2016-01-15, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
OK, jag förstår resonemanget och det är mycket som är intressant men det riktigt intressanta vore om NB började berätta.
För det är han som har mördat Lisa och ingen annan.

Att Lena Svedung sagt att Lisa setts vid svart Kia SUV vid stängdags den 7 Juni.

Detta är helkonstigt, eller så verkar Lena Svedung ha fått tung häfta.

Hon borde väll begripa att om det är sant så kan det ha viss betydelse. Och berätta detta för Polis.

Det verkar som hon struntar i Lisa, och bara tänker på sina bullar och Cafe.

2016-01-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
På vilka sidor hittar du info om arbetskollegor och familjs topsningar?
Jag ska försöka hitta dem. I FUP eller ÅKs slutplädering brukar att det nämns antal personer som förhörts eller/ topsats. Men in min logik är familjen och personer i närheten är mellan dom första som topsas och förhöras. Och tror du verkligen att de som arbetat i/på mord _och fyndplatsen inte lämnat DNA,förhörts och kollats deras alibi noga i ett sånt uppmärksammade fall?
2016-01-15, 11:55
Bannlyst
Citat:
Tack för hjälpen, jag skrev häromdagen att jag började tro att det är NB som hittar på all galenskap som försvaret lägger fram.
Men det här var nog det vidrigaste som man kan tänka sig, IR kan ju inte vara riktigt klok.
Får en Advokat bete sig så här?

Ja, det är ju det man verkligen undrar, har själv tagit upp det flera gånger här.
Man hoppas att advokatsamfundet gör något sen.
Rönnbäck har verkligen givit försvarsarbete dåligt rykte.
Att kränka både offer och offrets familj ett flertal gånger kan inte vara ok.
Det gynnar ju knappast klienten, snarare tvärtom.
Oseriös, dåligt påläst och mycket osympatisk.
Det är mitt intryck av henne.

NB påverkar ju henne mycket såklart, han är ju hennes klient. Men, inte vad jag menar med "normal" påverkan.
Han har ju psykopatdrag och är van att ljuga, manipulera och utöva kontroll och makt.
Men, har ändå svårt att tro att det är han som kommit med idéerna hon framför som t.ex att "Lisa lekt i ladan" eller att "flickan troligen varit levande några dagar" eller att han vill lägga skulden på sin bror, som alternativ gärningsman. I förhören motsäger han det i alla fall, att han skulle misstänka sin bror.
2016-01-15, 12:01
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är tidningar som kallar bilen mystisk. Gör det att vittnena inte kommer att tillföra ett skit, eller varför drar du den slutsatsen?

Vad skulle vittnena tillföra?
Vi vet vem mördaren är, det är bara hans berättelse som saknas.
Den väntar jag med spänning på.
2016-01-15, 12:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vad skulle vittnena tillföra?
Vi vet vem mördaren är, det är bara hans berättelse som saknas.
Den väntar jag med spänning på.

Teoretiskt kan ett vittnesmål spräcka bevisning, göra annan bevisning svagare, möjligheterna är många, vittnesmålet ska ses i kontexten förmodar jag, det sägs ju här i tråden att man inte kan se till ett enskilt vittnesmål eller annat bevis, det är helheten som är det viktiga och avgörande, gäller inte det längre?

Ett nytt vittnesmål kan komma att ge en helt annan helhetsbild, det är min slutsats av den konsensus som verkar råda i tråden.
2016-01-15, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, det är ju det man verkligen undrar, har själv tagit upp det flera gånger här.

NB påverkar ju henne mycket såklart, han är ju hennes klient. Men, inte vad jag menar med "normal" påverkan.
Han har ju psykopatdrag och är van att ljuga, manipulera och utöva kontroll och makt.
Men, har ändå svårt att tro att det är han som kommit med idéerna hon framför som t.ex att "Lisa lekt i ladan" eller att "flickan troligen varit levande några dagar" eller att han vill lägga skulden på sin bror, som alternativ gärningsman. I förhören motsäger han det i alla fall, att han skulle misstänka sin bror.

Ja inte leker en 17 årig flicka i ladan, särskilt inte med hink och spade. ( Ren Idioti )
Man kan ju läsa mellan raderna att Rönnbäck har fått viss information av någon/några Puckon ifrån FB.
Och att Rönnbäck griper efter varje halmstrå.
När HR förhandlingen är klar är det lämpligt att göra en anmälan till Advokatsamfundet.
2016-01-15, 12:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Ja inte leker en 17 årig flicka i ladan, särskilt inte med hink och spade. ( Ren Idioti )
Man kan ju läsa mellan raderna att Rönnbäck har fått viss information av någon/några Puckon ifrån FB.
När HR förhandlingen är klar är det lämpligt att göra en anmälan till Advokatsamfundet.

Finns det någon här i tråden som själv var närvarande i Hovrätten och hörde, med egna öron, att IR sagde detta med att Lisa kanske hade lekt i ladan ?

Eller var det kanske, som det ofta hänt, en felskrivning av den som skötte direktrapportering?
2016-01-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123

Har du en källa till förhör där han skulle misstänka sin bror. Tack!
2016-01-15, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Finns det någon här i tråden som själv var närvarande i Hovrätten och hörde, med egna öron, att IR sagde detta med att Lisa kanske hade lekt i ladan ?

Eller var det kanske, som det ofta hänt, en felskrivning av den som skötte direktrapportering?

Det är ju någon på tråden som skrivit att Lisa kanske lekte i ladan.
Vem vet jag inte men har läst det för ett tag sedan.
Det är ju också mycket onödigt svammel på tråden om olika GM:

Jag har läst alla handlingar och lyssnat på inspelningar, så jag har min uppfattning klar.
2016-01-15, 13:12
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Man kan inte utesluta att Lisa har besökt ladan som har varit helt öppen frivilligt en/flera gånger. Hon har jobbat 10 dagar på caféet enligt pappan. Flertal skribenter har anser att påståendet är en kränkning av offret och offrets familj.

Hur tänker ni då? Hur kan det vara kränkande? Jag fick också på skallen när jag skrev något liknande. Ni får allt förklara vari krängningen ligger innan ni spekulerar vidare om att anmäla IR till advokatsamfundet.
2016-01-15, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Förutom live expressen och sen via en som närvarade och skriver krönika (expressen) finns det i i annan live. Förutom kränkande och irrationellt i förhållande till befintligt bevisning öppnade cafét på våren 2014 så hon kan orimligt ha lekt utifrån det heller:
Citat:
Rönnbäck menar att även Lisa Holm kan ha varit i ladan tidigare, att man inte kan veta när hon avsatt DNA.Rönnbäck säger att Lisa Holms mamma jobbat i cafeet under flera år och att "flickan kan ha varit inne i ladan och lekt, dna finns kvar under många år". Familjen Holm skakar på huvudet när de hör Rönnbäck säga detta.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6342151
2016-01-15, 13:20
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Teoretiskt kan ett vittnesmål spräcka bevisning, göra annan bevisning svagare, möjligheterna är många, vittnesmålet ska ses i kontexten förmodar jag, det sägs ju här i tråden att man inte kan se till ett enskilt vittnesmål eller annat bevis, det är helheten som är det viktiga och avgörande, gäller inte det längre?

Ett nytt vittnesmål kan komma att ge en helt annan helhetsbild, det är min slutsats av den konsensus som verkar råda i tråden.

Du har rätt i mycket av det du skriver men det är svårt tycker jag att ta vittnen som dyker upp efter 7 månader på fullt allvar.
Det verkar ju nästan som den här ex Polisen mest är sur för att han inte fått den uppmärksamhet han skulle vilja ha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in