Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
När förhördes CP? Om man är påverkad så ofta, borde man verkligen vara tvärsäker på vilken dag man sov på tåget? Att han "somnade" skulle ju kunna vara för att ha alibi för tiden mellan han gömde sig på kyrkogården och därefter gick till tunnelbana. Finns det någon som såg CP sovandes på tåget tex? Kan någon ge honom alibi?
han hade ett alibi, som blev spräckt. det var hans boendekamrat som gav honom det, sen togs det tillbaka. hur det verkligen låg till vet väl ingen säkert. jag kommer inte ihåg alla tider i huvudet, men jag tror att han hade fått alibi i första skedet för en tid som var så pass nära mordet att han inte hade kunnat mörda OP och tagit pendeln hem. möjligt att någon såg honom, utan att lägga någon större vikt vid det. han blir ju inte misstänkt, anhållen och så småningom häktad och åtalad förens nästan 3 år senare. jag brukar inte stirra på "läskigt" folk, och kommer inte ihåg dem flera år senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Robert Prytz
Jag har för mig att just detta har pekats ut som en av CPs lögner. Han uppgav att han köpte amfetamin, tog det, och somnade på pendeln. Men saken är den att man inte somnar på ett bra tag på amfetamin.
hur vet du att det var det enda (eller ens amfetamin) han tog den kvällen? han kan ju ha tagit något annat, medvetet eller omedvetet. nu är inte jag någon drogexpert eller användare, men det borde väl kunna gå att slå ut uppåttjack med nedåttjack, så att man somnar normalt?