2016-01-18, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag desinformerar inte utan det material jag lagt fram kommer från FUP, som jag också hänvisat till.
Då får du läsa på bättre. Det framgår tydligt i fup att både AB och IB vid förhör i Litauen tar tillbaka sina alibi för NB.
2016-01-18, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja och krimtekniker HA hade ju kallats dit för att man hittat jackan och hjälmen, och när hon väl är där så börjar hon, som hon ska förståss, med att säkra skospår på grusvägen som leder till rishögen, men avbryter sedan mitt i altihopa och börjar istället undersöka byssan INNAN hon undersöker jackan och hjälm fyndet som hon kallats till platsen för att undersöka.
Är det något märkligt med det här?
2016-01-18, 13:50
Medlem
Citat:
Rättsläkaren Lena Ström Leerech åkte direkt från häktet där hon hade gjort kroppsundersökning på IB och NB och AB till byssan och undersökte Lisa.
Där kan kontamineringen ha skett.

mera info här:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Men det fanns ingen kontaminering på Lisa. Undersökt av Lena Ström Leerech. Däremot på hennes kläder som omhändertagits av andra tidigare. Omtuggat så man kräks.
2016-01-18, 13:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
BS. Använder iPhone. Lite trångt mellan tangenterna.

Och vem är BS ?
2016-01-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vi är många som undrar hur GM lyckades plantera IB:s DNA på Lisas trosa. Du har säkerligen en bra förklaring till det eftersom DNA-plantering verkar enligt dig vara en barnlek.
I USA har de planterat DNA som är bevisat, bland annat OJ Simson som var ett känt fall fanns hans DNA i en handske som skulle gjort honom skyldig, men rätten valde att fria honom, därför de misstänkte att DNA i handsken var planterat.
Det visade sig sedan att DNA i handsken hade varit planterat av poliser som önskade få dit honom.
DNA visar endast att personens DNA fanns där, men inte att personen varit där.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
FY FASEN vad hemskt och äckligt att någon hotar den ny vittnet polisen BB, man kan ju bara undra vem det är, vad för sorts människor det är och vad dom är rädda för att BB har att berätta ???!!!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6347326

Det nya vittne som försvaret vill höra på fredag i hovrättsförhandlingen mot Lisa Holms mördare är tveksam till att inställa sig, det stod klart när hovrättsförhandlingen återupptogs efter lunch idag.
- Han och hans familj har utsatts för hot, säger advokaten Inger Rönnbäck i rättssalen.
Hovrättslagmannen förklarar att han är tvingad att inställa sig eftersom han är kallad som vittne.
Mannen, en pensionerad polis, ska berätta om iakktagelser av en bil som han ska ha sett vid kaféet när han passerade vid 18-tiden den söndagen Lisa Holm försvann.
13:30, 18 January 2016
Ur direktrapporteringen:
Citat:
Den pensionerade polis som ska vittna på fredag och som ska ha blivit hotad, enligt vad försvarsadvokaten sa tidigare. Han säger till P4 Skaraborg att han inte upplever att han blivit hotad.
Bannlyst
Citat:
Rättsläkaren Lena Ström Leerech åkte direkt från häktet där hon hade gjort kroppsundersökning på IB och NB och AB till byssan och undersökte Lisa.

mera info här:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Har det skett en kontaminering? Källa på det tack.
2016-01-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
I USA har de planterat DNA som är bevisat, bland annat OJ Simson som var ett känt fall fanns hans DNA i en handske som skulle gjort honom skyldig, men rätten valde att fria honom, därför de misstänkte att DNA i handsken var planterat.
Det visade sig sedan att DNA i handsken hade varit planterat av poliser som önskade få dit honom.
DNA visar endast att personens DNA fanns där, men inte att personen varit där.
Du missförstod min fråga. Min fråga var hur GM lyckades att plantera IB:s DNA på Lisas trosa. Jag frågade inte efter NB:s DNA. Hur fick GM tag på IB:s DNA?
2016-01-18, 14:03
Medlem
develis avatar
Citat:
mera info här:
Och som vanligt har dina extremt märkliga slutsatser ifrågasatts och dementerats via ett utlägg om brottsplatsundersökning och resp roll dvs krimtekniker samt rättsläkare.
2016-01-18, 14:04
Bannlyst
Citat:
FY FASEN vad hemskt och äckligt att någon hotar den ny vittnet polisen BB, man kan ju bara undra vem det är, vad för sorts människor det är och vad dom är rädda för att BB har att berätta ???!!!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6347326

Det nya vittne som försvaret vill höra på fredag i hovrättsförhandlingen mot Lisa Holms mördare är tveksam till att inställa sig, det stod klart när hovrättsförhandlingen återupptogs efter lunch idag.
- Han och hans familj har utsatts för hot, säger advokaten Inger Rönnbäck i rättssalen.
Hovrättslagmannen förklarar att han är tvingad att inställa sig eftersom han är kallad som vittne.
Mannen, en pensionerad polis, ska berätta om iakktagelser av en bil som han ska ha sett vid kaféet när han passerade vid 18-tiden den söndagen Lisa Holm försvann.
13:30, 18 January 2016
I länken som du lagt in här så framgår det klart och tydligt att Billy Batong enligt egen utsago inte har blivit hotad. Ni konspirationsteoretiker/rättshaverister går från klarhet till klarhet. Är ni desperata?
2016-01-18, 14:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Inte jag, jag hoppas värkligen att han erkänner för då kommer det ett ordentligt slut på det här .
Men tyvärr tror jag inte att det kommer att hända iom jag inte alls är överbevist om att han är skyldig.

Måste man erkänna sitt brott för att domen ska vara korrekt. Har sett dig försvara flertal dömda mördare. Det som dom har haft gemensamt är att dom nekar till gärningen. Är man enligt dig per automatik oskyldig, bara för man inte erkänner gärningen?
2016-01-18, 14:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Om han inte blivit hotad är det advokatskrället IR som ljuger?

Ja herregud, hon slänger ur sig hotbilder när det passar henne. Nu säger Billy Batong till P4 Skaraborg att han inte blivit hotad!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in