2016-01-14, 06:35
Medlem
Friendslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Staden genomsyras av en skön avslappnad känsla och det känns som att man är utomlands på betydligt sydligare breddgrader.

Med avslappnad känsla menar du förstås aktiviteter som inkluderar handgranatskastning,regelbundna skjutningar,rån,gängbråk,ghetton,zigernartiggare i varje hörn etc?
Citera
2016-01-14, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
För att sammanfatta tråden, skulle jag vilja delge de argument som visar att Malmö trots allt är Sveriges bästa stad.

Malmö har Sveriges bästa geografiska läge, staden ligger längst ner i söder vid kusten och klimatet är därmed mycket gynnsamt och vintrarna är korta och milda.

Närheten till Köpenhamn, -städerna kan anses som sammanväxta och förbinds med den fantastiska öresundsbron, 15 minuter med bil eller 20 minuter med tåg är restiden.

Utbudet av varor och tjänster är stort i Malmö, här hittar man allt som önskas och priserna är lägst i Sverige. Bilservicen här är billigast i Sverige och utbudet av bilverkstäder är stort, man hittar också Skandinaviens billigaste däckfirmor här och norra Europas billigaste horor. Du får en valfri pizza för 35 kronor, en falafel för en tia, en läskedryck 5 kronor, du får bilen handtvättad av en invandrare som jobbar så att svetten lackar för 90 kronor, du kan gå och klippa dig för 49 kronor, bli rakad och fin för 20 kronor, eller gå och få en erotisk tantra-massage för 250 kronor hos någon av de hundratals små söta thaiflickorna som jobbar i staden.

Malmö har en kontinental atmosfär och staden känns inte svensk vilket är väldigt skönt.
Staden genomsyras av en skön avslappnad känsla och det känns som att man är utomlands på betydligt sydligare breddgrader.
Mentaliteten i Malmö är också annorlunda jämfört med övriga Sverige, något som jag och många andra älskar.
Malmö har också något som andra svenska städer saknar, nämligen charm.
Staden är levande och ärlig, den visar inte upp någon falsk fasad, den blottar sig och tillåter sig vara lite sliten, lite smutsig och lite sunkig, det skapar atmosfär och liv, ja helt enkelt en charm som man annars finner på mer exotiska platser i världen.

Mycket skitsnack och dina argument går säkert hem hos patrask och obildade utan hjärna.

Billig bilservice?
Billig pizza?
Billig kebab?
Billig frisör av "självlärda" muslimer? Klart, ligger man med luder och betalar för att knulla så spelar det ingen roll att muslimen inte är en riktig frisör och att det blir fel eller om man har en pottfrisyr.
Billiga horor?
Billig läsk?
Billig falafel?

Om man lever på skräpmat så är det säkert bra men normala människor konsumerar inte dessa saker och handlar oftast i vanlig affär och jämför man priser rakt av så är inte Malmö särskilt billigt. Man jämför sig alltid med Stockhom men Malmö är en flugskit och kan aldrig jämföra sig med Stockholm. I Stockholm anställs man på Stockholm stad via meriter och bäst meriter får jobbet medan på Malmö stad får man sitt jobb utifrån vem man har knullat eller känner.

"kontinental atmosfär" = omskrivning för muslimer och annat pack som begår brott dagligen. Ofredar, säljer knark i no go områden som Seved och Rosengård. Där man hittar slaktavfall på parkeringarna som ligger helt öppet. "kontinental atmosfär" förknippar jag beteende och krimnalitet som man aldrig sett eller hört talas om i resten av Europa.

"Utbudet av varor och tjänster är stort i Malmö". Jag såg att du snackade dig varm för prostituerade och luder så jag antar att det är det du menar när du menar tjänster. Vi som har vad som krävs för att få tag på en bra kvinna (normala män) behöver inte ligga med luder som legat med 1000tals män och betala för att få knulla. Det finns mycket svartsprit, smuggelsprit, smuggelcigaretter som man kan handla hos muslimer och därmed sponsrar man att muslimerna kan köra vidare med fifflet. Dvs att jobba svart, dra bidrag och fiffla med olika typer av skatt. Något annat än fiffel och lögner klarar de inte av.

"Mentaliteten i Malmö är också annorlunda jämfört med övriga Sverige, något som jag och många andra älskar." Tycker man att mingla med kriminella muslimer, våldtäktsmän och patrask osm anser sig vara sluga, listiga och smarta men bara är en intellektuell underklass så är det säkert nice men det säger en hel del om dig och vad du har för intellektuell kapacitet och förmåga. Ja, just du knullade luder för pengar det glömde jag helt bort.

"Malmö har också något som andra svenska städer saknar, nämligen charm."
Rollerderby laget i Malmö heter Crimecity rollers. Döper man sitt lag till något sådant så har det gått långt och man är avtrubbad. Om man tycker kriminalitet, massarbetslöshet, no go zoner, dead beats, patrask, hot, våld och "mångfald" är charmigt så är Malmö definitivt "rätt stad" för dig.

Köpenhamn är bara intresserade av Malmö för att Malmö får enorma summor i bidrag och man vill komma åt en del av de pengarna. För patrasket i stadshuset är man bara intresserad av att blåsa upp budgeten.
Citera
2016-01-14, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Jo, jag vet...

En sak som slår mig är att många i tråden skriver att de känner sig trygga i Malmö eftersom inget minsann har hänt dem så då måste Malmö vara bra. En av de knivrånade tjejerna från i natt var nog en av dom. Fast hon har nu ändrat åsikt...

– Jag har alltid känt mig trygg i Malmö och så sker detta på en gata där jag brukar röra mig. Jag har alltid kunnat gå fritt i stan och gått ensam hem på kvällar, men nu vågar man ju inte göra det.

Varför inser inte folk att Malmö är en skitstad förrän dom personligen råkar ut för något?

http://www.expressen.se/kvallsposten/tre-kvinnor-ranade-i-malmo-pa-en-timme/

Jag har aldrig stött på något (vänster)patrask som bor i Malmö som sagt att Malmö är skit. Det är bra de som flyttat ut eller bor utanför stan som har kuk att säga som det är. En annan faktor är att man är avtrubbad och inte riktigt begriper själv att handgranater i stadsmiljö kanske inte passar ihop. En annan faktor är att man bara är ett obildat patrask och följer med strömmen vad alla andra patrask och knarkande socialfall säger. En annan faktor är att man så fort det blir mörkt parkerar sig i lägenheten och går inte ut om man absolut inte måste så att man slipper vara med om alla brott, att man slipper bli exponerad mot påhopp och kriminalitet. Det fina fredlösa Malmö. en annan faktor är säkter också att nu när det finns de som har fitta och vågar bryta mönstret och säga som det är så vaknar fler får till liv och berättar om det som pågått i åratal utan att någon vågat säga sanningen.

Malmö är en stad där bottenskrapet bor och där den intellektuella förmågan och intelligensen är lika med noll. Man gör som alla andra gör och det har ju fungerat innan (decennier sedan) så varför skulle det inte fungera idag.
Citera
2016-01-14, 22:17
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
visst har Malmö halvkriminell atmosfär, som kan vara tilldragande,

men svenskar som bor i Malmö är av sämre kvalité, bryska, uppnosiga, tuffa skånska bönder,

många säger att svenskar uppåt landet är mycket trevligare, mer öppna, generösa, glada,

Såklart men det finns ju gott om vänsterpack och miljömuppar. Bara att kolla hur invånarna röstar. Även dessa som till viss del nyttjar den svarta marknaden.
Citera
2016-01-15, 17:00
Medlem
Drooids avatar
Detta måste vara något av ett rekord. Vuxen man rånar tioårig flicka. Skedde vid Gullviksborgs vårdcentral fredag kvart över fyra. Missbrukare känns inte helt otänkbart.

Polisen: https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2016-01-15-1614-Ran-Malmo/
Citat:
En flicka i 10-årsåldern blir rånad av en man i närheten av Gullviksborgs vårdcentral. Gärningsmannen håller fast flickan då han genom verbala hot tilltvingar sig hennes mobiltelefon.
Citera
2016-01-15, 20:41
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
visst har Malmö halvkriminell atmosfär, som kan vara tilldragande,

men svenskar som bor i Malmö är av sämre kvalité, bryska, uppnosiga, tuffa skånska bönder,

många säger att svenskar uppåt landet är mycket trevligare, mer öppna, generösa, glada,

Det var så sant det var sagt och jag tycker precis samma sak. Skåningar och synnerligen de som bor i Malmö är precis som du beskriver. Dessutom är de generellt set mer inkompetenta än riktiga svenskar. All samhällsservice fungerar i regel sämre i Skåne och försöker bara mygla och slippa arbeta.
Citera
2016-01-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det var så sant det var sagt och jag tycker precis samma sak. Skåningar och synnerligen de som bor i Malmö är precis som du beskriver. Dessutom är de generellt set mer inkompetenta än riktiga svenskar. All samhällsservice fungerar i regel sämre i Skåne och försöker bara mygla och slippa arbeta.
Ja förutom att de flesta skandaler som rör mygel bland etniska svenskar - som den nu pågående - ju försegår i stockholm... Men förutom det så myglar vi säkert en del här nere också.
Samhällsservicen är väl absolut sämst i norrlands inland där det tar fyra veckor att få en ambulans och två år för ett vykort att komma fram. Men det var inte riktigt det trådan handlade om va?
Citera
2016-01-16, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Detta måste vara något av ett rekord. Vuxen man rånar tioårig flicka. Skedde vid Gullviksborgs vårdcentral fredag kvart över fyra. Missbrukare känns inte helt otänkbart.

Polisen: https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2016-01-15-1614-Ran-Malmo/

Detta är vanligt fenomen i Köpenhamn numera med den muslimska invansionen. Man går till och med in i butiker med kökskniv modell större fast det finns kameror och "vill ha pengar". Sedan åker man över gränsen eller stannar på plats. Det är så många brott som begås att polisen åker ofta inte ens ut för man har fullt upp med att skydda muslimerna eller att registrera dem i Hyllie.
Citera
2016-01-16, 05:30
Medlem
PolarenPerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quintanasuarez
Mycket skitsnack och dina argument går säkert hem hos patrask och obildade utan hjärna.

Billig bilservice?
Billig pizza?
Billig kebab?
Billig frisör av "självlärda" muslimer? Klart, ligger man med luder och betalar för att knulla så spelar det ingen roll att muslimen inte är en riktig frisör och att det blir fel eller om man har en pottfrisyr.
Billiga horor?
Billig läsk?
Billig falafel?

Om man lever på skräpmat så är det säkert bra men normala människor konsumerar inte dessa saker och handlar oftast i vanlig affär och jämför man priser rakt av så är inte Malmö särskilt billigt. Man jämför sig alltid med Stockhom men Malmö är en flugskit och kan aldrig jämföra sig med Stockholm. I Stockholm anställs man på Stockholm stad via meriter och bäst meriter får jobbet medan på Malmö stad får man sitt jobb utifrån vem man har knullat eller känner.

"kontinental atmosfär" = omskrivning för muslimer och annat pack som begår brott dagligen. Ofredar, säljer knark i no go områden som Seved och Rosengård. Där man hittar slaktavfall på parkeringarna som ligger helt öppet. "kontinental atmosfär" förknippar jag beteende och krimnalitet som man aldrig sett eller hört talas om i resten av Europa.

"Utbudet av varor och tjänster är stort i Malmö". Jag såg att du snackade dig varm för prostituerade och luder så jag antar att det är det du menar när du menar tjänster. Vi som har vad som krävs för att få tag på en bra kvinna (normala män) behöver inte ligga med luder som legat med 1000tals män och betala för att få knulla. Det finns mycket svartsprit, smuggelsprit, smuggelcigaretter som man kan handla hos muslimer och därmed sponsrar man att muslimerna kan köra vidare med fifflet. Dvs att jobba svart, dra bidrag och fiffla med olika typer av skatt. Något annat än fiffel och lögner klarar de inte av.

"Mentaliteten i Malmö är också annorlunda jämfört med övriga Sverige, något som jag och många andra älskar." Tycker man att mingla med kriminella muslimer, våldtäktsmän och patrask osm anser sig vara sluga, listiga och smarta men bara är en intellektuell underklass så är det säkert nice men det säger en hel del om dig och vad du har för intellektuell kapacitet och förmåga. Ja, just du knullade luder för pengar det glömde jag helt bort.

"Malmö har också något som andra svenska städer saknar, nämligen charm."
Rollerderby laget i Malmö heter Crimecity rollers. Döper man sitt lag till något sådant så har det gått långt och man är avtrubbad. Om man tycker kriminalitet, massarbetslöshet, no go zoner, dead beats, patrask, hot, våld och "mångfald" är charmigt så är Malmö definitivt "rätt stad" för dig.

Köpenhamn är bara intresserade av Malmö för att Malmö får enorma summor i bidrag och man vill komma åt en del av de pengarna. För patrasket i stadshuset är man bara intresserad av att blåsa upp budgeten.

Hahaha Asbra svar!
framförallt att om man inte bryr sig vari man storppar sin kuk (i luder) kan man även klippa sig för 49:- av självutbildade frisörer, haha gott skratt

+ Också den var klockren att dom tror sig vara sluga, listiga och smarta men bara är en intellektuell underklass, haha. Så jävla sant!
Går runt så feta och stöddiga att dom nästan ramlar baklänges (pga brist på magmuskler) men är inte medveten om att det är svenskar som ens håller dom vid liv.
Senast redigerad av PolarenPerra 2016-01-16 kl. 05:36. Anledning: + ytterligare hyllning
Citera
2016-01-17, 07:26
Medlem
Grovt vapenbrott

Husrannsakan hölls hos mannen då grannar rapporterat om att det luktace cannabis i trapphuset.
I lägenheten påträffades en mindre mängd kokain. Vad som intresserade polisen mer var två vapen, som påträffades i var sin strumpa i en garderob.
Det handlade om en revolver som var laddad med sex kulpatroner samt en halvautomatisk pistol laddad med 14 skarpa kulpatroner.
I förhör säger mannen att han köpt vapen på Möllan.
Skånskan

En 22-årig man sitter anhållen efter att ha kört vilt genom Malmö. Färden avslutades då han körde på en 87-årig man och hans dotter vid Malmö Live. Båda ska ha klarat sig med lindrigare skador.

Skånskan
Senast redigerad av ascheberg 2016-01-17 kl. 07:30.
Citera
2016-01-17, 07:36
Bannlyst
Även om Malmö är orgasmiskt fantastiskt så räcker det med att åka dit på besök för att begripa att man inte vill flytta dit. Jag själv var på IKEA i Barkarby i Stockholm igår och vill inte åka dit igen om ni förstår vad jag menar. Det var kvinnor med sjalar och med sina arabiska män överallt. Tack men nej tack, jag hade sett döden.
Citera
2016-01-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Även om Malmö är orgasmiskt fantastiskt så räcker det med att åka dit på besök för att begripa att man inte vill flytta dit. Jag själv var på IKEA i Barkarby i Stockholm igår och vill inte åka dit igen om ni förstår vad jag menar. Det var kvinnor med sjalar och med sina arabiska män överallt. Tack men nej tack, jag hade sett döden.

När folk kommer till Malmö på besök brukar jag ta dem till Seved på en sightseeingtur och när de blir hotade av muslimer bara för att de befinner sig på muslimernas "gata" och vi "stör" den öppna knarkhandeln som vänsterpatrasket håller uppe så brukar det aldrig komma upp på tapeten att Malmö är "fint" eller att man citerar att någrasomhelst superlativ. Numera säger de som jag visat det riktiga Malmö att det är den värsta regionen i landet. Det bor nästan bara mu-slimer i Malmö som fifflar med bidrag och jobbar svart eller bara drar bidrag och alla har de senaste mobiltelefonerna och klär sig i trendiga kläderna eller är invirade på olika sätt. Råkar man titta åt deras håll så blir de kränkta och provocerade. De har tagit med sig sharia och det är den enda lagen som gäller. Men ta en tur på egen hand och skapa era egna intryck. jag tror att om man är normalbegåvad kan man dra sina egna slutsatser och jag kommer att lägga min röst där den gör mest nytta för landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in