Citat:
Ursprungligen postat av
Bommullspinnar

snälla, förtell mig vad dessa bevis består i? Undrar

DNA och blodspåren kan ha en annan förklaring anser jag, åtminstone har inte jag sett något som styrker att det inte kan finnas en annan förklaring. Jag är själv inne på kontaminering.
Vet du i vilka miljöer till exempel jackan har varit innan den hamnade i den fuktiga miljön vid rishögen?
NB kan ha kastat den direkt på rishögen, men vad styrker att det var så det gick till? Kan den inte ha legat i, invid, eller under byssjan några dygn?
Jag är inte helt säker, men jag har för mig att jag har läst om rättsfall där föremål har flyttats runt av gärningsperson eller annan innan de hittades.
Det borde vara av betydelse för slutsatsen att känna till i vilka miljöer bevisföremål har varit innan de hittades tycker jag.
NB har inte avsatt fingeravtryck någonstans i byssjan, på bevisföremål eller mordlokalen vad jag känner till, märkligt då han aldrig använder handskar. Om han använde handskar, var är de nu i så fall, all annan rekvisita är ju hittad såvitt jag känner till. Varför gjorde han av med ett par handskar men inte alla snörstumparna?
Det finns en del, dock ett par exempel på sådant som jag tycker att man borde kunna dra lite säkrare slutsatser av.