2016-01-15, 17:54
Medlem
Om man med berått mod tar med sig en kökskniv från hemmet har man planerat att göra något, hot verkställan av hot etc, och ska man tro gm pappas resonemang, så ska hela familjen ut ur detta land. Tack och adjö, indraget put för hela familjen i all framtid. Vi måste börja sätta ner foten och visa att vi inte tolererar detta.
Citera
2016-01-15, 18:01
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Däremot är hans mamma Jolita folkbokförd i Sverige så sent som 20150219.

Jag står självklart på BO:s sida.

Men jag står inte på balters och polackers sida i Sverige. Dom är svartarbetande, lönedumpande skummisar som inte har i Sverige att göra. Men det är väl en annan tråd.
Citera
2016-01-15, 18:03
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Nej, det är helt sant. Och det säger inte heller att det faktiskt hänt något som är ett vettigt skäl till att (M-)GM tydligen ogillade BO.
De vettiga skälen är ju bara relativa men jag vill minnas varje gång jag var i bråk på min skola att man kunde vara förbannad en 2-3 dagar på personen ifråga men minns också en gång på högstadiet , mot klassens tuffast klädda kille och tillika boxare, att jag var sur betydligt längre trots att jag vann fajten innan mattanten särade oss. Vi hade nog hållt på i 7-8 minuter i stenhårt tempo där han slog och jag försökte ta tag i honom och brotta ner honom. Han försökte aldrig smita före i matkön efter det;-)

Har det varit den typen av långvarig fajt där han fått ta emot flera slag kan jag mycket väl tänka mig att han varit arg en längre tid.
Citera
2016-01-15, 18:05
Medlem
Tror hans kompisar hetsat honom rätt rejält till detta dåd.
Citera
2016-01-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Nej, inte utifrån vad vi faktiskt vet och utan att vilja vara spydig så tycker jag att inlägg som ditt drar ner tråden...

Ok sammanfatta gärna! Kan inte svara för de andra men tar gärna en sammanfattning av vad som hänt, gjorde ett försök...
Citera
2016-01-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag står självklart på BO:s sida.

Men jag står inte på balters och polackers sida i Sverige. Dom är svartarbetande, lönedumpande skummisar som inte har i Sverige att göra. Men det är väl en annan tråd.

Ja de är ju för jävligt med svartarbetare ! det är väl bättre vi tar in mördare och våldtäckare.
Citera
2016-01-15, 18:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Vad ska räknas som belägg då?
Enligt dig?
Sådant som du redan håller med om kan tänkas?

Bakgrunden till den filmade händelsen är känd, mördarens pappa är den som talar om mobbning vilket ja vad för anledning kan han ha att tala om det? Kan han kanske vara GROVT partisk?
Alla vittnen berättar om sextrakasserierna.

Källa på det!
Citera
2016-01-15, 18:35
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Källa på det!
Ingen källa som ges kommer vara bra nog för dig, inte min första rodeo direkt.

Men iallafall, de utsatta flickorna?
Alla vittnen etc etc.
Citera
2016-01-15, 18:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej, en händelse (den filmade) vilket är den enda som är bekräftad är ingen mobbning.
Mobbning är upprepade händelser.
Och mördarens pappa är den som talar om mobbning, vittnen talar om 14åringen som en taffsare.

Mer förtal och försök till karaktärsmord på en mördad person, riktigt fint och respekfullt.
Finns inget som pekar på någon mobbning, vare rasistisk eller sexuell.

Vad brukar menas med en stökig skola?
Rasistiskt kodord för mångkulturell skola är vad som menas.

Är det verkligen så, att filmen där GM blir lätt misshandlad och sedan kränkt är den enda bekräftade händelsen. Polisen säger att det finns fler händelser, bland annat en månad innan filmen. 23 November sker en utryckning till skolan, 27 November upprättas en polisanmälan.
Citera
2016-01-15, 18:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ingen källa som ges kommer vara bra nog för dig, inte min första rodeo direkt.

Men iallafall, de utsatta flickorna?
Alla vittnen etc etc.

Vilka utsatta, menar du den flicka som gick till rektorn och blev avstängd från skolan?
Citera
2016-01-15, 18:38
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Är det verkligen så, att filmen där GM blir lätt misshandlad och sedan kränkt är den enda bekräftade händelsen. Polisen säger att det finns fler händelser, bland annat en månad innan filmen. 23 November sker en utryckning till skolan, 27 November upprättas en polisanmälan.
Bekräftad så att det finns film, jo det är den vi vet om.

Citat:
Vilka utsatta, menar du den flicka som gick till rektorn och blev avstängd från skolan?
Mer än en flicka som blev sextrakasserad.
Finns inte så mycket mer än en FB post att hon skulle ha blivit avstängd dock så har ju svenska skolor som praxis att stänga av/flytta elever som blir mobbade så.. ja vem vet.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-15 kl. 18:41.
Citera
2016-01-15, 18:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Bekräftad så att det finns film, jo det är den vi vet om.

Mer än en flicka som blev sextrakasserad.
Finns inte så mycket mer än en FB post att hon skulle ha blivit avstängd dock så har ju svenska skolor som praxis att stänga av/flytta elever som blir mobbade så.. ja vem vet.

Exakt, vi gissar och tror. Låt oss se vad som var upprinnelsen till denna händelse, varför den kunde hända och varför ingen stoppade det I tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in