2016-01-13, 19:47
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ett överlagt mord, inget snack om saken. GM har googla på hur man dödar folk, inget bråk innan på dagen, blixtattack, det finns inga förmildrande omständigheter tycker jag.

Varför har inte pappan varit i kontakt med polisen, rektorn, klassföreståndaren, socialtjänsten eller någon annan ända in i det sista om nu sonen har mått så jäkla dåligt av mobbing?

Givetvis och dessutom så verkar det handla om en form av "hedersmord"! GM har känns till väldigt kränkt och känt pressen att hämnas.
Citera
2016-01-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Jag reagerar på att du skriver "måste tackla". Vi är ju många som ifrågasätter varför så många från MENA-området väljer att "fly" till andra sidan av en annan världsdel, till en helt annan kultur...
Bra fråga, här tänkte jag nog mest på att de som vill lyckas som invandrare måste "tackla" rätt mycket.
De som kommer hit av ren äventyrslusta är väl de som "äventyrar" sig fram bäst det går, kantänka.
Några är nog äkta flyktingar, andra är det inte.
Jag har följt flyktingvågornas olika innehåll sedan början av 70-talet och visst har det ändrat karaktär något alldeles enormt. Men att prata mer om det går utanför topic.
Vad jag ville var att fundera över hur just denna konflikt har eskalerat så grymt och varför den inte fångats upp bättre av hem och skola. Ansvariga borde pyssla om sina känselspröt.
Det här är ju också typiskt för varje liknande händelse (i USA, i Finland, var som helst ...) att man försöker förstå hur det kunde eskalera så till den grad. Det kan börja som småfis och snöbolla upp till ett mindre världskrig.
Och här på flashback kan man ondgöra sig över att "hora" är ett lika vardagligt tillmäle som "dumskalle" numera, alltså praktiskt taget värdelöst (visst går det inflation i förolämpningar också) för att i nästa inlägg begära nackskott eller värre för den som använt det ...
Citera
2016-01-13, 19:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Osannolikt att Sydsvenskan inte har en enda rad om detta mord. Två dygn efter ett brutalt överfall bakifrån av en 14-åring mot en 15-åring, i en skola i Skåne.

Nästan overkligt.
Visst är Sydsvenskan en skräpblaska men även jag hittade rätt enkelt:
Citat:
15-åring död efter knivdåd på skola
http://www.sydsvenskan.se/sverige/15-aring-misshandlad-pa-skola/
Citat:
Barn i vittnesförhör om knivdåd
http://www.sydsvenskan.se/sverige/barn-i-vittnesforhor-om-knivdad/
Citat:
Otrygghetssignal redan före knivdåd
http://www.sydsvenskan.se/sverige/sorg-pa-skolan-efter-knivdad/
Citat:
Kristian Nilsson: Vi vuxna har misslyckats när barn dödar barn
http://www.sydsvenskan.se/skane/kristian-nilsson-vi-vuxna-har-misslyckats-nar-barn-dodar-barn/

Att nyheten inte ligger kvar på förstasidan är kanske en annan sak.
Citera
2016-01-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightmares
Detta kommer vara vardagsmat i Sverige inom kort. Vi har tagit oss vatten över huvudet och släppt in massa lösa Gatu hundar som inte kan bete sig på ett för oss normalt sätt.

Det vi ser i denna tråd där folk med politiska agendor målar ut en pojk/ Bo som beskyddat tjejer på skolan från ett bedrövligt beteende och sextrakasserier. Vill man inte se problemet?? Nej det vill man inte för då raseras hela deras bild av en flrljugen verklighet.

Sverige har sjunkit ordentligt på kort tid. Det är bara att vänja oss vid. Sextrakasserier, våldtäkter, person rån, kaos i simhallar och skolor, rån på mobiler, kläder på barn, no Go zoner och muslimer som tror att de står över oss kristna..

Aftonbladet som skrev saker byggda på pappas skeva världsbild och hur man ska bete sig. Bojkotta tidningar med en egen agenda. Skriva detta utan respekt för arminas föräldrar. Stor skandal..

Men dessa vänster som försvarar detta med mobbning och inte ser problemet. Flytta till mena länder och se hur kul det ör att leva där kaos råder. Bara skönt stt bli av med er.. Synd att knte polisen sköt ihjäl achmed. Signalerna han kommer få efter vi daltat med han och hans föräldrar är att det är fritt fram att mörda folk som kränker en.

Fortsättning följer i landet pk.

Är det en mardröm?
Vilka är dessa as som febrilt letar efter förmildrande omständigheter till mordet. Inte ens utvisning är staff nog om det som framkommit hittills stämmer? Någon av de berörda måste se till att grisen försvinner för alltid om det ska vara någon rättvisa. Annars kommer det bara vara fler som pissar på våra lagar och sätt att leva. Det är ju tydligen helt ok enligt de styrande.
Citera
2016-01-13, 19:59
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Armina ser ut att vara två storlekar större än GM.
https://www.youtube.com/watch?v=HpdcMkSPa4o

Och?

Kanske därför han var den ende som vågade konfrontera den våldsamme ökenråttan?
Citera
2016-01-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Vad skulle du säga om han i Trollhättan varit mobbad och det var grunden till hans psykbryt?
Är det en förmildrande omständighet i dina ögon?

Anton visade väl tecken på att vara utstött och mobbad då han emulerade en skolmassaker från usa. Där har väl flertalet av gm varit mobbade som fått nog.
Nu är det plötsligt viktigt att ta upp. Till och med vinkla och hitta på. Bara för att visa förståelse för den kränkta sandapans överlagda mord.
Citera
2016-01-13, 20:06
Medlem
shaktas avatar
Angående filmen vet någon vad som sägs (Om det ens hörs vad BO och GM säger) Kan lika väl vara folk som snackar runtomkring. Har mixat och trixat lite och det jag hör är

Röst nära.. Hallå VARFÖR går du och slog,snor,tror.

Sen en ljusare röst distanserad som säger något i still med "Värsta yrkesslapp,snack etc.."
sen hörs (slapp) och samma ljusa röst 100% säger Ahhh..
(Filmen verkar osynkad med ljudet?) så kommer nästan slapp (Duns) och sen säger någon SLUTA och lite oljud sen en annan person som säger (Sluta) med dunsar och sånt.

Obs att inget det jag skrivit är att ta på allvar. Försöker bara få ut vad som sägs.
Senast redigerad av shakta 2016-01-13 kl. 20:09.
Citera
2016-01-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En kamera hade väl inte kunnat ingripa mot mördaren i det här fallet, ska det sitta någon som övervakar kamerorna, ska det finnas utryckningspersonal på skolan?

Visitering, visst, så inga knivar eller vassa föremål eller ens pekpinnar ska finnas på skolan? Man kan ju placera ett mordvapen på skolans område utom skoltid?

Innan du kräver något borde du kanske tänka igenom om det ens är realistiskt och genomförbart.

Det enda som hade gjort det här mordet ogjort är elever med självdisciplin och förståndigt tänkande.

Men du din dumme! Det hjälper inte att låt oss säga 8 elever har förstånd, självdiciplin och så finns det två oberäkneliga varav den ena har vapen med sig!
Du hade alltså inget klokt svar att ge mig, precis vad jag misstänkte. Gonatt.
Citera
2016-01-13, 20:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Allt är inte svart eller vitt. Du har säkert sett videon där Arminas ger GM en örfil och knuffar iväg GM's förmodade kamrat. Är det sunt beteende? Du kommer säkert komma argumentera att Arminas var en vit riddare som skyddade klasskamrater från sexuella trakasserier - så var kanske fallet, men två fel blir inte ett rätt. Angående mobbing så har vi för lite information i nuläget, men jag har för mig att Arminas var känd hos sociala myndigheter sedan tidigare. Men varför vet jag inte.

Jag vill ändå poängtera att det GM gjort är oförsvarligt! Skyddar inte GM på något sätt - han kunde ha löst situationen på ett mycket bättre sätt.

Om inte situationen vore så hemsk så hade jag skrattat åt det fetstilta :

Ja... han hade kunnat "lösa situationen" på ett "bättre sätt" än att smyga upp bakom Arminas och hugga honom med kniv i hjärtat.
Citera
2016-01-13, 20:11
Medlem
Jag gick in på rektorns Facebook sida. Om det är rätt person är han från Nederländerna, och rätt nyligen. Han verkar har mest holländska vänner. Hans största intresse tycks vara en typ av hund som liknar hundarna beduinerna ha för att hålla djur borta från tälten.

Det framgår inte varför han är i Sverige, om det nu inte var så att en post som rektor i en besvärlig skola är något som det flesta svenska rektorer drar sig för. Som EU medborgare får han söka en tjänst i annat EU land.

Skulle det vara rätt person kan det förklarar varför han tycks rätt lättvindigt har avstängt en flicka som klagade över GM. Och varför det aldrig blivit några ingripande åtgärdar tills det gått för långt.
Citera
2016-01-13, 20:16
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Det handlar om att förstå orsaken till mordet, inte att försvara det. Alla mord är såklart fel, ingen säger nått annat men här har vi orsaken till det.

Utveckla gärna detta lite.

Orsaken är, som det verkar på vittnesmål, att hedersgrabben med kniven kallat en
tjej för hora varpå tjejen spottat efter honom, träffat honom och sedan blivit nerslagen
och slagen hårt i magen när hon ligger ner. DET och det faktum att hans polare som
inte fattar svenska men kan använda snapchat/instagram skickar bilder på sin kuk
till tjejer.. DET är orsaken. Och det faktum att Arminas försvarade sin slagna tjejkompis
genom att örfila upp hederskillen så han fattar att man inte slår tjejer.

Självklart tappade han all sin heder inför både vänner och pappa. Klart han måste
ta tillbaka den på något sätt. Då funkar en kniv skitbra.

I sedvanlig ordning så blir offret uthängd som mobbare efter det att pappan till
hedersgossen gråtit ut i tidningen om hur hans stackars son blivit mobbad och
förlorat sin heder.
Citera
2016-01-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om inte situationen vore så hemsk så hade jag skrattat åt det fetstilta :

Ja... han hade kunnat "lösa situationen" på ett "bättre sätt" än att smyga upp bakom Arminas och hugga honom med kniv i hjärtat.

Bra att vi är överens! Men du kanske är emot sättet han blev mördad på, och inte att han blev mördad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in