2016-01-17, 17:07
Medlem
Kajahs avatar
Jag hade en svår panikattack efter ungeefär fyra veckor in på behandling av ssri. Jag drog till akuten då jag inte visste om jag skulle kunna hantera det. Läkaren på akuten sa till mig att ssri inte har en plats i den moderna medicinen och rådde mig att sluta med dom.
Citera
2016-01-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag hade en svår panikattack efter ungeefär fyra veckor in på behandling av ssri. Jag drog till akuten då jag inte visste om jag skulle kunna hantera det. Läkaren på akuten sa till mig att ssri inte har en plats i den moderna medicinen och rådde mig att sluta med dom.

Vad rekommendera läkaren då? Insättning av SSRI har oftast ökad ångest tills det blir tvärtom.
Citera
2016-01-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenewlife
Annat exempel är Voxra och Zyban. Den första (voxra) används som antidepressivt och den andra (zyban) används för rökavvänjning. Bådas verksamma ämne är Bupripon! Alltså samma medicin men med olika namn för ökad marknad.
Har du prövat Voxra eller är du bara en sån där självutnämnd professor som ser konspirationer och komplotter överallt? För jag har ett storpack staniol du kan få om du vill.

Voxra är nog den vidrigaste skiten jag provat.

Håller med dig om vikten av sunt leverne och så men annars tycker jag du svamlar rätt jävla mycket alltså.
Citera
2016-01-17, 21:06
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Har du prövat Voxra eller är du bara en sån där självutnämnd professor som ser konspirationer och komplotter överallt? För jag har ett storpack staniol du kan få om du vill.

Voxra är nog den vidrigaste skiten jag provat.

Håller med dig om vikten av sunt leverne och så men annars tycker jag du svamlar rätt jävla mycket alltså.

Vad i mitt inlägg fick dig att undra om jag är "sån där självutnämnd professor"?
Citera
2016-01-17, 21:11
Medlem
develoopers avatar
All SSRI medicinering bör (enl mitt tycke) förbjudas helt.

Dem förstör din hjärnkemi.
Allt i syfte om att läkemedelsföretagen skall tjäna pengar.

Läkemedelsföretagen mutar forskare, regeringen frågar forskare - medicin säljs till människor.

Vi tappar empati, samvete samt andra mänskliga känslor.

Hört om "Stockholm Syndrome"?
Svenskar har flest singelhus håll i världen?
Högsta epidemin nu är psykisk ohälsa?

Sammanträffande?
Citera
2016-01-17, 21:19
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IggaN
Vad rekommendera läkaren då? Insättning av SSRI har oftast ökad ångest tills det blir tvärtom.

Hon rekommenderade att jag skulle sätta mig ner och fundera över min livssituation Sträcka på ryggen och bli mer självsäker och framförallt BÖRJA TRÄNA och äta rätt. Att angripa orsakerna och inte symptomen. Det tog ytterligare ett par månader innan jag verkligen tog tag i det och jag känner själv att det är rätt väg. SSRI gör människor till sjöllösa zombies som inte känner någonting. Försök knulla på ssri, det går ALDRIG för en. Helt värdelöst!!1
Citera
2016-01-17, 21:23
Medlem
develoopers avatar
Citat:
Hon rekommenderade att jag skulle sätta mig ner och fundera över min livssituation Sträcka på ryggen och bli mer självsäker och framförallt BÖRJA TRÄNA och äta rätt. Att angripa orsakerna och inte symptomen. Det tog ytterligare ett par månader innan jag verkligen tog tag i det och jag känner själv att det är rätt väg. SSRI gör människor till sjöllösa zombies som inte känner någonting. Försök knulla på ssri, det går ALDRIG för en. Helt värdelöst!!1

Starkt att du insett detta.
Hojta till om du vill ha lite tips på vägen.
Keep it up!
Citera
2016-01-17, 21:28
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:

All heder till den läkaren. Var det psykakuten eller medicinska akuten?
Citera
2016-01-17, 21:33
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develooper
All SSRI medicinering bör (enl mitt tycke) förbjudas helt.

Dem förstör din hjärnkemi.
Allt i syfte om att läkemedelsföretagen skall tjäna pengar.

Läkemedelsföretagen mutar forskare, regeringen frågar forskare - medicin säljs till människor.

Vi tappar empati, samvete samt andra mänskliga känslor.

Hört om "Stockholm Syndrome"?
Svenskar har flest singelhus håll i världen?
Högsta epidemin nu är psykisk ohälsa?

Sammanträffande?

Nej inte sammanträffande och inte konstigt heller med tanke på att 20% av befolkningen medicineras med "antidepressiva"/Neuroleptika.

Frågan är hur framtiden ser ut? Som det ser ut nu som medicineras fler och fler för varje år som går. tänk dig om 50% medicineras med dessa preparat Tänk dig 75%? Vad kommer hända tro?
Citera
2016-01-17, 21:41
Medlem
develoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenewlife
Nej inte sammanträffande och inte konstigt heller med tanke på att 20% av befolkningen medicineras med "antidepressiva"/Neuroleptika.

Frågan är hur framtiden ser ut? Som det ser ut nu som medicineras fler och fler för varje år som går. tänk dig om 50% medicineras med dessa preparat Tänk dig 75%? Vad kommer hända tro?

Exakt.
Jag är ingen raketforskare men är tillräckligt påläst för att förstå.
Läkningen för psykisk ohälsa kommer inifrån, inte utifrån.

EDIT:
Tills folk inser detta, att dem kan läka sig själva, kommer ingenting att ändras.
Senast redigerad av develooper 2016-01-17 kl. 21:44.
Citera
2016-01-17, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develooper
Exakt.
Jag är ingen raketforskare men är tillräckligt påläst för att förstå.
Läkningen för psykisk ohälsa kommer inifrån, inte utifrån.

EDIT:
Tills folk inser detta, att dem kan läka sig själva, kommer ingenting att ändras.

Detta gäller enbart milda psykiatriska problem. Djupa depressioner, psykoser och framförallt neuropsykiatriska tillstånd är en annan femma.
Utan neuroleptika mot akuta psykoser skulle det bli kaos för vissa människor och närstående.
Vid npf-störningar vet man att hjärnan är uppbyggd annorlunda t.ex. Man har ofta störningar i det dopaminerga och melatonerga systemet, är otroligt stresskänslig, sensorisk känslighet och ångest.
Detta är medfödda fel i hjärnan som i regel alltid medför såpass stora problem att farmakologisk behandling är nödvändig.
Många idag som går in i väggen har faktiskt ett underliggande npf-tillstånd och tack vare att man får ökad förståelse för detta kan vissa återkomma och fungera i samhället igen.

Många läkemedel är skit under långtidsperspektiv och det fuskas lite i läkemedelsmarknaden men psykofarmaka fyller en funktion i samhället och man får i dagens läge ta de trubbiga verktyg som erbjuds om man inte har mycket till alternativ för att fungera hyfsat normalt.

Kräver nog att man själv utsätts för detta eller har andra i sin närhet som har ovanstående problem för att se att man måste till med något för individens bästa.

Och kom inte och säg att autismspektrumstörningar går att bota med meditation och multivitaminer eller ännu värre att de inte existerar.
Senast redigerad av SilencedBanana 2016-01-17 kl. 22:01.
Citera
2016-01-17, 22:05
Medlem
develoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Detta gäller enbart milda psykiatriska problem. Djupa depressioner, psykoser och framförallt neuropsykiatriska tillstånd är en annan femma.
Utan neuroleptika mot akuta psykoser skulle det bli kaos för vissa människor och närstående.
Vid npf-störningar vet man att hjärnan är uppbyggd annorlunda t.ex. Man har ofta störningar i det dopaminerga och melatonerga systemet, är otroligt stresskänslig, sensorisk känslighet och ångest.
Detta är medfödda fel i hjärnan som i regel alltid medför såpass stora problem att farmakologisk behandling är nödvändig.
Många idag som går in i väggen har faktiskt ett underliggande npf-tillstånd och tack vare att man får ökad förståelse för detta kan vissa återkomma och fungera i samhället igen.

Många läkemedel är skit under långtidsperspektiv och det fuskas lite i läkemedelsmarknaden men psykofarmaka fyller en funktion i samhället och man får i dagens läge ta de trubbiga verktyg som erbjuds om man inte har mycket till alternativ för att fungera hyfsat normalt.

Kräver nog att man själv utsätts för detta eller har andra i sin närhet som har ovanstående problem för att se att man måste till med något för individens bästa.

Samhället säger att det är "fel" (dåligt/inte som alla andra) i någons hjärna.
Individen får kraftiga mediciner som förstör hjärnkemin totalt istället... Låter bra.

Det handlar om egen insikt.
Förstå sig själv, acceptera dem sidor man har. Både dåliga som bra.
Förstår man sig själv kommer man kunna agera i ett samhälle utan medicin.
Dock är det lättare att ge dem en "quick-fix" i form av tabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in