2016-01-17, 00:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst du har rätt. Men långa avstånd är vi vana vid. Dom bara är där. Den mesta av ytan är ödemark.

Men dom hade ritat körvägen på karta och Lisa hade träningskört, hon hade den uppritad på tårtkartongen i fickan ...

Detta är inte föräldrarnas eller Lisas fel alls. Det är en skuldförskjutning.
Detta beror på en sjuk man, NB.
Att det finns en sådan i trakten, kan man inte förutse.
Det kan ingen. Gudskelov är han en sällsynt företeelse.
Ja, det var inte ett dugg konstigt. Hon hade fått sommarjobb och ville åka moped, vilket hon tydligen gjorde mycket.
Pappan sitter nu och har ångest för exakt allt - men vem fan vet vart en sån dåre slår till? Den här galningen har ingenting med x antal mil att göra. Dessa går inte att skydda mot men tack och lov är de sällsynta.
Citat:
...jag ser det att hon kan sköta sig själv och därav hade hon mopedkort, det klart du ska köra moped och så var ju jag naturligtvis drivande och det ångrar jag fruktansvärt.

Det man kan grubbla över är ju att jag och min fru var ju där på eftermiddagen.. på söndag eftermiddag var vi där, om det var vid halvfyra eller vad det var och jag hade alla möjligheter i världen att ta mopeden och köra hem den för det var väldigt blåsigt den dan, så det var kastvindar som det heter när man åker motorcykel eller moped så man vinglar ju lite då - men hon ville klara av det här sa hon, nej du får ta bilen hem...
Senast redigerad av develi 2016-01-17 kl. 00:24.
2016-01-17, 00:24
Medlem
Kollade man NBs mobil nångång och pejlade av tider och var den befunnit sej?.Eller låg den kvar hemma??..Sånt är ju enkelt kolla.
2016-01-17, 00:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det lutar åt att han har en preferens för blonda, smala och långhåriga tjejer - barbiestilen, som han fann i leken med klippdockorna (om det var han som roade sig med dem v.s). Möjligt är att det finns någon i det förflutna som har just de fysiska attributen. Får se vad undersökningarna bakåt i tiden avseende tidigare begångna brott kan leda till...

Som du nämner; den överdrivna sysselsättningen under våren, mittemot kaféet, har säkert haft en ångestförlösande funktion.

Min uppfattning är också att det nästintill överdrivna fokuset på arbetet har varit ett effektivt sätt att hålla alltmer skruvade tankar borta. Sedan går det att fråga sig vad en påtaglig motvillighet inför att hålla sig renlig kan stå för och hur lång tid den motviljan har suttit i.
Precis som du är inne på så tog förmodligen den osunda delen av honom upp alltmer plats när han inte hade någon sysselsättning att koncentrera sig på och utföra. Att spela dubbelspel och lägga upp en mask inför omgivningen, det tar på i längden.

Psykopati i en eller annan form tror jag. Han tvättar sig inte därför att han inte behöver det, han skiter i vad andra känner inför hans orenlighet, det har ingen betydelse, har antagligen suttit i hela livet. Dubbelspel, japp, det styrker min tro än mer.
2016-01-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men berätta hur de skulle gått vidare via det underlaget...

Jag är inte utredare, så har ingen aning. Men det verkar inte ha gjorts så stora ansträngningar med det..
2016-01-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det lutar åt att han har en preferens för blonda, smala och långhåriga tjejer - barbiestilen,

Hur har du kommit fram till det? När det gäller brott som i förevarande fall så tror jag inte ens en GM går omkring och väljer offer utifrån om personen är ful, fulsnygg, normal eller skitsnygg. Om han tyckte att offret varit "ful" tror jag han hade gjort det ändå, då jag tror att det han var ute efter var en tjej, inte utseendet i sig, men jag kan ju ha fel.
2016-01-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Precis det vittnesmålet är av inget värde alls.Om man nu kidnappar en kvinna så låter man inte personen sitta fullt synlig vid fönstret. DÅ hade man nog lagt personen i bakluckan eller så.Helt meningslösa iakttagelser. ..

Meningslösa iakttagelser? I en viktig mordutredning?
Har allt annat GM gjort varit genomtänkt, smart och noggrant utfört?
2016-01-17, 00:39
Medlem
Dom kunde inte säga nån ålder på kvinnan och tidpunkten var även senare så tror nog att utredarna gjort bedömningen att det inte längre var intressant. ..
2016-01-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hur har du kommit fram till det? När det gäller brott som i förevarande fall så tror jag inte ens en GM går omkring och väljer offer utifrån om personen är ful, fulsnygg, normal eller skitsnygg. Om han tyckte att offret varit "ful" tror jag han hade gjort det ändå, då jag tror att det han var ute efter var en tjej, inte utseendet i sig, men jag kan ju ha fel.

Jag tror, vill jag betona, att om det är en sexuell fantasi han vill förverkliga. Då har han preferenser, han går inte igång på vad som helst, Uppenbarligen inte hans mörkhåriga fru.

Vad vet vi han visar intresse för

# Ljusa Barbiedockor
# Ljus Adriana
# Ljus Lisa

Man kan stilla undra vad hans exfru hade för hårfärg?

EDIT. Detta är ingen normal man det handlar om.
Senast redigerad av Remark 2016-01-17 kl. 00:54.
2016-01-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst du har rätt. Men långa avstånd är vi vana vid. Dom bara är där. Den mesta av ytan är ödemark.

Men dom hade ritat körvägen på karta och Lisa hade träningskört, hon hade den uppritad på tårtkartongen i fickan ...

Detta är inte föräldrarnas eller Lisas fel alls. Det är en skuldförskjutning.

Detta beror på en sjuk man, NB.

Att det finns en sådan i trakten, kan man inte förutse.

Det kan ingen. Gudskelov är han en sällsynt företeelse.
Du får mig att tänka på, jag var på ett fall för ett antal år sedan. Det var en tjej som skulle åka på anställningsintervju i Kirunatrakten. Hon försvann spårlöst från en rastplats söder Kiruna. Hon hittades skjuten på en skogsväg en bit därifrån. Detta var också en ensam galning som vad jag mins var föstagångsförbrytare.
Det är inte bara på Blomberg det kan hända. Det kan ske där man minst anar.
2016-01-17, 00:54
Medlem
Exakt och det var fallet med Caroline Stenvall ,och det finns dårar överallt...
2016-01-17, 00:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Precis det vittnesmålet är av inget värde alls.Om man nu kidnappar en kvinna så låter man inte personen sitta fullt synlig vid fönstret. DÅ hade man nog lagt personen i bakluckan eller så.Helt meningslösa iakttagelser. ..

Men man parkerar sin egen bil och traskar omkring fullt synlig för förbipasserande bilar intill den planerade mordplatsen? Jag håller med dig, vittnesmålet om en man synlig utanför ladan är helt meningslöst.
2016-01-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du får mig att tänka på, jag var på ett fall för ett antal år sedan. Det var en tjej som skulle åka på anställningsintervju i Kirunatrakten. Hon försvann spårlöst från en rastplats söder Kiruna. Hon hittades skjuten på en skogsväg en bit därifrån. Detta var också en ensam galning som vad jag mins var föstagångsförbrytare.
Det är inte bara på Blomberg det kan hända. Det kan ske där man minst anar.

Ja, det var Carolina (skjuten i ryggen), om jag minns rätt. Också en enstöring. Med fast jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in