Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-17, 16:26
Medlem
Som tidigare nämnt så göra 5-htp plus under när det kommer till just återhämtning från E/MDMA.

Det är inte receptbelagt och går att beställa online från diverse naturläkemedels-hemsidor!

Känslorna av meningslöshet och depression du känner av stundtals i vardagen, beror i största sannolikhet på att din serotonin nivå är helt ur balans. Köp hem 5-htp plus och ät dagligen. Det hjälper kroppen producera serotonin och du kommer återhämta dig snabbare.

Med personlig erfarenhet skulle jag säga att de värsta känslorna av hopplöshet och dylikt, går över inom några veckor. Efter den perioden kommer det svåraste enligt mig. Att komma tillbaka till en normal vardag och finna glädje i annat än fredagskvällen då du ska poppa E med polarna!

Det kan vara väldigt svårt men ju längre tid du klara dig, desto mer kommer du glömma bort ruset och finna lycka i annat! Principen är den samma som att gå vidare från en kärleksrelation. I början känns det för jävligt, och som att livet är över, men med tiden blir det bättre och bättre. Men dina minnen av de "goda tiderna" kommer alltid finnas med dig - det är upp till dig om du är stark nog att gå vidare!

Själv kan jag fortfarande i stunder finna mig själv suktande efter det härliga serotonin ruset
Trots att det var över 1 & 1/2 år sen jag senaste använde!

En klassisk tabbe som många gör är att tänka "Hmm mina polare ska använda ikväll, jag kan ju bara hänga med och dricka någon öl, jag är stark nog att säga nej!". Någon timme sitter du där och med uppmuntrande pepp-talk av dina vänner så har du plötsligt tagit en kapsel och voila du är tillbaka på ruta nummer ett.

Alternativ 1: Isolera dig helt från dina bekanta som brukar, även på vardagar! Ibland kan det räcka med att du har en dålig dag följt av att du får höra snack om hur otroligt bra helgens trip var baam du ger vika.

Alternativ 2: Det mer realistiska egentligen. Berätta för dina polare om det här!! Självklart kommer dom inte se ner på dig! Tänk själv hur du skulle reagera om någon av dom skulle komma till dig för hjälp, du skulle vara tacksam att dom delade med sig! Du kan få massvis med stöd och dom hjälpa dig hålla dig undan framtida bakslag!

Komihåg att det rör sig inte om dagar innan du mår bättre, det kommer ta tid! Men med lite disciplin och vardagliga saker att sysselsätta dig med så kommer du greja det galant!!
Citera
2016-01-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Inte läst alla inlägg överdrivet noga men förutom dina problem med E-bruket, har du ångest/depression etc sedan innan?
Isf kan du ju prata med din husläkare som skriver en remiss till en kbt-terapeut tex och gå till botten med vad det nu kan vara där. Som sagt, tystnadsplikt råder där givetvis.
Simultant får du såklart se till att inte fortsätta mumsa e-tabbar som cornflakes och dyka som en utter varje helg ner i ångesten.
Jaa jag är en typisk ångest människa. Har alltid haft lätt att få vanlig söndagsångest. Depression är inget jag har haft, som jag själv vet. Men folk i familjen har haft det och vad jag har hört så har det lite med genetik och göra, eller har jag fel ?

Med husläkare menar du läkare på vårdcentralen där jag bor ? Kommer jag vara tvungen att berätta om missbruket till läkaren ? Läkaren har också tystnads plikt va ? Jag måste vara helt 100 % på att alla jag ska prata med detta problem med har 100 % tystnadsplikt för det får inte hända att jag blir tvångsinspärrad av något slag.

Jaa jag känner verkligen att jag vill sluta, är dock rädd att det är avtändningen som pratar nu
Citera
2016-01-17, 16:35
Medlem
Synatts avatar
Ja prata med husläkaren om att du är deppig och ångestdriven och skulle vilja ha samtals-terapi så bör du få remiss.
Själv hade jag inte nämnt till läkaren att jag åt E om det inte var själva grundproblemet, är du med?
Du vill inte ha en stämpel i journalen och det får du tveklöst direkt om du säger det till läkaren, tyvärr. Det är ok för vissa men långt ifrån alla.
Men lägg ner överkonsumtionen och var helt ärlig med din terapeut och jobba med dig själv. Hellre nu innan det eskalerar för långt.

Mvh
Citera
2016-01-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livinitup
Jo men vill inte att det ska ge mig några konsekvenser i vardags livet. typ om de skulle tvångsspärra in mig. Jag måste leva min vanliga vardag så det jag är ute efter är att prata med någon under denna perioden som jag kommer ta distans från vänner och kompisar. Men man kanske bara kan prata med någon där typ 1 gång i veckan ?

Att söka hjälp frivilligt leder inte till tvångsomhändertagande. Att sluta knarka är helt rätt beslut av dig men jag tror varken att det är lätt eller enkelt att göra på egen hand.
Konsekvenser i vardagslivet? Nja, det kommer möjligtvis synas i dina journaler... Vad sägs om ett anonymt samtal till beroendeenheten för att höra hur det funkar och vad de kan göra för dig? Att få en psykolog nu för tiden är jäkligt svårt och långa väntetider om du inte skaffar en privat. Dessutom tror jag mer på att få hjälp av någon som faktiskt fattar vad du går igenom.

Önskar dig verkligen lycka till. Stay strong!
Citera
2016-01-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus1989
Som tidigare nämnt så göra 5-htp plus under när det kommer till just återhämtning från E/MDMA.

Det är inte receptbelagt och går att beställa online från diverse naturläkemedels-hemsidor!

Känslorna av meningslöshet och depression du känner av stundtals i vardagen, beror i största sannolikhet på att din serotonin nivå är helt ur balans. Köp hem 5-htp plus och ät dagligen. Det hjälper kroppen producera serotonin och du kommer återhämta dig snabbare.

Med personlig erfarenhet skulle jag säga att de värsta känslorna av hopplöshet och dylikt, går över inom några veckor. Efter den perioden kommer det svåraste enligt mig. Att komma tillbaka till en normal vardag och finna glädje i annat än fredagskvällen då du ska poppa E med polarna!

Det kan vara väldigt svårt men ju längre tid du klara dig, desto mer kommer du glömma bort ruset och finna lycka i annat! Principen är den samma som att gå vidare från en kärleksrelation. I början känns det för jävligt, och som att livet är över, men med tiden blir det bättre och bättre. Men dina minnen av de "goda tiderna" kommer alltid finnas med dig - det är upp till dig om du är stark nog att gå vidare!

Själv kan jag fortfarande i stunder finna mig själv suktande efter det härliga serotonin ruset
Trots att det var över 1 & 1/2 år sen jag senaste använde!

En klassisk tabbe som många gör är att tänka "Hmm mina polare ska använda ikväll, jag kan ju bara hänga med och dricka någon öl, jag är stark nog att säga nej!". Någon timme sitter du där och med uppmuntrande pepp-talk av dina vänner så har du plötsligt tagit en kapsel och voila du är tillbaka på ruta nummer ett.

Alternativ 1: Isolera dig helt från dina bekanta som brukar, även på vardagar! Ibland kan det räcka med att du har en dålig dag följt av att du får höra snack om hur otroligt bra helgens trip var baam du ger vika.

Alternativ 2: Det mer realistiska egentligen. Berätta för dina polare om det här!! Självklart kommer dom inte se ner på dig! Tänk själv hur du skulle reagera om någon av dom skulle komma till dig för hjälp, du skulle vara tacksam att dom delade med sig! Du kan få massvis med stöd och dom hjälpa dig hålla dig undan framtida bakslag!

Komihåg att det rör sig inte om dagar innan du mår bättre, det kommer ta tid! Men med lite disciplin och vardagliga saker att sysselsätta dig med så kommer du greja det galant!!

Det är precis som du säger ! Känner verkligen igen mig. Jag kan förstå att detta låter jävligt dubbel moral men är det verkligen så säkert att bara beställa hem tabletter från nätet ? Finns det inte på apotek ?

Jag hade ett kontrollerat bruk en gång i tiden, tror du jag någonsin kommer kunna gå tillbaka till det eller borde jag bara låta mina rus vara ett minne blott från denna tiden ?
Jag är rädd för att må dåligt typ och sen vet jag att det kommer bli många kvällar när polarna ska till krogen och fest där jag kommer vara tvungen att stanna hemma och stå över... annars vet jag ju hur kvällen slutar ! Om du också var i den situationen, hur hanterade du det ?
Citera
2016-01-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ja prata med husläkaren om att du är deppig och ångestdriven och skulle vilja ha samtals-terapi så bör du få remiss.
Själv hade jag inte nämnt till läkaren att jag åt E om det inte var själva grundproblemet, är du med?
Du vill inte ha en stämpel i journalen och det får du tveklöst direkt om du säger det till läkaren, tyvärr. Det är ok för vissa men långt ifrån alla.
Men lägg ner överkonsumtionen och var helt ärlig med din terapeut och jobba med dig själv. Hellre nu innan det eskalerar för långt.

Mvh

Okej ! Så du tycker jag borde boka tid på vårdcentralen för träff med läkare och sen vara tyst om e:andet till läkaren men lägga fram alla kort till terapeuten ?
Citera
2016-01-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Att söka hjälp frivilligt leder inte till tvångsomhändertagande. Att sluta knarka är helt rätt beslut av dig men jag tror varken att det är lätt eller enkelt att göra på egen hand.
Konsekvenser i vardagslivet? Nja, det kommer möjligtvis synas i dina journaler... Vad sägs om ett anonymt samtal till beroendeenheten för att höra hur det funkar och vad de kan göra för dig? Att få en psykolog nu för tiden är jäkligt svårt och långa väntetider om du inte skaffar en privat. Dessutom tror jag mer på att få hjälp av någon som faktiskt fattar vad du går igenom.

Önskar dig verkligen lycka till. Stay strong!
Ditt inlägg ger verkligen motivation ! Kommer använda inläggen och läsa i denna tråden när jag känner suget efter festandet osv. Jag uppskattar det väldigt mycket !
Edit : det med det anonyma samtalet kan jag faktiskt tänka mig !
Citera
2016-01-17, 17:35
Medlem
Synatts avatar
Bestäm själv om du vill berätta det för terapeuten, kan du lägga ner bruket utan att tala med denne om det och istället arbeta med underliggande orsaker och aktivt satsa på att ändra beteende och tankemönster etc så funkar det ju ändå, men det får du ju känna efter ärligt och avgöra själv.
Du måste ju inte spika allt i huvudet här och nu utan ta en del åt gången, blir bara svårt, rörigt och lätt övermäktigt i huvudet annars om man redan mår dåligt och dras med ångestproblematik.
Citera
2016-01-17, 17:37
Medlem
Det där med tystnadsplikt ska du ta med en nypa salt. Jag var rätt nyligen på VC i ett annat ärende och frågade just om detta och hur det låg till. Tanten förklarade för mig att det finns vissa saker som gör att tystnadsplikten får brytas, både hos läkare och psykologer osv.

Mig veterligen så är präster den enda yrkeskategori som har ABSOLUT tystnadsplikt. Dvs där kan du bekänna att du är lustmördare på helgerna eller äter spädbarn - han får inte säga något till någon om det.

Vidare kan du nog också räkna med att det sladdras lite i fikarummen också.

Personligen skulle jag dra mig för att berätta något gällande droger/brott för främlingar. Sekretess eller ingen sekretess. Möjligen hos något proffs man träffat en längre tid och arbetat upp en bra relation till men det är ju inte aktuellt i ditt fall som jag förstår.
Citera
2016-01-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ditt inlägg ger verkligen motivation ! Kommer använda inläggen och läsa i denna tråden när jag känner suget efter festandet osv. Jag uppskattar det väldigt mycket !
Edit : det med det anonyma samtalet kan jag faktiskt tänka mig !

Kul att höra!
Du har ju i alla fall inget att förlora på att ringa och höra dig för? Håller tummarna för dig!
Citera
2016-01-17, 17:50
Medlem
Citat:
Det är precis som du säger ! Känner verkligen igen mig. Jag kan förstå att detta låter jävligt dubbel moral men är det verkligen så säkert att bara beställa hem tabletter från nätet ? Finns det inte på apotek ?

Jag hade ett kontrollerat bruk en gång i tiden, tror du jag någonsin kommer kunna gå tillbaka till det eller borde jag bara låta mina rus vara ett minne blott från denna tiden ?
Jag är rädd för att må dåligt typ och sen vet jag att det kommer bli många kvällar när polarna ska till krogen och fest där jag kommer vara tvungen att stanna hemma och stå över... annars vet jag ju hur kvällen slutar ! Om du också var i den situationen, hur hanterade du det ?

https://naturprodukter.se/forkylning/populara-varor/cytoplan-5-htp-plus-50-mg-60-kap-180-kap/
199kr för 60st.

Köpt av den sidan vid flertal tillfällen. Det är tyvärr den typen av naturläkemedel som inte säljs på apoteket. Möjligtvis kan du hitta någon typ av återförsäljare av naturprodukter i sthlm, men jag känner inte till någon specifik! Inte olagligt eller receptbelagt, bara beställa hem! Tar väl 2-3 dagar innan du har det i brevlådan.

Tyvärr skulle jag säga att du ska räkna med att du inom en längre framtid inte kommer kunna bruka igen.. Håller du dig 2-3 månader och sedan tar 1-2 kapslar så kommer ruset vara så härligt att du kommer falla tillbaka i samma cirkel igen, tro mig

Du förstår anledningen till att dina rus bara blir sämre och sämre? Det beror på att din kropp inte hinner samla upp den mängden serotonin som frigörs när du tar E/MDMA. Håller du dig en längre tid hinner kroppen samla upp allt serotonin igen vilket resulterar i att mer serotonin kan frigöras vid nästa intag av E/MDMA. Kort sagt, större uppbehåll = bättre rus.

Just av den anledningen skulle jag starkt avråda dig att ta det igen om du klarar första 1-3 månaderna ren. Det kommer kännas så bra att du med stor sannolikhet faller dit igen!

När det gäller dina kommande krog rundor skulle jag förklara min situation för dina polare! Är dom någorlunda bra vänner kommer dom vara schyssta och inte försöka dra med dig på fler Molly rundor!

Ett tips som funkade väldigt bra för mig var att helt enkelt att röka weed när polarna ville käka molly. Då kan du fortfarande vara med och ha kul utan att sitta där helt nykter och känna dig tråkig.

Där får du inga abstinens eller beroende symptom så du kan lägga av med det tvärt när du känner dig stark nog att stå på egna ben! Men alla är olika, det fungerade för mig
Citera
2016-01-17, 18:11
Medlem
Citat:
Bestäm själv om du vill berätta det för terapeuten, kan du lägga ner bruket utan att tala med denne om det och istället arbeta med underliggande orsaker och aktivt satsa på att ändra beteende och tankemönster etc så funkar det ju ändå, men det får du ju känna efter ärligt och avgöra själv.
Du måste ju inte spika allt i huvudet här och nu utan ta en del åt gången, blir bara svårt, rörigt och lätt övermäktigt i huvudet annars om man redan mår dåligt och dras med ångestproblematik.
Jaa jag vet inte riktigt hur jag ska göra där faktiskt ! Jag känner ju redan nu att det känns lite bättre efter att få ha ventilerat mig här på forumet. Det är ju ingen i familjen eller släkten som har någon anning om detta dubbelliv aom jag levt varje helg i snart ett år. Men samtidigt är jag någonstans jävligt rädd för tiden som jag har framför mig och tror faktiskt att det hade varit jävligt skönt att lägga alla kort på bordet med någon profisonell face to face.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in