Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Så här skrev användaren du svarade:
Du förstår vart hon vill hamna med det här försåtliga inlägget?
Att det ska finnas en heder hos offret att verkligen ifrågasätta.
Nu görs det sina illvilliga, smutsiga försök att skuldbelägga offret också.
Man känner nu igen illvilja när man möts av den. Här har vi en duktigt elak jävel
i farten igen. Det är inte bara paranoia den figuren har att brottas med.
Jo, jag förstod den jävligt sjuka insinuationen, var därför jag skrev som jag gjorde.
Brandtler fick ju framföra det man själv instämmer i, att LH var den älskvärda, den godhjärtade, ja hon representerar såklart det GODA och NB representerar i sin tur, lika självklart - det djävulskt ONDA.
Det finns människor som själva inte förstår vad godhet, mänsklighet och respektfullhet är.
Det beror nog på att de inte fått något sådant själva.
"Som man känner sig själv känner man andra." Då kan det bli svårt att se andra, som har det där som de själv aldrig haft, som har godhet,respektfullhet, kärlek och starka familjeband.
Som LH:s familj med mycket kärlek, trygghet och närhet. Då kan de goda bli fienden istället och det verkar som att vissa mår gott av att kränka dem så mycket det går. Här ska minsann inte visas någon respekt, för det har de ju själva aldrig fått. Ingen hänsyn visas, för de vet inte vad hänsyn är.
Är ganska så ruskigt vilka mörkerkrafter och mörkertankar som finns bland oss, överallt. Konstigt nog så upphör man aldrig att förvånas över den respektlöshet, empatibrist och ondska som kan dyka upp precis när som helst, var som helst. Och, de gapar, de skriker, vill provocera.
Men en sak är säker.
De är jävligt små inuti.
Och de vet inte vad godhet är.