2016-01-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Carnegie var väl en paria enligt er i hejaklacken?
Tills dom började lovorda Fing B-aktier så den rusar.

(Sen att dom dumpade ut ett par hundra tusen aktier trots deras egen köprekommendation och höjd riktkurs gör väl ingenting till och från.... )
2016-01-15, 14:44
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Carnegie var väl en paria enligt er i hejaklacken?
Det är börsen. Allt kan hända på börsen. FPC aktie är en instrument som handlas på börsen.

Återigen, jag avråder dig från handeln på börsen, där bland annat FPC handlas. Du känns naiv som lyssnar/läser vad andra skriver istället för att utvärdera situationen själv. Du kan göra undersökningen själv, följa TA och FA.

Eftersom du postar här på FPC, jag gissar att någonstans är du intresserad utav aktien för du verkar ha den under bevakning.

Lycka till med PFC!
2016-01-15, 15:02
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Det är börsen. Allt kan hända på börsen. FPC aktie är en instrument som handlas på börsen.

Återigen, jag avråder dig från handeln på börsen, där bland annat FPC handlas. Du känns naiv som lyssnar/läser vad andra skriver istället för att utvärdera situationen själv. Du kan göra undersökningen själv, följa TA och FA.

Eftersom du postar här på FPC, jag gissar att någonstans är du intresserad utav aktien för du verkar ha den under bevakning.

Lycka till med PFC!
Mitt intresse av FPCs aktie är rent antropologiskt.

Däremot tycker jag att biljon har en poäng; om telefonkunderna gör nollresultat, hur kan FOC över tid skapa värde för aktieägarna givet att de långt ifrån verkar vara ensamma på marknaden? Konsolidering?
2016-01-15, 16:10
Medlem
Citat:
Mitt intresse av FPCs aktie är rent antropologiskt.

Däremot tycker jag att biljon har en poäng; om telefonkunderna gör nollresultat, hur kan FOC över tid skapa värde för aktieägarna givet att de långt ifrån verkar vara ensamma på marknaden? Konsolidering?

Vad spelar det FPC för roll om telefonkunderna gör nollresultat? Antalet smartphones i världen kommer knappast minska utan öka. Och så länge alla ska ha en FPS i sina smartphones, vilket knappast lär försvinna, så kommer ju tillverkarna fortsätta köpa sensorer.
2016-01-15, 16:20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Hur kan den sjunka 10% dag efter dag? Jag har aldrig varit med om något liknande....
2016-01-15, 16:25
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
Vad spelar det FPC för roll om telefonkunderna gör nollresultat? Antalet smartphones i världen kommer knappast minska utan öka. Och så länge alla ska ha en FPS i sina smartphones, vilket knappast lär försvinna, så kommer ju tillverkarna fortsätta köpa sensorer.
Det spelar väl roll då fps-tillverkarnas marginaler kan komma under press? Om inte FPC sitter på något mer långsiktigt övertag än first mover advantage?
2016-01-15, 16:33
Medlem
Aktier med hög risk är de som sjunker mest när det är riktigt stor nedgång på börsen. Sen har väl blankningarna skapat en viss osäkerhet bland investerarna och det finns idag inte den köpkraften som aktien så väl behöver.

Osäkerheten ligger inte i att FPC går bra, för det gör de säkert, utan hur framtiden kommer att bli.
Inte 2016 , blir säkert ett bra år för FPC men vad händer 2017...2018 etc?

Tror att aktien kommer att stiga upp mot 600-700 framåt sommaren/hösten då det blir lättare att skapa sig en bild av 2017.

2016-01-15, 16:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Aktier med hög risk är de som sjunker mest när det är riktigt stor nedgång på börsen. Sen har väl blankningarna skapat en viss osäkerhet bland investerarna och det finns idag inte den köpkraften som aktien så väl behöver.

Osäkerheten ligger inte i att FPC går bra, för det gör de säkert, utan hur framtiden kommer att bli.
Inte 2016 , blir säkert ett bra år för FPC men vad händer 2017...2018 etc?

Tror att aktien kommer att stiga upp mot 600-700 framåt sommaren/hösten då det blir lättare att skapa sig en bild av 2017.

Slutet av januari-februari lagom till rapport kommer den stabilisera sig mot 600-650. Mot sommaren har vi minst 900-1000 kr:s kurser.
2016-01-15, 16:39
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur kan den sjunka 10% dag efter dag? Jag har aldrig varit med om något liknande....
Rent tekniskt sett, enligt TA, baserad på hur saker och ting ser ut, är den oundvikligt att besöka 350-360kr nivån.

BNP warranter , minilong finns vid 396kr , 363kr och även under... När blankarna har nått sitt mål och börjat täcka, lär kursen studsa upp.

Som du själv säger, att aktien sjunker så mycket dag efter dag utan någon motivering är absurd.
2016-01-15, 16:41
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Det spelar väl roll då fps-tillverkarnas marginaler kan komma under press? Om inte FPC sitter på något mer långsiktigt övertag än first mover advantage?
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.fingerprints.com%2Fco rporate%2F

Läs ovan. Det finns gott om information för konfunderade personer som dig. Du kan tacka mig senare att jag vägleder och lär dig tänka analytiskt.

Allt om FPC i ovan länk.
2016-01-15, 16:44
Medlem
Hade jag varit likvid nu hade jag köpt på mig mer i FPC. Mycket mer rea än så här blir det nog inte.

Vänta till 17.20 - 17.25 eller lägg ett bud i slutcallen.

Senast redigerad av Builder123 2016-01-15 kl. 16:49.
2016-01-15, 17:09
Medlem
Skylarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Rent tekniskt sett, enligt TA, baserad på hur saker och ting ser ut, är den oundvikligt att besöka 350-360kr nivån.

BNP warranter , minilong finns vid 396kr , 363kr och även under... När blankarna har nått sitt mål och börjat täcka, lär kursen studsa upp.

Som du själv säger, att aktien sjunker så mycket dag efter dag utan någon motivering är absurd.

Jag tror som du. I onsdags var jag sugen att gå in runt 385,-. Det är jag inte längre. Jag tror rentav den kan pressar ner mot 300,-.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in