Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Jag fattade inte ett enda ord av rappakaljan i din text. Säger du att jag är förblindad när du tydligt placerar ut slagord som en förblindad av hat person bär inom sig?

Jag ger en teori av hur det hela gått till oavsett mina egna värderingar till skillnad från dig, så gå och gräv ett hål.

Det är mina egna värderingar kompis, vad är det du babblar om? Jag gav dig min teori som är mycket mer sannolik än det du säger mobbning, psykisk sjukdom hahaha vafan snackar du om? Man ser ju att han fick stryk och de måste tagit på honom HÅRT, och eftersom Ahmed och hans föräldrar inte tolererar sådant beteende som att trampas på måste man ge igen.
Citera
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Finns det fler misstänkta?

– Man kan aldrig utesluta något.

Hon beskriver det som en naturlig del av utredningsarbetet.

Din ignorans är slående. Det är klart man tittar på om det finns fler misstänkta. Men har någin mer misstänkts? har man gripit någon annan? Nej och nej din lille idiot.
Här tönt, har du fortsättning på om planeringen
http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-foraldrar-om-sorgen-tragedi/

"Aftonbladet har tidigare berättat om att 14-åringen noga planerade mordet – och hade sökt på internet på hur man dödar.
"Måste slå till med mycket kraft"
Den 14-årige misstänkte mördaren ska enligt vittnen ha attackerat Arminas bakifrån, men hugget ska ha gått rakt mot hjärtat. Det ska handla om ett enda hugg."

Markerar åt dig

Oj vilken tillfällig psykisk kollaps.. inte.
Citera
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hej!
Det är redan konstaterat vad som hände:

(1) Är när BO's tjejkompis är upprörd över att ha fått bilder på GM's kompis könsorgan. I en diskussion så spottar hon därför mot GM's kompis men råkar träffa GM. GM blir då så arg så att han hoppar på tjejen, slänger ner henne på golvet och ger henne ett hårt slag.

(2) BO ska säga åt GM på skarpen för det som skett i (1). Detta är den sekvens vi sett en film på, där BO säger åt GM, får ett uppkäftigt svar tillbaka, BO ger då GM en örfil och ett kort slagsmål utbryter som slutar med att GM flyr.

(3) GM's heder är hotad efter (2), och GM ägnar därför julhelgen åt att planera mordet på BO. Läser på olika Internetsidor hur man bäst mördar osv. På första skoldagen efter lovet smyger han sig upp bakom GO då denne sitter och lyssnar på musik, och kör in en mindre kökskniv rakt i hjärtat på BO.

Detta är ju bekräftat av ett flertal trovärdiga källor. Och till och med i kvällspressen så beskrivs Arminas som en mycket snäll person, omtyckt av alla.

Mot detta står att han skulle ha "mobbat GM", men detta har bara hävdats av:
1. Ett troll som tidigare skrev i tråden att denne hade jobbat i skolan, men har sedan avslöjats som just ett troll som bor i Göteborgstrakten och sannolikt aldrig varit i närheten av Broby.
2. Gärningsmannens far...

Jag ser ingenting som konstaterar något.

Ingen trovärdig källa förutom åklagarens och polisens utredning är trovärdig. Dina "konstaterade" teorier på vad som skett verkar resonabla ända fram till skitsnack såsom heder och hur videon gick till. Jag konstaterar däremot att du är partisk och att ditt omdöme således är befläckat.
Citera
2016-01-16, 18:13
Medlem
Du vet att det är sant innerst inne, lägg ner bara. Skäms du inte? På riktigt
Citera
2016-01-16, 18:13
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Öppen handflata= ringa misshandel. Knuten näve=misshandel. Sparkar på liggande eller med tillhygge= grov misshandel!! Du är ju helt efterbliven

Du fattade vad jag menade med att lavetten är misshandel vilket leder till att det står över mobbning eftersom det är straffbart. Min idé var inte att klassa misshandelsgraden, bara att det var misshandel.

Men vad glad jag är att kunna göra din dag litet bättre, herr Silbersky!
Citera
2016-01-16, 18:14
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Jag ser ingenting som konstaterar något.

Ingen trovärdig källa förutom åklagarens och polisens utredning är trovärdig. Dina "konstaterade" teorier på vad som skett verkar resonabla ända fram till skitsnack såsom heder och hur videon gick till. Jag konstaterar däremot att du är partisk och att ditt omdöme således är befläckat.
Hört talas om projicering?
Tips, du gör det just nu.
Citera
2016-01-16, 18:15
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hej!
Det är redan konstaterat vad som hände:

(1) Är när BO's tjejkompis är upprörd över att ha fått bilder på GM's kompis könsorgan. I en diskussion så spottar hon därför mot GM's kompis men råkar träffa GM. GM blir då så arg så att han hoppar på tjejen, slänger ner henne på golvet och ger henne ett hårt slag.

(2) BO ska säga åt GM på skarpen för det som skett i (1). Detta är den sekvens vi sett en film på, där BO säger åt GM, får ett uppkäftigt svar tillbaka, BO ger då GM en örfil och ett kort slagsmål utbryter som slutar med att GM flyr.

(3) GM's heder är hotad efter (2), och GM ägnar därför julhelgen åt att planera mordet på BO. Läser på olika Internetsidor hur man bäst mördar osv. På första skoldagen efter lovet smyger han sig upp bakom GO då denne sitter och lyssnar på musik, och kör in en mindre kökskniv rakt i hjärtat på BO.

Detta är ju bekräftat av ett flertal trovärdiga källor. Och till och med i kvällspressen så beskrivs Arminas som en mycket snäll person, omtyckt av alla.

Mot detta står att han skulle ha "mobbat GM", men detta har bara hävdats av:
1. Ett troll som tidigare skrev i tråden att denne hade jobbat i skolan, men har sedan avslöjats som just ett troll som bor i Göteborgstrakten och sannolikt aldrig varit i närheten av Broby.
2. Gärningsmannens far...
Mycket av det du skriver är totalt obekräftat, men det passar din politiska åsikt så du köper allt utan att blinka.
Citera
2016-01-16, 18:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Ja, vi fattar.
Du menar att förringa detta mord och utmåla Arminas som en psykopat som nog mest förtjänade att dö.

Jag tror det helt enkelt är bäst att ignorera skribenter som "Avlyssnad". De dyker upp i alla trådar som diskuterar invandringsrelaterad brottslighet. Det är en klick på ett halvdussin konton som argumenterar mot allt som konstateras i trådarna.

Det handlar helt enkelt om att försöka förhindra att sanningar kommer fram här på Flashback, genom att fylla trådarna med så mycket nonsens så att andra läsare inte ska kunna få en klar bild av vad som skett. Du kan se att dessa användare ("Avlyssnad", "loxa", "SlagenSvensk", "AussieRedMan" mfl) ofta skriver helt olika saker i olika inlägg. Den enda gemensamma nämnaren är att de förkastar allt som utretts i tråden, för att skapa förvirring.
Citera
2016-01-16, 18:17
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Mycket av det du skriver är totalt obekräftat, men det passar din politiska åsikt så du köper allt utan att blinka.
Flera vittnen säger samma sak = obekräftat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan

Det handlar mer om verkligheten än politiska åsikter, väx upp med ahmeds i 15 års ålder ska du se att DET ÄR SÅ DET GÅR TILL
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Misshandel - öppen handflata - lavett.

Grov misshandel - sluten handflata - knytnävsslag. Kolla upp det så får du se om det är rätt eller fel.

En lavett kanske inte lämnar spår för läkare att dokumentera men videon finns ju där som bevis.

Tillfällig hit och tillfällig dit; Du fattade ändå vad jag menade så sluta vara en besserwisser och håll mun, fjant.
Ja filmen finns, dokumentationen av "misshandlen" likaså och polis och socialen valde att inte ta detta vidare...detta kanske även du kan dra vissa slutsatser av även om du inte är en besserwisser.
Citera
2016-01-16, 18:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Flera vittnen säger samma sak = obekräftat?

Ja enligt "AussieRedMan" så är det "totalt obekräftat" när ett antal trovärdiga vittnen under eget namn på Facebook säger samma sak.

Däremot när ett, bevisat troll, i denna tråd häver ur sig något helt utan referenser, ja då är det en absolut sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in