2016-01-13, 17:19
Medlem
Som jag skrivit tidigare så tror jag inte utan jag vet.

Och i det här fallet så vet jag till 100% att Henok Goitom INTE hyser några som helst sympatier för djurgården utan som någon skrev så sket han i Svenska lag när han växte upp....
2016-01-13, 20:11
Medlem
Salorms avatar
Orka bry sig... Jag vet att han höll på DIF, hur mycket skiter jag högaktninsfullt i. Lika mycket skiter jag i att Pascal Simpson höll på DIF när det begav sig.
Ontopic: Vi verkar kritat med nån ny afrikan!
Ingen seger utan neger!
2016-01-13, 20:52
Medlem
Utöver Engvall och Gurra, så kan även Smedberg-Dalence kanske försvinna, han vill inte spela på bänken en säsong till, förståeligt, det är en landslagsspelare. Rieks, så klart, förhoppningsvis inte, han och familjen trivs i GBG, men mer pengar lockar naturligtvis.
2016-01-13, 21:41
Medlem
Surras en del om att Abiola Dauda kan vara på väg att återförenas med Nanne. Vitesse har svåra ekonomiska problem, han är bänkad till förmån för ett lån från Chelsea och sitter knappast på en drömlön. Fyller 28 i år, så 1-2 år i Allsvenskan är inte för sent för ett guldkantat kontrakt i Saudi/Kina för att säkra pensionen.
2016-01-14, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Utöver Engvall och Gurra, så kan även Smedberg-Dalence kanske försvinna, han vill inte spela på bänken en säsong till, förståeligt, det är en landslagsspelare. Rieks, så klart, förhoppningsvis inte, han och familjen trivs i GBG, men mer pengar lockar naturligtvis.
Även Bjärsmyr och Aleesami finns det nog risk för att de försvinner. Skulle alla dessa försvinna som vi nämner så vore det jävligt jobbigt men är det bara 1-2 spelare (exklusive MSD) så tror att det går att lösa någorlunda, Mats Gren är ju en slug typ.
2016-01-14, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
Abiola Dauda.

Fyller 28 i år, så 1-2 år i Allsvenskan är inte för sent för ett guldkantat kontrakt i Saudi/Kina för att säkra pensionen.

Är inte det guldkantade kontraktet i Saudi/Kina redan nu mer lockande än småpengar i AS? Om nu dessa länder lockar alls.
2016-01-14, 12:20
Medlem
bagarn29s avatar
West Ham är intresserade av Lewicki i MFF.
2016-01-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
West Ham är intresserade av Lewicki i MFF.
Originalkällan till det ryktet få fotbolldirekt att framstå som seriös journalistik.
2016-01-14, 13:28
Avslutad
Blir ingen Eleke i MFF. Skrev på för NK Olimpija idag som ersättare för deras skyttekung som skrev på för Basel.
2016-01-14, 16:49
Medlem
Då var Gurra borta. Det svider, unnar förstås Gustav all framgång och välgång, men att vi A. Förlorar våran bästa spelare(och en av allsvenskans absolut bästa, även om baissande AIKare inte hajat det) och B. för kaffepengar, är inget vidare. Någon sorts förmånlig överenskommelse måste det ha funnits mellan Gustav och Klubben.

Citat:
Avslutningsvis: Tycker jag att IFK Göteborg borde sagt nej till det kinesiska budet? Nej.

Tycker jag att fördelningen av kinesiska mynt (omräknat till cirka 25 miljoner svenska kronor) mellan säljande förening och spelare är snedvriden? Ja. Mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Även Bjärsmyr och Aleesami finns det nog risk för att de försvinner. Skulle alla dessa försvinna som vi nämner så vore det jävligt jobbigt men är det bara 1-2 spelare (exklusive MSD) så tror att det går att lösa någorlunda, Mats Gren är ju en slug typ.

Ja, visst finns risken, men vi får se hur det blir. Gren och scoutingen är kanske allsvenskans bästa på att hitta potentiella vinnare, men de ansvariga i våran förening, är av allt att dömma, inget vidare när det gäller ekonomin.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-01-14 kl. 17:01.
2016-01-14, 21:51
Avslutad
Ema Boateng till LA Galaxy, det var oväntat. Är han verkligen så bra eller laget/ligen så usel?
2016-01-14, 22:07
Medlem
Cadenzas avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article22089137.ab

MFF skeppar iväg en för alla helt okänd junis och drar in ungefär lika mycket deg som IFK G får för sin bästa spelare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in