Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej absolut inte!

Jag förstår att du aldrig har blivit mobbad.
Du vet helt enkelt inte vad du pratar om.
Citera
2016-01-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Det är inte typiskt i Sverige, att en elev dödar en annan i skolan, med kniv.

Så du menar att det som hände i Trollhättan aldrig ägt rum?
Citera
2016-01-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Ett vattenmärke kan man sätta digitalt på foton eller video och syftet är att antingen visa/hänvisa tillbaka till en källa för att förhindra att materialet sprids med uppsåt att dölja eller att till och med själv förvanska originalkällan. Ibland, som det kanske är i det här fallet, så sätter vissa vattenmärke på ett foto eller en video för att visa t.ex. vilken nyhetskälla det kom ifrån och få det att verka mer exklusivt och hett.

http://imgur.com/YPYUzCh

Ovan finns ett bra exempel på vattenmärke ganska tydligt.

Ok, då vet jag vad ett vattenmärke är. Och då
menar du att eftersom gärningsmannen är arab,
och vattenmärket är på arabiska, så skulle videon
vara partisk?
Citera
2016-01-13, 16:32
Medlem
Åklagaren bekräftar att det fanns en anmälan mot de båda pojkarna redan i november. Källa: P4 Malmöhus 16.20
Citera
2016-01-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto

Det var inte en elev på skolan utan en dåre utifrån som inte var bekant med sina offer.
Citera
2016-01-13, 16:34
Medlem
countdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Ok, då vet jag vad ett vattenmärke är. Och då
menar du att eftersom gärningsmannen är arab,
och vattenmärket är på arabiska, så skulle videon
vara partisk?

Ja, jag personligen drar den slutsatsen p.g.a. erfarenhet. Alla andra får göra sina egna slutsatser och jag har ingenting emot det. Det är dock viktigt att folk noterar sådana saker, det bidrar till en bättre diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Åklagaren bekräftar att det fanns en anmälan mot de båda pojkarna redan i november. Källa: P4 Malmöhus 16.20

Vi har förstått det redan, du tillför inget nytt och att båda hade polisanmälningar mot sig säger faktiskt ingenting.
Senast redigerad av countdown 2016-01-13 kl. 16:44.
Citera
2016-01-13, 16:36
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:

"en elev dödar en annan i skolan" var ju inte vad som hände i Trollhättan. Och även om det varit det så innebär 2 ggr. inte att något är typiskt...
Citera
2016-01-13, 16:39
Medlem
Redas avatar
Märkligt att en massa vänsterdrägg i denna tråd sitter och välkomnar dödsstraff för en eventuell mobbare och försvarar den arabiske bödeln.

Jag skulle hellre se ett dödsstraff för ökenråttan eftersom han aldrig kommer att kunna bli en nyttig deltagare i vårt svenska samhälle utan är en potentiell islamist och IS-anhängare.

(Förmodligen är mördaren mycket äldre och straffmyndig. Araber ljuger oftare än de talar sanning)
Senast redigerad av Reda 2016-01-13 kl. 16:54.
Citera
2016-01-13, 16:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad är det som fattas för att det ska vara mobbing
menar du? Om BO i videon gjorde det han gjorde utan
anledning, då var han en mobbare.

Men du kanske menar att han bestraffade mördaren
av den anledningen som det står om i kommentarerna
till videon?

Det är infekterat för mig eftersom jag själv blev
mobbad.

Det handlar om mord mig veterligt. Orsaken till det är av mindre betydelse.
Mobbad, mobbare, bråk osv ska inte sluta i mord. Heder är också en usel ursäkt som inte hör hemma i ett modernt rättssamhälle.
Citera
2016-01-13, 16:54
Medlem
Citat:
Har inga som helst tvivel om att det som påstås ha hänt i Trollhättan var fabricerat av medierna.
Det är inte den första och förmodligen inte den sista. Ni som inte kan föreställa er att medierna skulle ägna sig åt sådant bör nog tänka om.
Citera
2016-01-13, 16:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej det är absolut inte mobbing om det stämmer.

Nej, det är riktigt att det som vi ser i filmen inte är mobbing utan en misshandel där man sedan förnedrar offret genom att sprida filmen till alla elever på skolan.

Eftersom vi inte har mer information om vad som har hänt mellan dessa två personer tidigare så kan man inte få ett sammanhang som varken talar för eller emot att någon var mobbad. Förhoppningsvis kommer polisen att kunna få fram den informationen, även om offrets vänner, som känner till orsaken, valt att inget säga om detta.

Dock borde alla veta vid det här laget att om man kränker, förnedrar eller får en muslim att tappa ansiktet offentligt så utsätter man sig för risken att utsättas för hedersbrott.
Citera
2016-01-13, 16:59
Medlem
SergeantPreppers avatar
Står följande i Aftonbladet idag:

"Den misstänkte 14-åringens pappa sade efter dådet till Aftonbladet:
– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder. I stället var min son tvungen att träffa 15-åringen varje dag i skolan. Det gjorde honom väldigt upprörd."

Till det lilla arabsvinet till pappa kan man ju bara säga att någon jävla heder har äcklet till son aldrig haft.
Gubbjäveln säger alltså också att hans son var mycket upprörd över att träffa 15-åringen i skolan varje dag,då kan man bara upplysa gubbjäveln om att flickorna sonen agerat som ett ärkesvin mot förmodligen känner likadant.

Hoppas att skäggbarnet blir skuren i bitar som den jävla kebab han är av några riktigt tokiga öststatsgangsters och att dom tvingar familjen att äta upp skiten.

Heder....herregud att dom där apmänniskorna inte lär sig innebörden av heder,hur man får,upprätthåller eller förlorar den.

Ja aftonbladet och DN och Mattsson på expressen jag står för det jag just skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in