2016-01-17, 02:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är lite mer komplicerat med vittnet A:
När rättegången började så fanns en artikel i media som handlade om att NB gått ner i vikt och var olik sig jämfört med när han greps. Vittnet säger alltså att mannen såg magrare ut än på konfrontationsbilden. Men NB var ju alltså fetare då de sågs.
Titta på bilden från övervakningskameran så ser du ungefär hur NB såg ut 8 min innan A såg honom. - Tycker du han ser ut som på den bild A förevisades..? (FUP, s. 997). Jämför sedan de bilder, nr 10 resp. 12, som vittnet tyckte var mest lika (s. 993). - Vid en konfrontation i verkligheten spelar ett par kilo fram eller tillbaka ingen roll.
2016-01-17, 02:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Titta på bilden från övervakningskameran så ser du ungefär hur NB såg ut 8 min innan A såg honom. - Tycker du han ser ut som på den bild A förevisades..? (FUP, s. 997). Jämför sedan de bilder, nr 10 resp. 12, som vittnet tyckte var mest lika (s. 993). - Vid en konfrontation i verkligheten spelar ett par kilo fram eller tillbaka ingen roll.

Jag vet inte om vittnet hade hört NB tala i tingsrätten innan hon tillstod att det var NB hon mötte när hon var ute och joggade, röstigenkänning och kan också förstärka bilden av vem det var hon såg vid telestationen.

Men NB har väl knappast fått säga något innan vittnet yttrade sig?
2016-01-17, 02:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är lite mer komplicerat med vittnet A:
När rättegången började så fanns en artikel i media som handlade om att NB gått ner i vikt och var olik sig jämfört med när han greps. Vittnet säger alltså att mannen såg magrare ut än på konfrontationsbilden. Men NB var ju alltså fetare då de sågs.
Det du hänvisar till är bilden vid gripande versus bilden från förhör som media sitter och gissar kring och gör ett uppslag om hans förändring.
http://z.cdn-expressen.se/images/46/83/46831e89d21d4ae5888e91614524c0c3/16x9/760.jpg
http://x.cdn-expressen.se/images/24/62/246214b8eda9427dae9553dd6a84bc62/16x9/680@80.jpg
2016-01-17, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det du hänvisar till är bilden vid gripande versus bilden från förhör som media sitter och gissar kring och gör ett uppslag om hans förändring.
http://z.cdn-expressen.se/images/46/83/46831e89d21d4ae5888e91614524c0c3/16x9/760.jpg
http://x.cdn-expressen.se/images/24/62/246214b8eda9427dae9553dd6a84bc62/16x9/680@80.jpg

SVÅRT FÖR ATT FATTA ??????

Det var då det...en person som sitter häktad mellan 5-12 månader kan bara ligga på sängen och äta
ganska bra mat. Och får dåligt med motion.
Häkten brukar ha rökrum, och när restriktioner är borta kan dom få viss motion i ett litet rum.
Klart han magrade då han insåg att han blivit avslöjad....det sade brodern också att han inte åt mat han bara rökte och drack Öl, efter mordet på Lisa.
Att han NU ha gått upp i vikt är väll inte svårt för en normalt funtad person att begripa.
Jag menade inte att du (develi) hade svårt för att fatta. Men andra tycks ha de det.
Senast redigerad av HYDRA2016 2016-01-17 kl. 02:44.
2016-01-17, 02:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
SVÅRT FÖR ATT FATTA ??????

Det var då det...en person som sitter häktad mellan 5-12 månader kan bara ligga på sängen och äta
ganska bra mat. Och får dåligt med motion.
Häkten brukar ha rökrum, och när restriktioner är borta kan dom få viss motion i ett litet rum.
Klart han magrade då han insåg att han blivit avslöjad....det sade brodern också att han inte åt mat han bara rökte och drack Öl, efter mordet på Lisa.
Att han NU ha gått upp i vikt är väll inte svårt för en normalt funtad person att begripa.
Hans nuvarande fetma har inte med saken att göra.

Det handlar om 6/6 samt tiden för rättegången då Adriana ser honom - sensmoralen är att media gör affär (via två bilder) hur härjad han ser ut och gått ner några kilo (bilden verkar vara från 15/9 - är en förhörsbild).
.. men vänder man på det ser han nog ut som när A såg honom. Fetman man ser nu var nog redan på gång den 29/10.
Normalvikt 6/6
Gått ner i vikt några kilo 15/9
Börjar gå upp i vikt några kilo
Adriana ser honom 29/10
Fet 17/1
Senast redigerad av develi 2016-01-17 kl. 02:56.
2016-01-17, 03:12
Bannlyst
[quote=develi|56045070]Hans nuvarande fetma har inte med saken att göra.

Det handlar om 6/6 samt tiden för rättegången då Adriana ser honom - sensmoralen är att media gör affär (via två bilder) hur härjad han ser ut och gått ner några kilo (bilden verkar vara från 15/9 - är en förhörsbild).
.. men vänder man på det ser han nog ut som när A såg honom. Fetman man ser nu var nog redan på gång den 29/10.
Normalvikt 6/6
Adriana ser honom 29/10
Fet 17/1[/QUOTE

På denna länk kan du se på 2 raden ifrån vänster hur han färändrars-
https://www.google.se/search?q=nerijus+bilevicius&biw=1119&bih=850&tbm=i sch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwi8nerL 4K_KAhWBoywKHbhBArkQsAQIGg

Jag vill lägga till följande:
Psykopater har en viss förmåga att få ansiktet i mycket konstiga utsende, i olika vinklar.
Man....ser klart och tydligt att hanblivit en ondare person.
Mycket psykologi går ut på att studera personens utseende i olika situationer.
2016-01-17, 03:20
Bannlyst
Citat:

Normalvikt 6/6
Adriana ser honom 29/10
Fet 17/1

Hallå...Har du kollat länken:
Där ser man hur han kan ändra utseende p.g.a Psykisk status samt ålder på några år.
Jag...tycker allt ser ut som missbruk av <öl och sprit.
2016-01-17, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Hallå...Har du kollat länken:
Där ser man hur han kan ändra utseende p.g.a Psykisk status samt ålder på några år.
Jag...tycker allt ser ut som missbruk av <öl och sprit.

Då ska jag berätta för dig.
Har man viss utbildning är det ganska lätt att se utseenden på normala personer.
Och det är mycket lätt att se om en person är en ex: Psykopat.
Men..det finns i vissa vissa personer kan vara knepiga at studera.
Men sitter man med en trevlig person, och efter ett tag märker man snart att något är fel.

NB Är troligen inte så svår att genomskåda, av kunnigt folk, inte en halv slö förhörsledare.
Jag satt fånge i ett Afrikanskt land, under 4 vek,(visum) och jag tror jag gick ner 20 kg. och då är jag vältränad.
Senast redigerad av HYDRA2016 2016-01-17 kl. 03:45.
2016-01-17, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Om hon nu mår psykiskt dåligt så pallar hon sannolikt inte med allt omkring som det innebär att komma hit, va tjafsar du om. Har du lärt dig skillnaden än på anhållan och häktning, du som gärna vill tala om för folk vad som är rätt och fel.

Att framföra skälet att det då blir lättare att ljuga när man medverkar via telefon hade nog inte godkänts som giltigt skäl av hovrätten.
Den som vet om NB var oskyldig eller inte till mordet på Lisa är Irina. Fanns NB i bostaden vid 19.00 tiden kan inte han ha utfört något mord på Lisa, som borde vara självklart.
Vid förhören i Sverige säger Irina att NB fanns i bostaden 19.00 den 7 juni.
Vid förhören i Litauen av svensk polis säger hon att hon är 100% säker att NB fanns i bostaden vid 19.00 tiden.
Det framgår av hennes uttalande att NB är oskyldig till mordet på Lisa, men NB blev dömd för mordet i Tingsrätten.
Självklart mår hon dåligt, därför hon anser att NB är oskyldig, och ändå blivit dömd för mordet, därför har hon sannolikt inget större förtroende för svensk rättsväsen, som är den troliga orsaken att hon inte vill infinna sig personligen vid rättegången mot NB.
19.00 är ett bra riktmärke, därför den tiden kommer Gustav och dottern från Årnäs och kör in på herrgården.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-17 kl. 03:55.
2016-01-17, 03:50
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:

Normalvikt 6/6
Adriana ser honom 29/10
Fet 17/1

Jag har varit starkt kritisk och är fortfarande starkt kritisk till hur fotokonfrontationen är utformad och genomförd.

Men efter att återigen lyssnat igenom alla vittnesförhör måste jag erkänna att Adriana Berglunds vittnesförhör är riktigt starkt. Jag tycker Adrianas tillsammans med Bennhages är dom som känns mest trovärdiga.
2016-01-17, 04:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Jag har varit starkt kritisk och är fortfarande starkt kritisk till hur fotokonfrontationen är utformad och genomförd.

Men efter att återigen lyssnat igenom alla vittnesförhör måste jag erkänna att Adriana Berglunds vittnesförhör är riktigt starkt. Jag tycker Adrianas tillsammans med Bennhages är dom som känns mest trovärdiga.

Vad har saken med hans fetma att göra med mordet på Lisa Holm. ????????
Du verkar ha hakat upp dig.
Fastnar kuggarna ????
2016-01-17, 06:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den som vet om NB var oskyldig eller inte till mordet på Lisa är Irina.
Hon misstror honom iom att hon ställer denna fråga till honom på måndag:
Citat:
"kanske det var du som gjorde något mot tjejen"

"Kan det vara du som gömd någonstans flickan"

I samma samtal ber han henne inte berätta om tvätten samt ber om alibi från kl 18 - och AB är närvarande och hör samma sak:
Citat:
Jag kom tillbaka innan arton inte senare sa han
Sa han något mer?
Han ( ohörbart ) mycket och tänkte, tänkte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in