2016-01-06, 01:53
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Bernie Sanders har nu samlat in 73 miljoner i privata donationer ifrån omkring 1 miljon donationer

Sanders har alltså nu gått om Obama som hade tidigare rekord och därmed skapat den största gräsrotsrörelsen i modern amerikansk historia

https://www.facebook.com/MorningJoe/videos/10153817106488762/?theater
Det tyder på ett starkt stöd, detta lär ge effekt i alla pools. Undrar om Hillary-media mörkar det?
Citera
2016-01-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Här var det tyst trots två debatter och en dator trång skandal.

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-national-democratic-primary

Bra sida för att kolla polls. Många CNN polls visar att Hillary leder stort det enda problemet med dessa polls är att de endast ringer och frågar människor med landslide telefoner vilket oftast är äldre och mer established voters. Om man istället kollar på mer independent polls så visar det att Bernie håller på att ta ikapp Hillary i Iowa och i New Hampshire leder han stort än sålänge.

I senaste pollen om Iowa ifrån ABC ligger Sanders bara 5% ifrån Hillary (Orkar tyvärr inte leta upp den pollen nu får se om jag gör det senare).

I en annan poll så visar det att om Sanders ställs mot Trump så vinner Sanders:

http://ecowatch.com/2015/12/03/bernie-sanders-donald-trump-poll/

Så vad tror ni? Kan Sanders vinna?

Men det jag inte fattat är om Sanders kandiderar som oberoende kandidat hela vägen eller om han först tänker bli demokraternas kandidat genom att försöka slå ut Hillary i slaget om Demokraternas nya ledarfigur?
Citera
2016-01-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Men det jag inte fattat är om Sanders kandiderar som oberoende kandidat hela vägen eller om han först tänker bli demokraternas kandidat genom att försöka slå ut Hillary i slaget om Demokraternas nya ledarfigur?
Sanders är invald som oberoende kandidat i senaten. Men nu försöker han bli demokraternas presidentkandidat, och är således inte oberoende i just presidentvalet.
Citera
2016-01-06, 12:41
Medlem
DoungAs avatar
hm, pratade lite med en kille jag lärde känna genom mitt spelade för en herrans massa år sen.
Benn heter han. Han har aldrig någonsin gillat politik, han har under de 12 åren jag känt honom haft två saker i skallen: Hockey och datorspel. Varenda gång jag försökt fråga om politik så avfärdar han det.
Nu har han börjat ta upp det själv, han pratar om Bernie Sanders och om när han var i St Louis och att det nästan var bättre än en hockey match, för han kände för första gången att det var någon som pratade åt honom och efteråt hade Bernie Sanders hängt kvar och chillat med väljare, gått en runda på stan och kollat lite och erbjudit folk att ta selfies. Hur mycket folkligare kan det bli?
Tror fattiga och medelklass kan se sig själva litegrann i Bernie, inte alla så klart, men många gör nog det. Hoppas att fler delstater släpper Hillary nu, hon blir osäker mot Trump.
Citera
2016-01-11, 22:54
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
hm, pratade lite med en kille jag lärde känna genom mitt spelade för en herrans massa år sen.
Benn heter han. Han har aldrig någonsin gillat politik, han har under de 12 åren jag känt honom haft två saker i skallen: Hockey och datorspel. Varenda gång jag försökt fråga om politik så avfärdar han det.

Det är ungefär gemenes ung amerikansk inställning till politik, väldigt många har gett upp hoppet.

Citat:
Nu har han börjat ta upp det själv, han pratar om Bernie Sanders och om när han var i St Louis och att det nästan var bättre än en hockey match

Härligt! Se till att få honom att gå att registrera sig som demokrat. Primärvalen är ganska annorlunda i jämförelse med president valet, då de kan se olika ut beronde vilken delstat man bor i. Vissa har en helt öppen process medans vissa har helt bakom stängda dörrar: http://voteforbernie.org/

Detta är en väldigt bra hemsida för att ta reda på hur det ser ut i varje delstat. Eftersom du nämner St Louis så antar jag att din vän bor i Missouri? Som du kan se har delstaten en öppen process och sista dagen för honom att registrera sig är den 17 februari.

Citat:
han kände för första gången att det var någon som pratade åt honom och efteråt hade Bernie Sanders hängt kvar och chillat med väljare, gått en runda på stan och kollat lite och erbjudit folk att ta selfies. Hur mycket folkligare kan det bli?
Tror fattiga och medelklass kan se sig själva litegrann i Bernie, inte alla så klart, men många gör nog det. Hoppas att fler delstater släpper Hillary nu, hon blir osäker mot Trump.

Absolut är han det, se bara på internet kampanjen #BernieOnAPlane http://www.bustle.com/articles/132957-bernie-sanders-on-a-plane-is-more-proof-that-the-democratic-candidate-is-the-most-humble

Jämför sedan detta med Trump som reser runt med jet plan och de andra kandidaterna som ständigt envisas med att åka första klass. Bernie är så folklig att han har ett grepp om verkligheten enligt min mening.

I en ny poll från Wall street journal ligger Hillary på 48% i Iowa medans Bernie Sanders nästan ligger jämsides med 45%
https://www.youtube.com/watch?v=qPnZzBgvkWA

Börjar bli otroligt jämt och det kommer bli spännande 20 dagar innan Iowa
Citera
2016-01-13, 12:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Bernie Sanders har nu gått om Clinton i Iowa

Citat:
The Quinnipiac University survey found Sanders with 49% support to Clinton's 44% in Iowa.

http://uk.businessinsider.com/polls-bernie-sanders-iowa-new-hampshire-2016-1?r=US&IR=T

Fortsätter det i denna takt så lär vi snart se en upprepning på det som hände sist där Obama gick om Clinton, tjatet om att Sanders är icke valbar börjar bli allt tydligare rent skitsnack.
Citera
2016-01-13, 14:55
Medlem
Bernie Sanders går riktigt starkt i diverse polls, han har nu hämtat in enormt mycket av Hillary Clintons ledning precis som jag förutspådde, kolla in trenden och se grafen:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/2016_democratic_presidential_nomination-3824.html
Citera
2016-01-15, 06:20
Medlem
bludderbladders avatar
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/01/14/hillary-clintons-national-lead-is-slipping-faster-in-2016-than-it-did-in-2008/?postshare=1361452797374066&tid=ss_tw

Som många förutspåt är Hillary nu äntligen i frittfall. Pay to play i all ära men jag tror att hennes strategi i ffa Libyen aka Benghazi verkar vara droppen som fyllde bägaren, då det nu är ute att hon visste vilka hon gav vapen och de krigsbrott de utförde med dessa. Dems står nu med "+90% skatt" Sanders som trolig kandidat. Panik i lägret och tror inte ens en idiot som Biden vågar ge sig in i racet. Humor.
Senast redigerad av bludderbladder 2016-01-15 kl. 06:23.
Citera
2016-01-15, 06:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/01/14/hillary-clintons-national-lead-is-slipping-faster-in-2016-than-it-did-in-2008/?postshare=1361452797374066&tid=ss_tw

Som många förutspåt är Hillary nu äntligen i frittfall. Pay to play i all ära men jag tror att hennes strategi i ffa Libyen aka Benghazi verkar vara droppen som fyllde bägaren, då det nu är ute att hon visste vilka hon gav vapen och de krigsbrott de utförde med dessa. Dems står nu med "+90% skatt" Sanders som trolig kandidat. Panik i lägret och tror inte ens en idiot som Biden vågar ge sig in i racet. Humor.

Hennes fall var inte bengazi så demokraterna i USA vet att det inte var en skandal utan hennes fall var att hon står för att skydda banerna och status que
Citera
2016-01-15, 06:52
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hennes fall var inte bengazi så demokraterna i USA vet att det inte var en skandal utan hennes fall var att hon står för att skydda banerna och status que
"skydda bananerna" vad menar du?

Tror du det är sammanträffande att hon är i frittfall samtidigt som media börjar rapportera om de 3000 nya mail som hon rapporterat om Libyen. Har du också panik nu, stackare.
Citera
2016-01-15, 06:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
"skydda bananerna" vad menar du?

Tror du det är sammanträffande att hon är i frittfall samtidigt som media börjar rapportera om de 3000 nya mail som hon rapporterat om Libyen. Har du också panik nu, stackare.

Skriver från telefonen så det blir lite galet, menade skyddande av bankerna.

Mejlen är det republikanerna dreglar över, tittar du på hur majoriteten av demokrater ser på de "skandalerna" så kommer du att se att de är rätt less på dem speciellt med tanke på hur mycket skattepengar som slösades på "Bengazi katastrofen" som inte ens republikanerna använder fullt ut längre.
Citera
2016-01-15, 12:04
Bannlyst
Nu när jag tänker efter. Vilka fan är det som röstar på Hillary? Hennes track record utrikespolitiskt är ju ett skämt. Bernie Sanders är ganska svag utrikespolitiskt, främst på Israel-Palestina området även om han som tur är inte är någon zionist likt GOP kandidaterna samt vapenlagarna där han inte riktigt vill gå lika långt som Hillary Clinton.

Skulle han gå ut hårdare med gun control och liknande skulle han nog locka till sig fler väljare. Eller försöker han vara moderate i frågor som är viktiga för republikanska väljare? Försöker han locka till sig working class republicans?

Kan inte länka just nu men enligt en undersökning så anser 40% av alla evangelicals (högerkristna) i USA att Bernie Sanders har vettigast politik. Evangelicals är alltså då folk som brukar rösta för extremkristna Sanatorum eller Ted Cruz.

Det som är intressant är att Bernie Sanders slår alla kandidater i både Iowa och NH med större marginal än H.Clinton. Han leder till och med stort mot Cruz som har ett momentum i Iowa en delstat där religiösa presidentkandidater går bra.
Senast redigerad av Bitchinator 2016-01-15 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in