2016-01-16, 22:50
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Får passa på jag också.

Har inget bättre för mig. Massa bokmärkt och inplanerat men noll sug.

Fan vad läskig inledning.

Inledningen hör ju hemma i vilken exploitation film som helst. Blev ganska chockad där faktiskt.

Gillade filmen skarpt, även ifall jag tyckte den sluta väldigt hastigt och fick inget riktigt avslut på karaktärerna.
Citera
2016-01-16, 22:56
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Inledningen hör ju hemma i vilken exploitation film som helst. Blev ganska chockad där faktiskt.

Ja, den är väldigt giallo-doftande!

OnT: He Who Gets Slapped (1924)

Körkarlen var jävligt bra och jag känner mig sugen på stumfilm så jag ger mig på en till Sjöström-rulle, handlingen låter väldigt intressant.
Citera
2016-01-16, 23:08
Medlem
fyratretres avatar
"Heil Hitler! "
Hahaha, helt random. Skratta såg jag vek mig. Oväntat stark Beck film för att vara 70-tal.
Domnade väl av lite i mitten och helt plötsligt var man i upplösningen.. Abrupt slut.

Nä blev taggad på mer Beck nu, får se vad man kan gräva fram på internet!
Citera
2016-01-16, 23:39
Medlem
robomans avatar
Fortsätter kvällen med The Untouchables, bara för att den är ca 2 timmar lång och också ligger bland de 55 titlar jag har på min watchlist på svenska netflix.
Citera
2016-01-16, 23:50
Avslutad
vette fan om jag pallar en till film ikväll men ska nog välja min nästa film på imdb top 250 listan. Det får nog bli Lawrence of arabia. Håller faktiskt på att läsa en bok om stora brittiska personligheter under 1700-1900 talet som denna Lawrence faktiskt nämns i . Så kan bli riktigt intressant.
Citera
2016-01-17, 00:18
Medlem
Cinns avatar
Kvällens film blir tydligen Black mass (2015). Utan större förväntningar men med försiktiga förhoppningar om åtminstone några bra rolltolkningar.
Citera
2016-01-17, 01:14
Medlem
Situationss avatar
Ska se Ang Lees Life of Pi från 2012.

Precis hemkommen från en fest med några goda vänner och det känns som att den här passar bra. Såg den förvisso tidigare idag men jag tyckte om den och det känns som en film som passar bra med några splirrar innanför västen, så att säga.

Har dessutom varit förutseende nog och införskaffat mig en påse gott & blandat.
Citera
2016-01-17, 01:25
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Nu blir det Return to the 36th Chamber (1980) som jag egentligen skulle sett häromdan. Läste för någon dag sedan också att Netflix kommer stoppa VPN-användande så jag kommer bli av med amerikas utbud, så då säger jag upp det netflixavtalet. Bra jobbat filmbranschen, det är som ni jobbar för att ingen skall använda era produkter!

Så passar på att använda Netflix så länge det går i vart fall.
Citera
2016-01-17, 01:47
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Nu blir det Return to the 36th Chamber (1980) som jag egentligen skulle sett häromdan. Läste för någon dag sedan också att Netflix kommer stoppa VPN-användande så jag kommer bli av med amerikas utbud, så då säger jag upp det netflixavtalet. Bra jobbat filmbranschen, det är som ni jobbar för att ingen skall använda era produkter!

Så passar på att använda Netflix så länge det går i vart fall.
Och så har jag slösat kvällen på två filmer som fanns i svenska utbudet.
Jag har liksom tänkt att Netflix egentligen är inofficiellt okej med att vissa använder vpn, eftersom det går så oerhört smidigt. Har inte haft en tanke på att säga upp mitt abonnemang eftersom jag haft så mycket att välja och vraka mellan och allt kan sparas i watchlist och inga konstiga fel dyker upp för att man ena sekunden är i Sverige och nästa i USA. Men så ska de alltså försöka hindra det. Riktigt trist. Lär sluta antingen med att folk hittar nya omvägar eller att många slutar använda tjänsten.
Citera
2016-01-17, 07:20
Medlem
BlackMetals avatar
The Hole (1998)

Börjar dagen med lite Tsai Ming-liang.
Citera
2016-01-17, 10:16
Medlem
Trumpeters avatar
Burnt med Bradley Cooper och Sienna Miller får bli söndagens första film
http://www.imdb.com/title/tt2503944/?ref_=nv_sr_1
Citera
2016-01-17, 11:34
Medlem
HejAntons avatar
Idag blir det förhoppningsvis en himla massa film, eller om det går som jag vill, ett väldigt litet antal. Färdig med tentorna (för den här gången) och bakfull som ett as så förhoppningsvis blir det långsamt, meditativt och häpnadsväckande. De lutar mot fyra timmar långa O Thiasos [1977] som jag ej haft tid för tidigare, och lite Taiwanesiskt med Yi Yi från sekelskiftet!

Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag styr också upp Min lilla syster, det känns rätt skumt att Amy Diamond nu är ganska porrig då hon blev offentlig person när hon var typ 10
Hon ser väl fortfarande ut som ett barn? Hon ser ju fortfarande ut som det barn som vann Lilla Melodifestivalen i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in