2016-01-13, 16:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Alltså! Vad har detta med fallet att göra? Vi ska inte falla in i alternativteoretikernas rättshaveristiska resonemang.
Klart att två bröder liknar varandra olika mycket på olika bilder.
Fokus nu på relevanta ting i fallet!
Du, develi står för substans i diskussionen i alla lägen. Tack för det.
.. sex bilder säger mer än ord.
Förutom det jag skrev innan då:
Citat:
... oavsett yttre så är hans och ABs DNA väldigt olika. Det är mer intressant.
2016-01-13, 16:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Att leta i den riktning alla indikatorer pekar kallas vanligt utredningshantverk. Att leta åt ett annat håll kallas "dum i huvet". En poliskår som är dum i huvet skulle jag tycka var "jätteläskig".
Att leta i den riktning alla indikatorer pekar på kallas att ha skygglappar. Att leta åt andra håll kallas "brett och förutsättningslöst".
2016-01-13, 16:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att leta i den riktning alla indikatorer pekar på kallas att ha skygglappar. Att leta åt andra håll kallas "brett och förutsättningslöst".

Det andra hållet som då beskrevs och du berömmer dvs som det svarades på :
Citat:
Det läskiga är att det nog finns många uppgifter som inte finns med i fup som borde ha varit där, och samtidigt även många uppgifter som inte ens togs med i slasken när det inte passade in i åklagarens "färdiga" bild av brottet. Det är på många sätt skrämmande enkelt att "styra" utredningen åt ett visst håll för den som tar emot tips, samlar/letar bevis, analyserar bevis, förhör vittnen och andra osv osv...
Berätta nu för oss om ett upplägg, herrn, hur en FUP sammanställs, vad som exkluderas och varför. Glöm inte få med den tekniska bevisningen och vem som det är på väg att väckas åtal mot.
2016-01-13, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Läste i GP om advokatens nya vittnen. Kan hennes strategi vara att skapa så stor förvirring som möjligt hos alla?

Ja, resultatet brukar ju bli så - förvirring - och att hon påbörjar något konstigt resonemang som ingen förstår vart det leder eller varför det ens började.
2016-01-13, 16:42
Medlem
Nu håller GW riktigt på att göra bort sig. Precis som för 40 år sedan då han (också) belönades för att han beskyddade mäktiga män.
Det är bara att hoppas att han fortsätter.
2016-01-13, 16:42
Medlem
Mooskys avatar
Aktb 58

Tore Brandtler har lämnat in svar där han vidhåller att IB ska höras personligen i HR, och att skälen för att slippa inte håller. Någon hotbild finns inte, och hennes medicinska skäl ska styrkas med läkarintyg. Det finns en grundad anledning att tro att skälet är något annat. Hon lär vara medveten om vilka uppgifter hon lämnade i förhör vilket inte gynnar maken. Telefonförhör eller video är ej tillfyllest med tanke på bevistemat.
2016-01-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Vad är det som gör att DNA spåren är ologiska som Nopomil skriver?

Det finns inga spår i den bil som förmodas ha använts. Den fördes till Göteborg.
Det finns inga spår på Lisas kropp. Den fördes till Göteborg.

Det finns 10 DNA-spår på ett antal av kläderna. De fanns i Skövde. Det finns ingen logik i dessa spår. Det borde tex finnas "massor ( Niklas Lindströms slarviga favoritord) av DNA på skärpet.

Det finns inga DNA-spår på tejpen.
Det finns inga spår på fynden.
2016-01-13, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Att tidigt (innan det fanns ngt att gå på) bestämma sig för att allt pekar åt ett håll är inte samma sak dom att allt gör det. Det har hänt många gånger förut att spår och annat som kommer in "rättas in" i det scenario man tidigt målat upp.
I denna professionellt utförda utredning är det inget som har behövts att "rättas in", alla bitar har fallit på plats av sig själva. Är inte ofta man har så solid tekniskt bevisning som i detta fall, inklusive all vittnesbevisning som gör att hela händelseförloppet verkligen bekräftas.

"Rättas in"? Menar du då som i en konspiration eller?
2016-01-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
NB ser rädd ut och uppgiven ut på videon.

Avarius är det ingen som får tag i ?????

När dom undersökte NB, hade han något sår på kroppen någonstans??

LH fick snaran runt halsen och sedan blev hon tejpad och upphängd. Hon levde alltså när hon blev upphängd tror jag. Varför annars tejpa om hon redan var död?

Det finns fortfarande inget bevis för att hon blivit hängd. Det är bara en teori eller "fantasier" som Niklas Lindström själv kallar dem i fupen.
2016-01-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Hon har gjort motstånd och slagit och kämpat såklart för sitt liv och det är väl mest troligt att han fått sår och börjat blöda och att några av blodspåren på lisas kläder uppkommit genom att hon gjort motstånd..

Det finns inga spår efter någon kamp - någonstans.
Det är bara fria fantasier från åklagarens sida - som han vidarebefordrar från polisen.
2016-01-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag säger det igen:
Den dag han bredde plast i skuffen på sin bil hade han beslutat sig. Plastsäck över ryggstödet också. Ryggstödet men inte sitsen skulle skyddas tydligen.
Jag påstår detta med ett förbehåll. Om han inte rökt i bilen så var allt för att måna om andrahandsvärdet.

Är det Gerds litauer som spökar igen? De som skulle ha legat i fupen?

Det är inte alls ovanligt att man skyddar bilen med plast tex i häst- och hundvärlden.
2016-01-13, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
I denna professionellt utförda utredning är det inget som har behövts att "rättas in", alla bitar har fallit på plats av sig själva. Är inte ofta man har så solid tekniskt bevisning som i detta fall, inklusive all vittnesbevisning som gör att hela händelseförloppet verkligen bekräftas.
"Rättas in"? Menar du då som i en konspiration eller?
Ren nyfikenhet och jag-centrerat (jag vill veta, jag saknar, jag vill ha) blir sen jävligt mystiskt och det finns så många frågetecken (mörklägger, maskar, förvanskar, pekar ut stackars NB, letar inte tillräckligt brett) för att FUP inte innehåller slasken eller har delar som är sekretessbelagda.
Det finns dock en person som har satt sitt blodsignum överallt på Lisas kläder etc och som åtal ska väckas mot.
Senast redigerad av develi 2016-01-13 kl. 17:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in