2016-01-13, 19:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Läs denna skakande berättelse!

http://www.expressen.se/kvallsposten/stephanie-forsokte-radda-livet-pa-pojken/

På måndagen satt hon på en bänk i en av skolkorridorerna på högstadieskolan när den 14-årige gärningsmannen plötsligt smög upp bakifrån och helt oväntat stack en kniv rakt i hjärtat på offret.
– Det kom som en blixt, helt utan anledning. De hade inte varit i bråk med varandra tidigare på dagen, säger hon.
Citera
2016-01-13, 19:05
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag kommer att ringa skolverket och till kommunansvarig imorgon och KRÄVA kameror och nån form av visitering, hoppas flera gör det också, ring och var besvärliga!
Skolan är faktiskt elevernas "arbetsplats" liksom lärarnas i annat fall så får vi väl skolstrejka tills det går att komma till skolan utan att riskera att bli mördad för att vissa är beväpnade?!

Det händer nu allt mer ofta att föräldrar håller barnen hemma från skolkaoset. Senaste jag känner till är Knäred i Halland.
Lär snart bli mer regel än undantag när ökenskäggen kommer ut på skolorna.
Citera
2016-01-13, 19:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag kommer att ringa skolverket och till kommunansvarig imorgon och KRÄVA kameror och nån form av visitering, hoppas flera gör det också, ring och var besvärliga!
Skolan är faktiskt elevernas "arbetsplats" liksom lärarnas i annat fall så får vi väl skolstrejka tills det går att komma till skolan utan att riskera att bli mördad för att vissa är beväpnade?!

Tror du att kameror och visitering hade räddat livet på Arminas, på vilket vis skulle sådana åtgärder kunnat förhindra det här mordet?

Tänk nu lite innan du svarar.
Citera
2016-01-13, 19:06
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tycker det är helt sjukt att det ens kan pågå denna debatt i tråden. Hur vissa kan hävda att det är Arminas som är skyldig. De som gör det, är skribenter som annars återfinns på vänsterkanten, är mångkulturkramare eller gjort sig kända som islamister.

För mig är det helt solklart att den som smyger upp bakom en 15-åring och kör en kniv rakt in i dennes hjärta är den som är skyldig. Punkt. Finns inget annat.

Här verkar vissa mena att eftersom Arminas gav mördaren en örfil i en konflikt ett antal veckor tidigare så förtjänade han att bli mördad, eller åtminstone var "lika skyldig". Fattar inte hur man kan tänka så.

Jag är nog känd som en kritiker av muslimsk kultur och hederskultur. Men "även" om en pursvensk kille skulle smyga upp bakom en arabisk 15-åring och knivdöda denne, så skulle jag aldrig i helvetet kunna tycka att det var rätt!
Det handlar om att förstå orsaken till mordet, inte att försvara det. Alla mord är såklart fel, ingen säger nått annat men här har vi orsaken till det.
Citera
2016-01-13, 19:11
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Armina ser ut att vara två storlekar större än GM.
https://www.youtube.com/watch?v=HpdcMkSPa4o
Citera
2016-01-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Enligt en artikel i EX som i sin tur refererar till AB så lägger Gm's far skulden för det inträffade på skolan:

-"Den misstänkte 14-åringens pappa sade efter dådet till Aftonbladet:

– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder. I stället var min son tvungen att träffa 15-åringen varje dag i skolan. Det gjorde honom väldigt upprörd."

http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-foraldrar-om-sorgen-tragedi/

Dessa djävla araber och deras djävla heder, dom har varken skam eller heder i kroppen!
När skall dom inse att det är dom själva som är orsaken till sina egna sk "problem", dom går runt och kräver "respekt" av allt och alla, vad fan har dom gjort för att förtjäna ens det minsta uns av respekt?
Och vad som än händer så är dom totalt oförmögna att se sin egen del/skuld i det som inträffat, det är alltid någon annans fel...
Djävla undermänniskor är vad dom är!

Dom är totalt okompatibla med ett civiliserat samhälle.
Det finns bara en lösning på detta om vi vill återställa lugn och ordning i Sverige, det är att återbörda dessa problemmänniskor till de kaosländer de kom ifrån, och det snarast!

Svårt att se en annan lösning.
Citera
2016-01-13, 19:13
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om man kokar ner det så hade GM inte förståndet att förstå att spottloskan inte var avsedd för honom, istället angriper han den spottande tjejen med ett brutalt övervåld och kallar henne hora. Han förstod inte hennes upprördhet över att ha fått en MENA kuk på bild trots att hon inte har beställt en sådan.

Arminas har förstånd nog att förstå att MENA killarna har gjort fel från början till slut, och när den spottande tjejen dessutom blir nerslängd på golvet och slagen i mellangärdet så är måttet rågat ör Arminas.

Det här är vad många av oss har misstänkt från början, det är såhär det brukar se ut, jag har erfarenhet av det.

Såhär långt 1-0 till Arminas

Jag håller med VitruvianskeMannen om att du gör en bra sammanfattning och om "enoroligtjej"s kommentarer stämmer så: Je suis Arminas! Det skulle vara väldigt intressant att få dem styrkta på något sätt.

Och om det gått till så här så kan man fråga sig om det är en slump att det just en person med Litauisk bakgrund som står upp för tjejen. I Baltikum så skakar man på huvudet åt vad som pågår i Sverige med massinvandring och politisk korrekthet plus att män fortfarande i större utsträckning förväntas vara "riktiga män". Det där med riktiga män har känts lite förlegat men uppenbarligen så går Västeuropa delvis bakåt och det börjar bli viktigare igen att kunna försvara kvinnor mot totalt primitivt beteende...
Citera
2016-01-13, 19:14
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Han/hon var inte ute och cyklade så värst mycket utan ganska nära sanningen förmodligen. Rätt namn på BO och händelseförlopp. Däremot så är det MGMs pappa eller bror som heter Muhammed...så inte alls så långt ifrån som du vill få det till att vara.

Grejen är bara att BO:s namn var känt redan innan hans skrev sitt inlägg.
Senast redigerad av lighten-up 2016-01-13 kl. 19:39.
Citera
2016-01-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Okej, har du underlag för att det handlar om en lyxinvandrare? Är det inte så att hans föräldrar arbetar i Sverige. Litauen är med i EU förövrigt då. Så när fan är Litauer lyxinvandrare? Det är väl mer korrekt att dom utnyttjas som billig arbetskraft.
Ska vi ta det igen "lyxinvandrare" i meningen att han kom från ett europeiskt land, såg europeisk ut och säkert hade det lättare med språk och kultur.
Lyxinvandrare inom citationstecken innebär att jag använder i en överförd betydelse.
"i meningen att han kom från ett europeiskt land, såg europeisk ut och säkert hade det lättare med språk och kultur."
är ett försök att förklara vad jag menar.
Det är självklart så att invandrare från Europa, USA, det vita Afrika osv möter helt andra problem än de som kommer från andra länder. Såtillvida är deras anpassningsproblem - om de alls har några - rena rama lyxtillvaron jämfört med vad de andra måste tackla.
I den meningen hade BO klara övertag över de andra barnen i skolan.
Med detta säger jag INTE att det var rätt att döda honom. Jag vill INTE skuldbelägga offret.
Det är inte det som är min diskussion.
Citera
2016-01-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stereofantast
Var det en mobbare som blev mördad så fick han ju skylla sig själv. Men han förtjänade kanske inte att dö. En käftsmäll hade räckt.
Jo du!!! Pappan är ju en trovärdig källa i detta fall. VAKNA! Vissa "grupper" är ju konstant kränkta och använder det ständigt som ursäkt för sina illdåd
Citera
2016-01-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är det inte bättre att kräva samtliga politikers avgång? Ett så misskött land som Sverige är ju en världsnyhet. Skolan är ingen som har räddat dom senaste 10 åren. Det är kaosskolor med usla resultat, och frågar man Mona Sahlin handlar det om unga arga män.

Det är för mesigt, kommer att hända NADA.
Och den där jävla Mona.S uttalar sig i Aftonbl. ikväll och säger att hon blev minsann utsatt för våldtäktsförsök som ung, men av en svensk man och hör och häpna: hon går minsann inte runt och tänker på att det var en SVENSK MAN!!! Ååh, jag kräks snart på denna infantila MONA..
Citera
2016-01-13, 19:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Det handlar om att förstå orsaken till mordet, inte att försvara det. Alla mord är såklart fel, ingen säger nått annat men här har vi orsaken till det.

Det är väl skitsamma vad orsaken är. Om jag tutar på nån som gör fel i trafiken så kan jag bli knivmördad även där om personen är lättstött. Det finns väldigt många lättstötta nu och som inte förstår att straffet inte motsvarar brottet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in