Citat:
Ursprungligen postat av
Extravagant
Även om hon inte är någon opinionsbildare på det konventionella sättet så har hon ändå tagit en roll som en "inflytelserik person" och påverkat många unga tjejer i Sverige. Just därför så anser jag det ha en viss relevans, då många som ställer sig kritiska till svensk mainstream feminism nog skulle nämna hennes namn förr eller senare.
Jag tror hon bara är trött på det hela; trött på att argumentera med folk som inte lyssnar, eller intervjuer i media som vill prata om alla annat än hennes musik. Läste till exempel någon intervju i någon tidning där skribenten skrev att hennes publicist gav som regel att det bara fick ställas en fråga om sommardebaklet.
Vilket är något man får tåla när man försöker göra debattering och social förändring sitt yrke. Men är hobbyutövande och känner väl att det går över på privatliv, humör och faktiska karriär att sitta och vara arg över åsiktsmotståndare hela dagarna. I alla fall om man ska fritolka blog/twitter.
Det och kanske en liten blandning av hårdare krav från managers, speciellt från USA, som tycker det bör lugna sig. Men vad vet jag eller någon annan.