2016-01-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Lägg ner det här struntet nu. Ingen har utsatts för tortyr och du kan klippa och klistra bäst fan du vill, din trovärdighet är lika med noll. Du har bara ett syfte och det är att spy ut ditt hat mot auktoriteter.
Är också en vidrig skymf mot människor som blivit utsatt för tortyr i VERKLIGHETEN.
Jag upprepar, i VERKLIGHETEN.
Det som kan räknas som tortyr i detta fall är NB:s avrättning av LH och den hjälplöshet och dödsångest hon hann känna, även om det var kort tid.
LH:s familj har säkerligen haft känslor som kan liknas vid de känslor som psykiskt torterade haft.
När det känns som att man är helt utlämnad åt ondskan, att det inget finns att göra som kan ge dem LH tillbaka. En livslång sorg.
DET är NB ansvarig för.

Du vet heller inget om hur psykisk tortyr fungerar. Det har du klargjort.

Niklas "googlaren" Lindström använder också utländsk media i sina påtryckningar. Det är som vi nu vet tjänstefel.
2016-01-17, 17:28
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Menar du att polisen har planterat NB,s sperma på vägg och lampkupa också?
Jag vet inte hur vanligt eller ovanligt det är att någon onanerar eller har sex med någon på sin arbetsplats. Det här hade ju hänt för länge sedan och caféet är ju bara öppet under turistsäsong, men jag håller med om att i det här sammanhanget blir det olyckligt. men det går ju heller inte dra några klara slutsatser om att han för den skull är en sexualmördare enligt åklagrens teori.
2016-01-17, 17:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Svårt för dig att tycka till om det som inte förstår hur psykisk tortyr fungerar. Det mest verksamma är att hota anhöriga. Det är klassiskt.
Du verkar inte veta mycket om MR-frågor.
Nu skrev jag dock att en person med erfarenhet av tortyroffer ansåg det inte relevant det du skrev med hänvisning till konventionen. Minns du det inlägget?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
Jag har avstått från att kommentera dina märkligheter innan, men tycker någonstans att det faktiskt får vara nog med smutskastande, skitsnack och dumheter.

Det som skedde i förhören var säkert inte trevligt för de som förhördes, men att kalla det för tortyr??? Har du någonsin träffat personer som varit utsatta för tortyr på riktigt? Det har jag. Jag har mött människor som fått naglar och tänder utdragna; människor som blivit gruppvåldtagna i syfte att avslöja information som de inte ens hade; människor som sett sina barn misshandlas och våldtas till döds; människor som utsatts för skenavrättningar ...
Att kalla förhören som NB, IB och AB var med om för tortyr, det är ta mig fan inget annat än ett rent hån mot människor som utsatts för tortyr på riktigt! Försök att skaffa dig lite perspektiv och
se lite utanför dina egna snäva tycka-synd-om-gränser!
Senast redigerad av develi 2016-01-17 kl. 17:37.
2016-01-17, 17:35
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det är NI som ifrågasätter som ska komma med trovärdiga hypoteser.
Det gör ni ju inte.
Ni diskuterar i det här fallet som om endast en filminspelning av mordet skulle kunna bevisa att han är skyldig.
DET är jävligt naivt.
Jag tycker just att jag presenterat en trovärdig hypotes. Men jag anser fortfarande att det är viktigt att diskutera detaljer tex tidschema. Det är ju många som är väl insatta i den biten och jag tycker själv att det är oerhört intressant att läsa vad alla skriver för att man ska kunna skaffa sig en uppfattning.
2016-01-17, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
ja men du visar ju på följande att han är skyldig:

"Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått".

Du hänvisar ju till domen och argumenterar ju av den anledningen att han skyldig. Alla som blivit oskyldigt dömda har väl domstolen framfört att det är ställt utom varje rimlig tvivel att personen ifråga är skyldig.

Kan du bevisa utom varje rimlig tvivel att polisen inte har planterat bevis för att de har blivit övertygade att han är den skyldige? Det kan jag säga med en gång. Det kan du inte och inte jag heller. Men i skillnad från dig så ser jag en rad märkliga omständigheter som tyder på att så kan vara fallet. Och stänger man dörren där när så mycket sammantaget pekar åt det hållet är man lite naiv. Och har en övertro på svenska rättssamhället.
Det är därför om man bortser från blodspår på jacka och byxor att det är viktigt att gå igenom detaljer, tidschema mm i utredningen för att kunna klarlägga om det står rätt till eller inte med denna utredning. Får man inte det att stämma kan han faktiskt vara oskyldig av ovan framförda skäl.Men varje gång någon för detaljer på tal, så skriker många. Ja men det är så klart att han är skyldig för det visar hans blod på Lisas jacka och byxor och se till helheten därför är alla andra detaljer ointressanta. Utan blodspåren på Lisas jacka och byxor så skulle han aldrig kunna bli fälld i en domstol. Tror du polisen fattade det? Det kan mycket väl vara så att han är skyldig, och de misstankarna fattade polisen tidigt, men jag vill leva i ett rättssamhälle inte i en polisstat som för sin egen rättsagenda. Det är det saken handlar om och därför är alla detaljer i utredningen viktig att diskutera och inte bara avfärda dem ungefär med inställningen. Alla jävla alternativteoretiker är idioter. Det ser man väl vem som är skyldig.
Du kan också fundera över rimligheten i att tro på en konspiration/planteringsteori.
Citat mig själv tidigare.
Citat:
Utan att du ska behöva presentera ett trovärdigt och logiskt scenario så har jag ändå några frågor du kanske vill vara snäll att fundera lite på och sen svara på.

Är en massiv utredning där flera olika yrkeskategorier finns representerade.
Poliser, åklagaren, kriminaltekniker och rättsläkare b.la.
Alla dessa är människor, med känslor, förnuft och förmodligen en speciell bakgrund och anledning till att de sökt sig till de yrken de har. De gillar förmodligen att arbeta med människor, att hjälpa sina medmänniskor som råkat illa ut och de gillar förmodligen utmaningen det ger att alltid söka efter sanningen, att alltid försöka att utesluta sånt som inte är relevant, som illasinnade rykten, prestigejakt och förutfattade meningar om andra människor.
Tänk dig sen att många av de som jobbat med utredningen har egna familjer och egna barn, flera kanske har döttrar i Lisas ålder och att de bor och arbetar i samma del av landet där LH mördades och skändades av gärningsman med sexualsadistiskt motiv, ett dödande för den egna lustens skull - ett lustmord.

Fundera sen om det är RIMLIGT att tro att flera av dessa erfarna och kompetenta människor, med egna liv, egna barn och familjer, att dessa skulle riskera precis ALLT för att agera kriminellt och förvanska bevisen i syfte att sätta åt eventuellt "oskyldig" NB.

Att flera olika människor i utredningen, både poliser, kriminaltekniker och kanske åklagaren, skulle de vilja få sina liv raserade bara för att de ville sätta åt en balt som de "ändå trodde var skyldig"?
Med det så riskerar de att en sexualsadistisk mördare går lös, som hittar nya offer, kanske deras familjer själva blir drabbade?
De riskerar också åtal för sitt kriminella agerande och självklart riskerar de sina jobb.
De riskerar också sin heder och ära.
De riskerar att få skämmas för vad de gjort i hela sitt liv.

Är detta verkligen en RIMLIG tanke?
2016-01-17, 17:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet inte hur vanligt eller ovanligt det är att någon onanerar eller har sex med någon på sin arbetsplats. Det här hade ju hänt för länge sedan och caféet är ju bara öppet under turistsäsong, men jag håller med om att i det här sammanhanget blir det olyckligt. men det går ju heller inte dra några klara slutsatser om att han för den skull är en sexualmördare enligt åklagrens teori.
Är cafét öppet endast under turistsäsong?
2016-01-17, 17:43
Bannlyst
Citat:
Du vet heller inget om hur psykisk tortyr fungerar. Det har du klargjort.

Niklas "googlaren" Lindström använder också utländsk media i sina påtryckningar. Det är som vi nu vet tjänstefel.
Det är DU som klargjort i inlägg efter inlägg att DU inte har en aning om vad begreppet tortyr innebär.
Det inser nog faktiskt alla.
Läs på istället http://www.amnesty.se/vad-gor-vi/tortyr-och-rattssakerhet/tortyr/tortyrmetoder/
Och, NL har INTE begått tjänstefel.
2016-01-17, 17:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
IB: son drogs in. Ett bättre hot finns inte. NB.s dotter är som tur var inte känd av Fhl.

Nä, NB:s dotter är inte känd av NB heller, man kan undra varför.

Enligt AB misshandlade han sin dotters mor, tortyr blev hon utsatt för, såväl psykisk som fysisk. Jag antar nu att AB talar sanning eftersom du utgår ifrån att Irina talar sanning.
2016-01-17, 17:45
Bannlyst
Citat:
Jag vänder mig mot uttrycket alternativteoretiker. Att LB har mördat henne är också ett alternativ. Ett alternativ som domstolen har fastnat för, men är överklagat. Hur kan det vara en oväsentlig detalj om du har en bil som vars bagageutrymme du kan se rätt in i. Han skulle alltså sitta där och röka och ha detta lik i bilen. Och inte ett enda mm av spår efter henne i den bilen efter teknikers genomgång. Hur kan det vara en oväsentlig detalj?
Ja det finns rutor bak på sidorna på VW Sharan. Det finns också jalusi som man drar över bagageutrymmet. Alltså noll insyn där bak. Ni alternativteoretiker är otroliga på att komma på oväsentligheter. Se till den samlade bevisbördan som ligger NB till last istället för alla dessa sanslösa ovesäntliga detaljer ni tycks tro hjälper NB. Bedrövligt!
2016-01-17, 17:47
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ja det förklarar ju en del .

Han trodde nog att han skulle få gott om tid till det under natten eller måndagen , han räknade inte med att en resolut man SH skulle sparka igång ett sökande som låser NB totalt .
Ja det är ju också en teori och den kan väl vara möjlig.När först kom de första sökande till Martorp? Det kanske du känner till eftersom du vet att han blev låst att göra något åt saken.
2016-01-17, 17:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om NB såg GJ och Viktoria köra förbi vid ladan så vet han också uppskattningsvis vilken tid de svänger in till AJ. Därav gör han ett tillägg om att GJ är inne några minuter och i stort sett vänder i dörren.
Vilket inte stämmer med nån annans uppgift om GJ och dottern.
IB nämner saken i förhör 150620 (s. 1288, 1293ff).
Citat:
Sen kommer resten om att det var strax innan Källby, i samband med Skype han såg GJ.
Berättelsen stämmer således inte i sitt sammanhang (tidsmässigt) om GJs åkturer. NB uppger ett tidsspann som går mellan 19-20 gällande GJ.
Ja, det torde ligga i hans intresse att inte åka i väg vid 19-tiden igen - vilket IB under ett visst mått av osäkerhet ger uttryck för.
Citat:
Den här meningen som nu kommer i HovR från IB kan jag inte återfinna i tidigare förhör, men kanske missat? Hon talar väl bara om att hon ser GJ lämna AJs bostad? Gör hon tillägg plötsligt utifrån NBs ord nu samt GJ, HJ i FUP?
Citat:
Sen när han kom tillbaka då var det kanske runt sju, kvart i sju kanske, när jag gick ut då var han redan ute. Sen kom Gustav från cafériktning och svängde runt hörnet.
Svårt att vet vad hon menar. Det är språkförbistring och tolkproblem inblandade. Sedan har ju GJ - om han åkt i väg för att byta kläder (c:a 500 m) - inte åkt allévägen, utan svängt in på en gärdesväg.
2016-01-17, 17:48
Medlem
Tamborinos avatar
Grejer som finns ..... jag är iaf övertygad om att dom finns , men var !
Jag menar alltså ett stort stycke byggplast eller stor plastsäck , och ett par handskar som använts av NB till ni vet vad .
Det har inte hittats i ladan eller på gärden eller på Martorp .
Kastats i en soptunna i Källby under söndagskvällen ? Nej tror inte NB vågade .
Min gissning är att grejerna kan finnas intryckta bakom panelen på Blomberg 10 som man jobbade med under sökveckan .
Vild gissning såklart , men inte omöjlig .
Undrar om Polisen rivit bort något av Panelen som monterades under dessa dagar ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in