2016-01-16, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
snälla, förtell mig vad dessa bevis består i? Undrar

DNA och blodspåren kan ha en annan förklaring anser jag, åtminstone har inte jag sett något som styrker att det inte kan finnas en annan förklaring. Jag är själv inne på kontaminering.

Vet du i vilka miljöer till exempel jackan har varit innan den hamnade i den fuktiga miljön vid rishögen?

NB kan ha kastat den direkt på rishögen, men vad styrker att det var så det gick till? Kan den inte ha legat i, invid, eller under byssjan några dygn?

Jag är inte helt säker, men jag har för mig att jag har läst om rättsfall där föremål har flyttats runt av gärningsperson eller annan innan de hittades.

Det borde vara av betydelse för slutsatsen att känna till i vilka miljöer bevisföremål har varit innan de hittades tycker jag.

NB har inte avsatt fingeravtryck någonstans i byssjan, på bevisföremål eller mordlokalen vad jag känner till, märkligt då han aldrig använder handskar. Om han använde handskar, var är de nu i så fall, all annan rekvisita är ju hittad såvitt jag känner till. Varför gjorde han av med ett par handskar men inte alla snörstumparna?

Det finns en del, dock ett par exempel på sådant som jag tycker att man borde kunna dra lite säkrare slutsatser av.
2016-01-16, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Korrekt uppfattat är 18:23 sms t pappan. Överfallen ca 18:25/18:30 indragen, hängd, nedtagen, uttagen t bilen och bilen borta 18:50, sekundmarginal när ingen är i synhåll, passerande trafik, framsidan av byggnaden. Man kan tycka att det är snabbt gjort på 15-17 min?

Du har missat datum. då han besökte Handlaren som också spelades in.

Handlaren KVITTO= 2015/6/6 Tid 19.21.51

Tändare 15:-
Öl 88.90:-
Kex 2.at 19.80
Cig LM 50:-
Cips 27.90
TOTALT= 201.60
2016-01-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där är nytt för mig, eller så har jag glömt det. Det finns en anledning till att han inte har kontakt med sin dotter, någonstans där tror jag att svaret på varför står att finna.

Hur som helst, jag tror att NB hyser ett hat till en viss typ av kvinnor, mordet handlar om hämnd, han mår inte bra och runkandet i ladan är ett exempel på ett sjukligt förhållande till sin sexualitet, det är vad jag tror.

AB skyddade exfrun när NB gav sig på henne, hon skilde sig NB och flyttade med deras dotter.

Dottern är 14 år och enligt egen uppgift vet han inte var hon är.

Hur som, är det ett beteende som inte tog sin start i Blomberg. Tror jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Av någon anledning svarade du inte på mina frågor !
Vad vill du ha för svar på detta. Om du läste vad jag skrev så uttrycktes ingen kommentar till hans muntliga framställan. Jag framförde endast åsikter om hans beteende, vilket torde vara märkligt för en förstagångsförbrytare som är dömd för mord.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Nu är det så att vi lever i ett rättssamhälle där alla berörda har rätt att framföra sin talan och det tycker jag också vi ska fortsätta att ha oavsett vad jag eller du tror. Om hon väljer att framföra sin talan per telefon så är det hennes ensak och vill du tro att det finns bara en anledning till det och det är för att hon ljuger så får du väl tycka det. Jag anser det kan finnas andra orsaker som tex. För stor psykisk press, hotbild, ekonomi, psykisk ohälsa, mediauppmärksamhet, myndighetsskräck mm.
Inte ens hälften av det du uppger är argument att inte infinna sig i rätten som fortfarande är huvudregeln.
RB 36 § 19, RB 36 § 3, RB 5 § 10, RB 5 § 11

Däremot har nu hovrätten av nån anledning godkänt videoförhör. Vad det motiverades med har mig veterligt inte framkommit. Hotbild (vi pratar hotbild och inte subjektivt upplevd) har polisen inte fått kännedom om står i samma artikel.
Citat:
Hovrättens ordförande Linda Hallstedt menade under förhandlingarna att dålig hälsa inte var ett skäl för att inte infinna sig i rättssalen, och att man från rättens sida inte kunde uttala sig om en eventuell hotbild.
http://www.skovdenyheter.se/article/nerijus-fru-kan-vittna-over-telefon/

Citat:
Om hon väljer att framföra sin talan per telefon så är det hennes ensak
Det är inte ett val.
Senast redigerad av develi 2016-01-16 kl. 22:23.
2016-01-16, 22:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nu är det så att vi lever i ett rättssamhälle där alla berörda har rätt att framföra sin talan och det tycker jag också vi ska fortsätta att ha oavsett vad jag eller du tror. Om hon väljer att framföra sin talan per telefon så är det hennes ensak och vill du tro att det finns bara en anledning till det och det är för att hon ljuger så får du väl tycka det. Jag anser det kan finnas andra orsaker som tex. För stor psykisk press, hotbild, ekonomi, psykisk ohälsa, mediauppmärksamhet, myndighetsskräck mm.

Nej, det finns regler att följa och det är bara för dig att läsa igenom

Om du har svårt att komma ska du genast ringa eller skriva till domstolen och meddela detta. Giltiga ursäkter kan vara:
avbrott i allmänna kommunikationer,
plötslig sjukdom (meddela domstolen att du är sjuk, läkarintyg krävs alltid),
någon annan hindrande omständighet som man inte kunde förutse.
http://www.domstol.se/Till-dig-som-ar/Vittne/

Vad du anser är inte enligt reglerna för att vittna. Dessutom är det inte hennes ensak hur hon vill vittna utan det är domstolen som avgör det. Målet är av stort allmänintresse, så det tåls att vridas och vändas på hur mycket man vill då hon inte kommer infinna sig på plats.
2016-01-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Någon son vet varför NB inte har kontakt med dottern??Att han inte är frisk vet vi ju men vad har han gjort mot dottern??

EXhustrun anser väl, av egen erfarenhet, att det inte är tillbörligt.
2016-01-16, 22:24
Medlem
Citat:
Om du påstår det så ta då upp det med advokaten IR. Advokaten sa det klart och tydligt i hovrätten. "Lisa var förbjuden av sin far att använda facebook, men däremot fick hon använda Instagram." Det har inte mött några protester från åklagarsidan.
Det är petitesser för ÅK men det är en stor sak för den skribent som jag svarade.
Du verkar köpa IR:s pladdrande om allehanda ovidkommande saker.
2016-01-16, 22:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
AB skyddade exfrun när NB gav sig på henne, hon skilde sig NB och flyttade med deras dotter.

Dottern är 14 år och enligt egen uppgift vet han inte var hon är.

Hur som, är det ett beteende som inte tog sin start i Blomberg. Tror jag.

Okej, ja jag tror att han är bitter och hatisk för att hon lämnade honom, lider kanske av att inte träffa sin dotter, vore intressant att se hur exet ser ut, det skulle inte förvåna mig om hon vid tillfället var långhårig och snygg.

Faktiskt, jag tror inte att sperman i ladan har med mordet att göra, besudlingarna har också med förhållandet till exet och dottern att göra men beror på ett överdrivet onanerande för att dämpa sin ångest, han mådde inte bra.

När han jobbade hade han annat att tänka på, men när det var söndag och brist på sysselsättning så kom tankarna igång, inte en slump att mordet skedde en söndag tror jag.
2016-01-16, 22:31
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom är inte ofelbara, som jag visat dig tidigare.

http://www.barometern.se/kalmar/fel-vid-blodtest-i-forlosamordet/

Artikeln visar ändå att polis och NFC inte manipulerar tillsammans i kollegial anda vilket någon skrev. Misstag sker naturligtvis ibland utan illvillig avsikt.
2016-01-16, 22:33
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag begriper att vittnesuppgifterna är lika intressanta som den bilen som stod innan den här kvällen en silverfärgad. Alltså ointressant för utredningen eftersom man har ett händelseförlopp. Och som en domstol har ansett vara enligt åklagarens gärningsbeskrivning.
Så det som återstår efter alla cirkusnummer är att HR fastställer TR dom.

Det här är väl mera intressant än nån suv vid mopeden 18.10.
Citat:
Stefan uppger att han 2015-06-07 passerade cafét i Blomberg. Han säger att han hade vart och besökt sin pappa som bor på Kinnekulle och på väg tillbaka till Lidköping passerade han förbi cafét i Blomberg. Han säger att klockan då var ca 16.30. Stefan säger att någon km söder om Blomberg mötte han en litauisk registrerad skåpbil. Han säger att skåpilen körde sakta och var nästan över på hans körbana. Stefan säger att han därför fick bromsa in för att genomföra mötet med skåpbilen. Han säger att han tittade på registeringsskylten och är helt säker på att det var en litauisk registreringsskylt Stefan kan inte minnas vad det var för färg eller modell på bilen. Han säger att han tänkt mycket på detta men kan inte minnas vare sig färg eller modell. Han säger att det möjligen skulle kunna vara en Iveco eller Mercedes sprinkler. Stefan kan inte uppge om det var en eller flera personer i fordonet. Förhöret uppläst och godkänt
.

Hmmm
2016-01-16, 22:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, ja jag tror att han är bitter och hatisk för att hon lämnade honom, lider kanske av att inte träffa sin dotter, vore intressant att se hur exet ser ut, det skulle inte förvåna mig om hon vid tillfället var långhårig och snygg.

Faktiskt, jag tror inte att sperman i ladan har med mordet att göra, besudlingarna har också med förhållandet till exet och dottern att göra men beror på ett överdrivet onanerande för att dämpa sin ångest, han mådde inte bra.

När han jobbade hade han annat att tänka på, men när det var söndag och brist på sysselsättning så kom tankarna igång, inte en slump att mordet skedde en söndag tror jag.

Det kan ju vara så att dottern inte vill träffa honom, och i dagsläget är det ju bara bra.
Män som slår kvinnor och kallar dom för diverse glåpord är allt väldigt små.
Sperman intill mordplatsen med utsikt över caféet passar väldigt bra in i tidigare fall av den här typen. Han är som klippt och skuren för en sexual sadist mördare. Finns ingen långhårig och snygg som vill ha den här lortgrisen som på fyllan blir vulgär och otrevlig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in