Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Nej, det stämmer inte. Lowa skulle med bussen från Skara, 24 minuter bort enligt Google. Det är riktigt att Lisa dröjde kvar, men det kunde inte NB veta, så hade han velat röva bort Lisa hade han gått till henne bakom kaféet. Hur lockade han in henne i ladan?
Hur Lisa lurats in i ladan får vi nog aldrig veta ifall inte Nerijus klargör det. Men jag förstår hur du vill se på saken, att den enklaste förklaringen vore att hon gick dit för att det var någon hon kände. Det var ett troligt scenario som jag själv trodde på. Men inte nu i efterhand då bevisen radats upp mot Nerijus.
Han kan ha dragit till med att han behövde hjälp med vad som helst i princip. Anledningen till att Lisa skulle gå med på det utan större bekymmer, tror jag kan ha varit att hon kände igen Nerijus. Och eftersom han aldrig gjort något mot Lisa tidigare. Så kände hon inget obehag i att hjälpa till, hon var ju hjälpsam av sig. När hon märkte att något inte stod rätt till så uppstod en dispyt, och det stämmer enligt polisteknikernas slutsatser.