Du häver ur dig ganska mycket ogenomtänkt svammel, så här kommer lite korrigeringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
teasardig
Fel 1. Nästan alla (svenska) hemlösa sympatiserar med V. Situation STHLM gjorde en undersökning inför förra valet och V fick 70% av rösterna eller så. Resten fick S och Mp.
Länka gärna till den undersökningen. Resultatet låter helt osannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
teasardig
Fel 2. Nästan alla som jobbar med hemlösa är starkt mot Sd. De som gör bra jobb, Frälsis, Stadsmissionen, Röda Korset med flera gillar inte Sd.
Vilka belägg har du för det? Sammanblanda inte vad ledande positioner inom dessa organisationer anser om SD i diverse medieuttalanden med vad folk ute på fältet tycker. Jag påstår inte att jag vet något om det, men du vet ju inte heller. Det kan för övrigt ifrågasättas om en organisation som Stadsmissionen verkligen gör ett bra jobb, eller om de tvärtom cementerar hemlösheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
teasardig
Fel 3. Det är uppenbart hyckleri eftersom Sd själva aldrig har haft några egna projekt eller förslag på hur hemlösa ska hjälpas.
Här och
här hittar du ett par tidigare projekt ute i landet. Jag kan googla fram mer åt dig om du så önskar. Tilläggas kan dessutom att SD aldrig haft någon reell makt på riksplanet och därför inte kan lastas särskilt tungt för att inte ha "hjälpt" hemlösa. Ansvaret ligger hos 7K.
Citat:
Ursprungligen postat av
teasardig
Fel 4. Vanliga svenskar bryr sig lika lite om vanliga svenska hemlösa som om romer. De tycker inte synd om pundarna som gång på gång bränner sina pengar på sprit och droger.
Som man känner sig själv känner man andra. Svenskar bryr sig i allmänhet betydligt mer om svenska hemlösa än om zigenare.
Citat:
Ursprungligen postat av
teasardig
Fel 5. Massinvandringen har kanske orsakat en del problem, men absolut inte hemlöshet. Även om vi inte haft någon invandring hade vi haft lika många hemlösa ändå. Det är inte resursbrist som orsakar hemlöshet.
Den har definitivt orsakat hemlöshet i och med att det totala bostadsutbudet minskat rejält. Ju fler som konkurrerar om lägenheterna, desto större risk för ökad hemlöshet, desto mindre möjlighet för socialtjänsten att tillhandahålla stödboenden och så kallade sociala hyreskontrakt etc. Jag förstår faktiskt inte hur du inte kan begripa ett så enkelt samband.
Citat:
Ursprungligen postat av
teasardig
Fel 6. Om nån grupp ska ställas mot någon annan, så ta PENSIONÄRERNA för h-e! Dem är det synd om på riktigt och där kan de absolut ställa flyktingar mot pensionärer eftersom den senare gruppen måste flytta ut när äldreboenden görs om till hem för ensamkommande "barn". Maten på äldreboenden är svining och assistansersättningen ska sänkas för att finansiera flyktingmottagandet vilket slår väldigt hårt mot handikappade äldre.
SD kampanjar för pensionärerna sedan länge, så inte heller här har du någon poäng att komma med.