2016-01-17, 11:31
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Zara Larsson är en tonårsflicka. I den åldern bygger man upp sin identitet och exprimenterar med lite olika värderingar. Detta är helt normalt i hennes ålder och en del i hennes vuxenblivande.

Sluta hacka på flickebarnet! Däremot kan detta förhållande ses som ett starkt argument för att inte sänka rösträttsåldern.

Hon är en offentlig person. Därmed har hon frivilligt försatt sig i denna sits.
Citera
2016-01-17, 12:40
Medlem
Sara Lasseson borde hon heta!
Citera
2016-01-17, 13:32
Medlem
Hon är inte bara popartist, hon är en vanlig person också som helt utan bekymmer själv kan välja när och om hon vill yttra en ståndpunkt offentligt. Jag ser inte hennes frånvaro i debatten som något problem eller nödvändigtvis tecken på att hennes feministiska åsikter enbart är konstruerade i marknadsföringssyften.

Hade Z varit politiker, ledarskribent eller någon annan form av opinionsbildare så hade TS fråga känts relevant. Men det gör den inte nu.
Citera
2016-01-17, 13:55
Medlem
Europes avatar
Det har varit betydligt lugnare från många PK-artister senaste månaden. Gå t.ex. och se Malena Ernmans twittrande senaste månaden och hur det såg ut månaderna dessförinnan. Det blir mest att återtwittra skrönikor m.m., eftersom man inte riktigt vet vad man ska propagera när regimen plötsligt tvärvände ifråga om asylpolitiken och det är klart vanskligare att försvara våldtäkter än att följa strömmen med att angripa vanliga medborgare och outsiders i den svenska offentligheten som har råkat skriva något vettigt. Att vara absolut regimlojal kräver trots allt att man är säker på vad regimen vill.
Senast redigerad av Europe 2016-01-17 kl. 13:57.
Citera
2016-01-17, 14:01
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Dessutom börjar fler och fler ana att det kan komma att bli förändringar i Regeringen snart. Man vågar inte riskera nya påhopp innan man är säkert på att inte komma att stöta sig med de nya makthavarna.
Citera
2016-01-17, 16:12
Medlem
Hon är white as fuck har jag hört.
Citera
2016-01-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Hon är inte bara popartist, hon är en vanlig person också som helt utan bekymmer själv kan välja när och om hon vill yttra en ståndpunkt offentligt. Jag ser inte hennes frånvaro i debatten som något problem eller nödvändigtvis tecken på att hennes feministiska åsikter enbart är konstruerade i marknadsföringssyften.

Hade Z varit politiker, ledarskribent eller någon annan form av opinionsbildare så hade TS fråga känts relevant. Men det gör den inte nu.

Även om hon inte är någon opinionsbildare på det konventionella sättet så har hon ändå tagit en roll som en "inflytelserik person" och påverkat många unga tjejer i Sverige. Just därför så anser jag det ha en viss relevans, då många som ställer sig kritiska till svensk mainstream feminism nog skulle nämna hennes namn förr eller senare.
Citera
2016-01-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extravagant
Även om hon inte är någon opinionsbildare på det konventionella sättet så har hon ändå tagit en roll som en "inflytelserik person" och påverkat många unga tjejer i Sverige. Just därför så anser jag det ha en viss relevans, då många som ställer sig kritiska till svensk mainstream feminism nog skulle nämna hennes namn förr eller senare.

Jag tror hon bara är trött på det hela; trött på att argumentera med folk som inte lyssnar, eller intervjuer i media som vill prata om alla annat än hennes musik. Läste till exempel någon intervju i någon tidning där skribenten skrev att hennes publicist gav som regel att det bara fick ställas en fråga om sommardebaklet.

Vilket är något man får tåla när man försöker göra debattering och social förändring sitt yrke. Men är hobbyutövande och känner väl att det går över på privatliv, humör och faktiska karriär att sitta och vara arg över åsiktsmotståndare hela dagarna. I alla fall om man ska fritolka blog/twitter.

Det och kanske en liten blandning av hårdare krav från managers, speciellt från USA, som tycker det bör lugna sig. Men vad vet jag eller någon annan.
Citera
2016-01-19, 12:54
Medlem
ZyClaves avatar
Minns när Zara i en intervju säger ungefär att anledningen till att hon får hatmail och dylikt är bara för att hon är feminism och tycker att "män och kvinnor ska ha samma rättigheter"...

Det är fascinerade för mig att någon tror att vänsterfeminism strävar efter samma rättigheter mellan män och kvinnor...

Det är precis som den tröjan där det står ungefär; "Feminism is the radical notion that women are people"...
Woot!? Nej, feminism är det radikala förslaget att vissa människor förtjänar lagstiftade privilegium utifrån biologiska förutsättningar.

Och dessa människor undrar varför dem kallas 'feminazi'...
Citera
2016-01-20, 10:22
Medlem
Skurtizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisafan
Ur Zara Larssons blogg där hon kritiserar att man går ut med etniciteten på förövarna:

"plötsligt viktigt", nej det är inte plötsligt viktigt eftersom detta har mörkats i snart ett decennium. Snarare anmärkningsvärt. Hade detta varit USA 50-tal hade hon hackat på afroamerikaner istället eftersom det då var "mode". Saknar verkligen analysförmåga. Obehaglig människa
Citera
2016-01-20, 10:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Bara mellan 1-2% som våldtar är kvinnor
Hmmm... Jag är ganska säker på att du bara för någon dag sedan sa att det är lika stor chans att Emelie våldtar som att Emil gör det... Ja, det gjorde du.
Citera
2016-01-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtiz
"plötsligt viktigt", nej det är inte plötsligt viktigt eftersom detta har mörkats i snart ett decennium. Snarare anmärkningsvärt. Hade detta varit USA 50-tal hade hon hackat på afroamerikaner istället eftersom det då var "mode". Saknar verkligen analysförmåga. Obehaglig människa

Håller med, det tror jag är exakt hur hon hade agerat om hon varit ung stjärna i USA på den tid då Marilyn och Natalie Wood syntes på alla tidningsomslag. Då, i slutet av 50-talet, var det *inte* hippt att stödja de svartas frigörelse, annat än i mycket begränsade kretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in