2016-01-13, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har mamman vittnat om att Lisa har lekt i ladan eller antager du att IR menade det?
Du ser väl vad jag skriver? Det är ett uttalande av Inger Rönnbäck. Jag nämner väl inte Lisas mamma?
2016-01-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har mamman vittnat om att Lisa har lekt i ladan eller antager du att IR menade det?

Det var IR som sa att Lisa kan ha lekt inne i ladan. Mamman har inte vittnat att Lisa har lekt i ladan.
2016-01-13, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Caféet öppnade väl på denna plats 2014. Så hade Lisa var med sin mor tidigare år så låg klostercaféet i Varnhem och då blir det ännu mer långsökt att leka i en lada på Blomberg.
Jag återgav vad Inger Rönnbäck avsåg med "att leka i ladan".
2016-01-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det var IR som sa att Lisa kan ha lekt inne i ladan. Mamman har inte vittnat att Lisa har lekt i ladan.

Det går inte att utesluta att Lisa varit i ladan innan. Hon kan mycket väl ha gått in och tittat. Hon kan ha vandrat runt där. Inte alls underligt.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-13 kl. 18:45.
2016-01-13, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Om du vill kalla det så... Lite hjälp på vägen så att säga eftersom man så gärna ville att det skulle hålla för dom. SÅ solklart tycker inte jag att det är, finns ju fortfarande så många frågetecken och det vill man ju verkligen inte ha när ngn ska dömas för ett så vidrigt brott.
"Lite hjälp på vägen"?

"Ville så gärna att det skulle hålla för dom"?

Förstår du inte det oerhört långsökta i det här resonemanget? Att seriösa, erfarna mordutredare skulle finna något slags nöje i att göra allt vad de kan för att sätta dit en "oskyldig" människa?
De skulle då riskera sina jobb, riskera att bli åtalade samt riskera att "den riktiga" mördaren är fri och mördar flera flickor. Allt detta för att de stackarna "ville så gärna att det skulle hålla för dem"?

Och, det finns inte alls en massa frågetecken i fallet, det är bara här på FB som alternativ/konspirations/planterings-teorierna huserar med fjorton frågetecken efter varje mening.

Ute i verkliga livet så råder ingen tvekan alls.

NB är så körd han kan bli.
2016-01-13, 18:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Du ser väl vad jag skriver? Det är ett uttalande av Inger Rönnbäck. Jag nämner väl inte Lisas mamma?

Citat:
Ett tillrättaläggande: Advokat Inger Rönnbäck avsåg med sitt uttalande att Lisa lekt i ladan tidigare när hon vår där med sin mamma som arbetade på caféet.
Klart att det klingar illa när det förvanskas. För övrigt så ställer jag mig i kören som inte hyllar Inger Rönnbäck.

Nej, du nämner inte Lisas mamma, jag ser vad du skriver, och jag ställde frågan därför att jag vill veta vad IR baserar sitt uttalande på, jag tänkte att du kanske visste om det finns ett vittnesmål från mamman.

Tagga ner istället och svara på frågan istället för att fråga om jag inte ser vad du skriver.
2016-01-13, 18:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

Då så, då kan man undra vad IR har fått den fantasin ifrån, att hon ens har tänkt tanken är märkligt, Lisa var sjutton år, ingen lekålder såvida det inte är vuxenlek hon åsyftar. Dock borde hon varit tydligare med det, inte läge för charader i domstolen.
2016-01-13, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Man kan fråga sig varför brottmålsadvokaten, nu det utvalda målsägandebiträdet, Tore Brandtler trycker så hårt på Lisas heder.

Precis vad det låter som, tror du att han har något dolt budskap eller?

Lisa var en trevlig, godhjärtad och väluppfostrad tjej.

Du vet vad godhjärtad betyder, eller?
2016-01-13, 18:41
Medlem
Citat:

Det var ett "hitte-på" fritt taget ur luften som IR framlägger inför HR. Makalöst.
2016-01-13, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det går inte att utesluta att Lisa varit i ladan innan. Hon kan mycket väl ha gått in och tittat. Han kan ha vandrat runt där. Inte alls underligt.
Det mesta du säger är underligt.
Tycker jag.
2016-01-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Jag återgav vad Inger Rönnbäck avsåg med "att leka i ladan".
Förstod detta. Lisa hade väl endast jobbat på caféet 3 helger, så det fanns nog inte mycket tid till lek i ladan. De är ett groteskt påstående av IR.

Kan undras om IR läst förundersökningen och samtalat med sin klient. Hon verkar inte ett dugg påläst eller intresserad av att biträda honom. Hon verkar hela tiden gå på stundens inlevelse.
Senast redigerad av April62 2016-01-13 kl. 18:49.
2016-01-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Precis vad det låter som, tror du att han har något dolt budskap eller?

Lisa var en trevlig, godhjärtad och väluppfostrad tjej.

Du vet vad godhjärtad betyder, eller?

Hon är/var lika värdefull vilket som. Ingen är mer värd än någon annan.
Om det trycks på hennes "heder" betyder det något obehagligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in