2016-01-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag upprepar frågan som du citerade och lägger till, längst till höger i vilken bild?

Sid 19 Tilläggsprotokollet. Det kan vara att min beskrivning tar vid där din slutar. I så fall är vi överens och jag får be om ursäkt. Hur blir det om vi skarvar ihop det du skrivit med mitt skrivna? Hänger det ihop? Enligt det sista jag skrev skulle det vara ett rent snitt lite snett av som skall passa ihop med vadå?
2016-01-14, 18:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja att detta har fått ske visar att de 10 DNA-spåren förfaller som bevis.
Då får väl IR kalla LS till HR för att saken ska få en allsidig belysning. - Är det LS som är "vi" i HA:s redogörelse för säkringen av LH:s kläder mm?
2016-01-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Väldigt intressant att LH hade kontakt bara med AB, IB och NB.

Ja visst är det.

Och i de mobilkontakter Lisa hade med andra fanns det ingen kontakt med "någon som ville henne illa". Intressant uttryck i sammanhanget.
2016-01-14, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan mycket väl vara precis som du skriver, men han kan också under sluttampen ha blivit skrämd av något/någon och därför tvingats lämna en halvfärdigt städad brottsplats i hopp om att snörena inte skulle väcka misstankar; det fanns ju en del snören där tidigare.
Han är tvungen att få med sig offret pga sin DNA-avsättning; det kan han (i vart fall hypotetiskt) antas ha varit medveten om. - Vad tror du om alternativet att något (t.ex. att han fått syn på GJ) fått honom att hals över huvud bege sig i väg från ladan?
Japp, mycket möjligt. Förutom "normalt" adrenalinpåslag kan han ha blivit störd och blir ännu mer stressad att ge sig iväg.
2016-01-14, 18:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Sid 19 Tilläggsprotokollet. Det kan vara att min beskrivning tar vid där din slutar. I så fall är vi överens och jag får be om ursäkt. Hur blir det om vi skarvar ihop det du skrivit med mitt skrivna? Hänger det ihop? Enligt det sista jag skrev skulle det vara ett rent snitt lite snett av som skall passa ihop med vadå?
Det är de korta snörstumparna som gick runt halsen, de är lika långa, och den långa stumpen längst till vänster i bild som gick upp till röret. Den fransiga änden längst ner till vänster är troligen den som satt närmast röret och blev fransig när den skars av av den som tog ner kroppen.
2016-01-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja visst är det.

Och i de mobilkontakter Lisa hade med andra fanns det ingen kontakt med "någon som ville henne illa". Intressant uttryck i sammanhanget.

Övertyger dig detta påstående?
2016-01-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Det där stemmer ju inte:

NB grips kl ca 20:20 den 12 Juni,2015.
Lisa hittas, ca 50 minuter senare, kl 21:10 i byssan på Martorp den 12 Juni, 2015

Och de första förhören med de gripna kunde därmed hållas utan försvar eftersom de endast var just "gripna.

Till exempel gällande förhören med IB mellan kl 2207-2304 och kl 0005-0043 och hon anhölls 0040 men får veta det 0105. Ganska talande om hur polisen betett sig.

(De sista 3 minutrarna skulle hon väl haft försvarare? Om man ska vara noggrann?)
2016-01-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
SKÖVDE. Det goda är starkare än det onda.

Det ser ut så i sal 5 när mordet på Lisa Holm tas upp i hovrätten.
Trots det fasansfulla som dagen handlar om.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/det-goda-ar-starkare-an-det-onda/

Den kvinnliga krönikören ifråga är lika läsvärd som alltid.
En mycket empatisk och kunnig röst gör sig hörd. Mänsklighet, värme, insikt, förnuft.

Bra exempel på hur media är partiska och inte gör sitt jobb.
Eftermälet kommer att komma - även för denna krönikör.
2016-01-14, 19:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är de korta snörstumparna som gick runt halsen, de är lika långa, och den långa stumpen längst till vänster i bild som gick upp till röret. Den fransiga änden längst ner till vänster är troligen den som satt närmast röret och blev fransig när den skars av av den som tog ner kroppen.

Det satt ett snöre runt halsen när offret hittades? Vilka stumpar talar du om här? Finns det bilder på det snöre som satt runt halsen, i så fall har jag missat det.

@
Förlåt, jag har missat om någon tar illa upp, sorry än en gång, jag har läst FUP men har missat det, ser ni det nu?
2016-01-14, 19:16
Medlem
Citat:

1. Kan vi enas om att teknikerna såg till att undvika själva knuten med kniven då de tog tillvara ligaturen? Alltså det fattas inga snörknorrar från en kärringknut eller så.
2. Vad tror du om typ dubbelt timmerstek? Hur annars få till (minst) två törnar runt halsen och ett skaft upp mot röret?

Mera kommer.
2016-01-14, 19:16
Medlem
Katten30s avatar
kl 18:23 7 juni LH sms till pappan.
Hon fickringer "så var det klart" kan vara nedtagning av glassflaggorna, efter sms.
kl 19:21 betalar NB med kort hos "Handlarn" i KÄLLBY.
Hur hinna locka över LH in i ladan överfalla, hänga/strypa henne etc, transportera till Marby byssjan, bära in kroppen, med svårigheter få in henne i skåpet...tar tid. Köra till Handlarn, gå in, handla och betala med bankkortet, registrerat 19:21 och verka helt vanlig?
Det verkar vara helt omöjligt allt inom ca 50 min? Har jag missförstått något ang tiderna?
2016-01-14, 19:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
kl 18:23 7 juni LH sms till pappan.
Hon fickringer "så var det klart" kan vara nedtagning av glassflaggorna, efter sms.
kl 19:21 betalar NB med kort hos "Handlarn" i KÄLLBY.
Hur hinna locka över LH in i ladan överfalla, hänga/strypa henne etc, transportera till Marby byssjan, bära in kroppen, med svårigheter få in henne i skåpet...tar tid. Köra till Handlarn, gå in, handla och betala med bankkortet, registrerat 19:21 och verka helt vanlig?
Det verkar vara helt omöjligt allt inom ca 50 min? Har jag missförstått något ang tiderna?
Ja, kollegorna åkte 18:10-18:15, och då var flaggorna nedtagna och kaféet låst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in