2016-01-16, 21:36
Medlem
Kort sammanfattning: den här killen har gjort allt. Militär bad-ass, säljgud med miljon lön, och givetvis kampsports hjälte och elitsimmare.

Helvete. Är jag avundsjuk? Självklart! Men hur i helvete klarar en vanlig person detta, för han är väl en person, en människa?

Kan nån förklara hur denna "människa" fixar att ge 100% i kampsport, 100% i entreprenörskap där andra knappt hinner träna efter jobbet för att bli av med fettet??? Seriöst han säger att han orkar jobba 12-15 timmar för att han tar hand om sig (kost & träning typ) men hur får han ihop det under dygnets timmar? Jobb mellan 7-20 sen träning mellan 20.30-22.00?? Jämt? Med bra resultat? Übermensh??????

Min poäng är att alla jag känner (inklusive jag) blir trötta, förkylda, glömmer bort saker, råkar ut för yttre faktorer som inte går att påverka osv. Men Pärleros verkar liksom inte misslyckas med nåt.

Hans meriter är lätta att hitta, skulle någon kunna förklara hur man kan förklara att denna man klarat allt detta och hur en vanlig dag för Pärleros ser ut?
Citera
2016-01-16, 23:08
Medlem
Frolmlansts avatar
Jag har träffat en del sånadär mänskliga Duracellkaniner och deras hemlighet brukar alltid vara att dels i jobbet åka snålskjuts på andra när det går och dels att gå på någon skojig drog för att orka.
Citera
2016-01-16, 23:21
Medlem
Tänkte också droger ett tag. Men borde han inte blivit drogtestad i mma-tävlingarna? Och bortsett från det, vilken drog skulle han teoretiskt bruka?
Citera
2016-01-17, 00:02
Medlem
Ok, lyssnade precis på hans podd "framgångsbloggen" och jag är än mer förbryllad. Han låter allt annat än klipsk, och så som om han läste innantill precis hela tiden. Lite falsk i tonen också, ungefär som den stereotypiska bilden av en reklamfilm med en amerikansk Bilförsäljare, fast utan entusiasm. "Den här podden sponsras av SAS. Jag flyger med SAS och är alltid nöjd. Du kommer också att bli nöjd. Jag lovar."

Är det jag som är helt dum i huvudet? Vad är det som pågår?? Podden är ju samtidigt full med kända personer och har fått nästan uteslutande bra betyg samtidigt som den är nominerad till Sveriges bästa... Det går liksom inte ihop?
Citera
2016-01-17, 15:40
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
Kan nån förklara hur denna "människa" fixar att ge 100% i kampsport, 100% i entreprenörskap där andra knappt hinner träna efter jobbet för att bli av med fettet??? Seriöst han säger att han orkar jobba 12-15 timmar för att han tar hand om sig (kost & träning typ) men hur får han ihop det under dygnets timmar? Jobb mellan 7-20 sen träning mellan 20.30-22.00?? Jämt? Med bra resultat? Übermensh??????

Du glömde ju att han också har det svenska rekordet i hamburgerätning . Inte att förglömma.

Citat:
Den som googlar Alexander Pärleros kan läsa om honom i en artikel i Expressen från 2009. Då blev han svensk mästare i att äta hamburgare. På blott en timme åt han åtta 200-grammare.

Grymt!
Citera
2016-01-17, 18:27
Medlem
En fantastisk man helt enkelt...
Citera
2016-01-18, 04:19
Medlem
För att han säljer sig själv.
Citera
2016-01-18, 05:23
Medlem
allabolag.se säger att han är inblandad i fyra företag. Alla utom ett går med förlust. Det som gör vinst har inga löneuttag och en (1) anställd, som inte är Alexander P.

A är vd för Mobilio Sweden, dotterbolag till Schibsted Tillväxtmedier. De har rimligen möjlighet att ta förlusterna. Har ingen aning om hans meriter för vd-skapet eftersom han var okänd för mig innan jag läste tråden.
Citera
2016-01-18, 09:01
Medlem
Ja, och mobilio.se såg knappast imponerande ut. En jämförelsesajt av mobiler/abbonemang som varken har med tele2/comviq eller den senaste iphonen...

Så han lever på sparade pengar? Vem vet.. Jag blir bara så frustrerad och förbryllad när man läser om en person som framställs som en gud i det mesta men vid närmare undersökning så går det inte att finna egentliga empiriska bevis för detta.

Har jag gått på en en överdrivet hypad framställning från media? Skäms på mig i så fall...
Citera
2016-01-18, 09:58
Moderator
tobess avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2016-01-18, 11:59
Medlem
Orm Ondes avatar
Kan karln vara mytoman? Det är väl inte så svårt att lägga ut litet friserad information på sociala medier?
Citera
2016-01-18, 13:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Kan karln vara mytoman? Det är väl inte så svårt att lägga ut litet friserad information på sociala medier?

Nja, han bor ju tydligen i en bostadsrätt på Östermalm tillsammans med någon känd bloggtjej:

http://myhome.aftonbladet.se/inspiration/hemma-hos/titta-in-hemma-hos-halsoprofilen-ida-warg-jag-hatar-svart.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in