2016-01-16, 18:47
  #113521
Medlem
När det gäller DNA, läs gärna < Hamilkars inlägg (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Finns många fler bra inlägg av samma postare.
2016-01-16, 18:48
  #113522
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lördag.
OK. Var det från dagen före? Men vad har det med saken att göra då?
2016-01-16, 18:49
  #113523
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
OK. Var det från dagen före? Men vad har det med saken att göra då?
Jag vet inte för övrigt vad ni diskuterade men tidpunkten kopplas till händelsen med Adriana.
2016-01-16, 19:05
  #113524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om inte IR, som har så mycket kontakter med henne enligt egen utsago, har berättat att man inte blir gripen som vittne till anhörig (föregående misstanke är hon friad från och ska betraktas lika oskyldig då åtal inte väckts som vid en friande dom i rätten) så kan det ju iofs skapa rädsla. Det har du rätt i.
Berättar inte IR det för IB så vill hon inte ha hit IB. IB skulle utsättas för ett förhör från åklagaren med stor risk att avslöjas för lögner. IR har förresten inte heller begärt att AB ska komma till HR för att vittna vad det nu beror på. Rädd att AB ska berätta sanningen kan man fråga sig?
2016-01-16, 19:07
  #113525
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Om hon själv tror att hon kan bli gripen och häktad och kan riskera långt fängelsestraff om NB skulle bli dömd trots hennes alibi.Är det då lika självklart att resa till Sverige när hon kan lämna vittnesmål per telefon?

Om hon själv är inblandad i mordet kan det nog kännas jobbigt att ta sig hit.
Men det räcker säkert med att det finns en hotbild (ja, det vågar jag påstå) samt att den svenska polisen behandlat henne illa, för att hon ska vara rädd.
2016-01-16, 19:16
  #113526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK vad ska NB göra tycker du, om han är oskyldig? vad är det du tycker att han skulle kunna göra för att bli rentvådd?

Och börja nu inte med att han ska förklara hur DNA och blod hamnat på Lisa's kläder, blodet på röret, etc., för är han oskyldig så har han ju ingen aning om hur det hamnat dät och kan därför förståss inte förklara om det.
Du tycker förstås att han uppvisar ett helt normalt beteende om han skulle vara oskyldigt dömd.
Vet inte vad dina erfarenheter är av kriminellas beteende men i vart fall enligt mina erfarenheter står det inte rätt till. Han uppträder som rutinerad figur inom denna värld.

Vad han ska göra och hur han ska agera, är något som hans försvarare ska vara behjälplig med.
2016-01-16, 19:18
  #113527
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Berättar inte IR det för IB så vill hon inte ha hit IB. IB skulle utsättas för ett förhör från åklagaren med stor risk att avslöjas för lögner. IR har förresten inte heller begärt att AB ska komma till HR för att vittna vad det nu beror på. Rädd att AB ska berätta sanningen kan man fråga sig?
Hon kan ljuga bäst hon vill då hon inte är under ed.
Men om IB tror att hon kan gripas under rättegången, om hon inte fått information att så inte kan ske - så kan ju detta skapa rädsla. Att inte få information kan skapa rädsla att beträda svensk mark. Voila.
AB som också utsatts för den sk "terrorn" har kopplats bort. Han tycker inte vara utsatt för otillbörlig press av NL i slutförhör.
Advokatska som språk är roligt att studera. CB får frågor om mystisk svart Kia - men LS som kan ha hört det i sin tur kallas inte. Stackarna (IB, NB) är förtryckta i förhör men inte AB av samma förhörsledare.

Edit: Lite märkligt detta selektiva familjära urvalet - hon ska tydliggöra paret NB/IB (oskuld, förfärligt pressade i förhör, stackars balter) men petar ut AB i periferin.
__________________
Senast redigerad av develi 2016-01-16 kl. 19:32.
2016-01-16, 19:21
  #113528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om hon själv är inblandad i mordet kan det nog kännas jobbigt att ta sig hit.
Men det räcker säkert med att det finns en hotbild (ja, det vågar jag påstå) samt att den svenska polisen behandlat henne illa, för att hon ska vara rädd.
Idiot. Om hon inte blivit övertygad av IR eller polisen i sitt hemland att det är riskfritt att resa till Sverige och vittna så är det naturligtvis Ok. Däremot så "tror" jag att hon lider av en utvecklingsstörning.
2016-01-16, 19:21
  #113529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Om hon själv tror att hon kan bli gripen och häktad och kan riskera långt fängelsestraff om NB skulle bli dömd trots hennes alibi.Är det då lika självklart att resa till Sverige när hon kan lämna vittnesmål per telefon?

Hon kanske inte avfärdar sitt DNA på lisas trosor lika lätt
som åklagaren tydligen gjorde.
2016-01-16, 19:28
  #113530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Telefonlistan som, av någon anledning, är lagd i tilläggsfupen visar att Lisa inte verkar ha någon mobilkontakt med någon kompis sedan det datum den börjar - 4 juni. Hon har kontakt med pappa och mamma mest. Lite ovanligt.
Lisa fick heller inte som bekant ha facebook - IB har begärt ett extra förhör med SH om det som också lagts i tilläggsfupen.

Lisa snapchattade åtminstone samma dag hon försvann med en jämnårig. En kille.
Om hon inte fick ha något facebook konto kan du då förklara varför hon hade detta. Att hon inte var aktiv på detta utan använde instagram var ju något hon beslutade själv.

Sedan kan in IB begära några förhör med SH, hon är ju själv kallad som vittne.
2016-01-16, 19:30
  #113531
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet inte för övrigt vad ni diskuterade men tidpunkten kopplas till händelsen med Adriana.
Korrekt uppfattat är 18:23 sms t pappan. Överfallen ca 18:25/18:30 indragen, hängd, nedtagen, uttagen t bilen och bilen borta 18:50, sekundmarginal när ingen är i synhåll, passerande trafik, framsidan av byggnaden. Man kan tycka att det är snabbt gjort på 15-17 min?
2016-01-16, 19:34
  #113532
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Korrekt uppfattat är 18:23 sms t pappan. Överfallen ca 18:25/18:30 indragen, hängd, nedtagen, uttagen t bilen och bilen borta 18:50, sekundmarginal när ingen är i synhåll, passerande trafik, framsidan av byggnaden. Man kan tycka att det är snabbt gjort på 15-17 min?
Tiderna är c:a tider och 18.50 anses inte bilen borta - samt att med borta menas att han kört till baksidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in