Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
För att sammanfatta tråden, skulle jag vilja delge de argument som visar att Malmö trots allt är Sveriges bästa stad.
Malmö har Sveriges bästa geografiska läge, staden ligger längst ner i söder vid kusten och klimatet är därmed mycket gynnsamt och vintrarna är korta och milda.
Närheten till Köpenhamn, -städerna kan anses som sammanväxta och förbinds med den fantastiska öresundsbron, 15 minuter med bil eller 20 minuter med tåg är restiden.
Utbudet av varor och tjänster är stort i Malmö, här hittar man allt som önskas och priserna är lägst i Sverige. Bilservicen här är billigast i Sverige och utbudet av bilverkstäder är stort, man hittar också Skandinaviens billigaste däckfirmor här och norra Europas billigaste horor. Du får en valfri pizza för 35 kronor, en falafel för en tia, en läskedryck 5 kronor, du får bilen handtvättad av en invandrare som jobbar så att svetten lackar för 90 kronor, du kan gå och klippa dig för 49 kronor, bli rakad och fin för 20 kronor, eller gå och få en erotisk tantra-massage för 250 kronor hos någon av de hundratals små söta thaiflickorna som jobbar i staden.
Malmö har en kontinental atmosfär och staden känns inte svensk vilket är väldigt skönt.
Staden genomsyras av en skön avslappnad känsla och det känns som att man är utomlands på betydligt sydligare breddgrader.
Mentaliteten i Malmö är också annorlunda jämfört med övriga Sverige, något som jag och många andra älskar.
Malmö har också något som andra svenska städer saknar, nämligen charm.
Staden är levande och ärlig, den visar inte upp någon falsk fasad, den blottar sig och tillåter sig vara lite sliten, lite smutsig och lite sunkig, det skapar atmosfär och liv, ja helt enkelt en charm som man annars finner på mer exotiska platser i världen.
Mycket skitsnack och dina argument går säkert hem hos patrask och obildade utan hjärna.
Billig bilservice?
Billig pizza?
Billig kebab?
Billig frisör av "självlärda" muslimer? Klart, ligger man med luder och betalar för att knulla så spelar det ingen roll att muslimen inte är en riktig frisör och att det blir fel eller om man har en pottfrisyr.
Billiga horor?
Billig läsk?
Billig falafel?
Om man lever på skräpmat så är det säkert bra men normala människor konsumerar inte dessa saker och handlar oftast i vanlig affär och jämför man priser rakt av så är inte Malmö särskilt billigt. Man jämför sig alltid med Stockhom men Malmö är en flugskit och kan aldrig jämföra sig med Stockholm. I Stockholm anställs man på Stockholm stad via meriter och bäst meriter får jobbet medan på Malmö stad får man sitt jobb utifrån vem man har knullat eller känner.
"kontinental atmosfär" = omskrivning för muslimer och annat pack som begår brott dagligen. Ofredar, säljer knark i no go områden som Seved och Rosengård. Där man hittar slaktavfall på parkeringarna som ligger helt öppet. "kontinental atmosfär" förknippar jag beteende och krimnalitet som man aldrig sett eller hört talas om i resten av Europa.
"Utbudet av varor och tjänster är stort i Malmö". Jag såg att du snackade dig varm för prostituerade och luder så jag antar att det är det du menar när du menar tjänster. Vi som har vad som krävs för att få tag på en bra kvinna (normala män) behöver inte ligga med luder som legat med 1000tals män och betala för att få knulla. Det finns mycket svartsprit, smuggelsprit, smuggelcigaretter som man kan handla hos muslimer och därmed sponsrar man att muslimerna kan köra vidare med fifflet. Dvs att jobba svart, dra bidrag och fiffla med olika typer av skatt. Något annat än fiffel och lögner klarar de inte av.
"Mentaliteten i Malmö är också annorlunda jämfört med övriga Sverige, något som jag och många andra älskar." Tycker man att mingla med kriminella muslimer, våldtäktsmän och patrask osm anser sig vara sluga, listiga och smarta men bara är en intellektuell underklass så är det säkert nice men det säger en hel del om dig och vad du har för intellektuell kapacitet och förmåga. Ja, just du knullade luder för pengar det glömde jag helt bort.
"Malmö har också något som andra svenska städer saknar, nämligen charm."
Rollerderby laget i Malmö heter Crimecity rollers. Döper man sitt lag till något sådant så har det gått långt och man är avtrubbad. Om man tycker kriminalitet, massarbetslöshet, no go zoner, dead beats, patrask, hot, våld och "mångfald" är charmigt så är Malmö definitivt "rätt stad" för dig.
Köpenhamn är bara intresserade av Malmö för att Malmö får enorma summor i bidrag och man vill komma åt en del av de pengarna. För patrasket i stadshuset är man bara intresserad av att blåsa upp budgeten.