande utvecklingen i Halmstad.

För ca. 2 veckor sedan stod det klart att Migrationsverket kommer hyra hela Pensionat Frösakull till ett 50-tal syrianer. Protesterna och dom kritiska rösterna lät inte vänta på sig. Men vi som tillhör arbetarklassen kan ändå se lite glädje, i att dom rika knösarna i Frösakull nu kan få lite skit. Men, nu blev det även så, att Arena Hotell på Vallås (f.d Fina Laxen) hyr ut hela anläggningen på 189 platser till Migrationsverket och folk från Syrien. Olivers Sportsbar (ligger på hotellet) lät via sin Facebook-sida meddela i Fredags att dom klappar ihop och tacka alla för den tid som varit. 50+189 = 239 syrianer som invaderar Halmstad, varav ca. 79 % av dom på Vallås.

Jag minns i början av 90-talet, när "Laxen" senast agerade flyktingboende, då fick ICA Vallås ha vakter p.g.a alla stölder dom fick.

Finns det någon mer här inne från Halmstad och kanske till och med Vallås, som känner en stark oro inför den stundande invaderingen?

Tror ni brottsligheten kommer öka p.g.a detta? Folk i Halmstad, särskilt på Vallås, är inte så positivt inställda till flyktingar.
Citera
2016-01-18, 18:25
Medlem
Lifeisnows avatar
Sorglig historia detta..tyvärr tror jag detta är toppen av ett isberg...som så mycket annat i nuvarande gamla Sverige. Ok vi får hoppas på stränga straff och livstids näringsförbud!
Citera
2016-01-18, 18:28
Medlem
Kan vara allvarligare saker. I Israel fick polisen upp kornet på några araber som köpte en massa får och fattade misstankar mot dem. De skar också halsen av fåren, det var för att öva sig inför planerad Syrienresa och att göra det på människor.
Fast då borde de misstänkas för planerat terrorbrott.
Citera
2016-01-18, 18:30
Avstängd
jugbandbluess avatar
den gemensamma nämnaren här är att det handlar om män. fattar ni inte det så är ni förblindade av baconmaktordningen

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hela aspekten med halal och magiskt kött är ju duktigt knäpp men är det för vidskeplighetens skull man tvunget måste behandla djur så vanvettigt illa?
Hur hårt måste man spänna fast ett får med SPÄNNBAND för att det ska åka gallersläp utan att slingra sig loss?

borde inte behövas så hårt om man sätter det vertikalt vid fram- respektive baklår.
Citera
2016-01-18, 18:31
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Äsch, bara så kallade "råttan-pizzan"-historier...
Är det då inte! I min stad hittades det 350 kilo gammal kebab i källaren på en pizzeria som de använde i maten. Stora säckar med mjöl som man hittade råttavföring i. Du skulle nog inte äta mer pizza eller kebab om du visste hur det går till på vissa ställen.

Kommer ihåg en kinarestaurang med som sparade kvarlämnat ris ifrån tallrikar som de sen serverade igen. Även en indisk restaurang som tog allt kvarlämnat kött som de spolade "rent" och gjorde nya grytor på till buffén. Fyfan säger jag bara!!!
Senast redigerad av Huffensfuffens 2016-01-18 kl. 18:36.
Citera
2016-01-18, 18:43
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Gammal skåpmat (eller utomordentligt färsk skåpmat kanske det ska vara). Den här artikeln tar upp att samma sak hänt både i Tidaholm (2009) och Borås (2007): http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.219796-indraget-tillstand-for-pizzerian-med-far
Citera
2016-01-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
den gemensamma nämnaren här är att det handlar om män. fattar ni inte det så är ni förblindade av baconmaktordningen
Doh!
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
borde inte behövas så hårt om man sätter det vertikalt vid fram- respektive baklår.
Sant, men med övrig rapportering om hur de hanterat djuren så kan jag med lätthet föreställa mig hur de snörpt dem både hårt och olämpligt.
Jag tänker även på vittnesuppgifterna om hur fåren ska ha skadats vid avlastning medelst tippning av släpet. Får är visserligen inte getter men jag föreställer mig att de mycket väl kan klara det utan skador och i själva verket redan var skadade efter att ha spänts fast.
Men onödiga spekulationer...
Citera
2016-01-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Är det då inte! I min stad hittades det 350 kilo gammal kebab i källaren på en pizzeria som de använde i maten. Stora säckar med mjöl som man hittade råttavföring i. Du skulle nog inte äta mer pizza eller kebab om du visste hur det går till på vissa ställen.

Kommer ihåg en kinarestaurang med som sparade kvarlämnat ris ifrån tallrikar som de sen serverade igen. Även en indisk restaurang som tog allt kvarlämnat kött som de spolade "rent" och gjorde nya grytor på till buffén. Fyfan säger jag bara!!!
Hysch!

Lunchen rör på sig när du skriver så där...
Citera
2016-01-18, 18:45
Bannlyst
Fup?
Citera
2016-01-18, 18:50
Medlem
BaraBiffens avatar
Därför man bara äter på pizzerior där en kurd är ägare. De skulle aldrig göra något såhär äckligt.
Citera
2016-01-18, 19:06
Medlem
KapVerdes avatar
Åtal och FUP:

https://minfil.org/r8l0labcb0/Varbergs_TR_B_1228-15_Aktbil_5.pdf
https://minfil.org/sel8l3b8b1/Varbergs_TR_B_1228-15_Aktbil_7.pdf
https://minfil.org/t2l0l6b5bd/Varbergs_TR_B_1228-15_Aktbil_10.pdf
https://minfil.org/ubldl5bab1/Varbergs_TR_B_1228-15_Aktbil_11.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera