Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 14:50
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Arminas ger starka WT/ADHD vibbar. Detta utan att inkludera hans litauiska härkomst. Inte ens litauer själva skulle förneka att stora delar av dess befolkning är oumbärliga kräk som utgör lika stor fara för svenskar som araber.

Han kanske gjorde nån god gärning nån gång, speciellt när han vet att det skulle öka hans popularitet bland tjejerna, men sådana som honom är extremt jobbiga att ha att göra med. Han har garanterat aggressionsproblem och säkert nån kvinnomisshandlande fyllo till farsa.

Jag har mer erfarenhet av den där typen än vad jag hade önskat.

Då kan jag kontra med (efter att ha arbetat tillsammans med en del balter, östeuropeer) att dessa nog kan vara mer macho än genomsnittssvensken, men sällan onödigt våldsamma eller hämndlystna....but that's just my 0.2.....
Citera
2016-01-13, 14:51
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Enligt Aftonbladet hade de kontaktats, men avböjt intervju - inte så konstigt när deras son just hade mördats. När de sedan såg vad Aftonbladet skrev, ansåg de förmodligen att tidningen hade valt fiendesidan, och hade mer förtroende för hemlandets media.

Ja, men de avböjde intervjun innan de såg vad Aftonbladet skrev. Då hade de inget att säga om sin son och händelsen. Så snart de ser vad Aftonbladet skriver tar de inte kontakt med någon svensk tidning ö.h.t utan vänder sig till litauisk media.

På vilket vis försöker de ge en rättvisande bild av sin son till svenskarna, det är ju faktiskt här de bor.
Tycker de GM:s föräldrar har fått ge sin bild i svensk media borde det ligga i deras eget intresse att själv ge en bild av sin son. Hela svenska samhället/samtliga medier har väl inte blivit deras fiender på något dygn? Eller är det viktigare för föräldrarna hur sonen framstår hemma i Litauen än i Sverige?
Citera
2016-01-13, 14:52
Medlem
Det är många frågor i den här historien som får mig att dra slutsatsen att detta kommer att leda till att flera ansvariga personer kommer att åtalas för att inte ha gjort sitt jobb.
Citera
2016-01-13, 14:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Arminas ger starka WT/ADHD vibbar. Detta utan att inkludera hans litauiska härkomst. Inte ens litauer själva skulle förneka att stora delar av dess befolkning är oumbärliga kräk som utgör lika stor fara för svenskar som araber.

Han kanske gjorde nån god gärning nån gång, speciellt när han vet att det skulle öka hans popularitet bland tjejerna, men sådana som honom är extremt jobbiga att ha att göra med. Han har garanterat aggressionsproblem och säkert nån kvinnomisshandlande fyllo till farsa.

Så du känner honom alltså?
Citera
2016-01-13, 14:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
En annan möjlighet är att han är vänsterhänt och står snett bakom offrets vänstra sida när han hugger. Dvs gör ungefär en "vänsterkrok"
Ja, är han vänsterhänt så går det. Men det viktiga här är knappast exakt var hugget tog, utan att GM kom bakifrån och att BO således inte hade några möjligheter att försvara sig.
Citera
2016-01-13, 15:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, men de avböjde intervjun innan de såg vad Aftonbladet skrev. Då hade de inget att säga om sin son och händelsen. Så snart de ser vad Aftonbladet skriver tar de inte kontakt med någon svensk tidning ö.h.t utan vänder sig till litauisk media.
Jag tycker faktiskt inte att vare sig det ena eller det andra är så jättekonstigt - vare sig att de inte hade ork med någon intervju direkt efter att deras som hade dödats, eller att de totalt tappade förtroendet för AB efter vad de skrev. Sen hade nog de smartaste för dem vad gäller att få fram sin version här varit att snacka med Expressen, som har valt en lite annan linje när de bevakar fallet. Men det var de kanske inte medvetna om.
Citera
2016-01-13, 15:03
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
ja alla dom här före detta kommunistländerna är samma jävla skit. Efter murens fall och att dom började reformera sina fängelsesystem med att släppa ut både mördare och tjuvar som tar sig vidare till Europa och ställer till en massa problem vilket vi alla redan fått bevis på här i sverige.

Herligt at læse påstande fra en SDere at stolta vita, ariska svenska politikere och embedsmænd absolut ingen ansvar har for vold och mord som begås i Sverige, det er enten blatter, kulturberikere, mördare och tjuvar från østeuropa eller om inget annat så finnar med kniver.
Citera
2016-01-13, 15:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jag tycker faktiskt inte att vare sig det ena eller det andra är så jättekonstigt - vare sig att de inte hade ork med någon intervju direkt efter att deras som hade dödats, eller att de totalt tappade förtroendet för AB efter vad de skrev. Sen hade nog de smartaste för dem vad gäller att få fram sin version här varit att snacka med Expressen, som har valt en lite annan linje när de bevakar fallet. Men det var de kanske inte medvetna om.

Det är kanske så enkelt att de känner en svag förankring till Sverige. Därför är det mycket viktigare för dem hur sonen framställs i litauisk media än i svensk press förmodligen p.g.a släkt och vänner i Litauen.
Citera
2016-01-13, 15:13
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Inte ens litauer själva skulle förneka att stora delar av dess befolkning är oumbärliga kräk som utgör lika stor fara för svenskar som araber.

Citat:
Ursprungligen postat av dack
ja alla dom här före detta kommunistländerna är samma jävla skit. Efter murens fall och att dom började reformera sina fängelsesystem med att släppa ut både mördare och tjuvar som tar sig vidare till Europa och ställer till en massa problem vilket vi alla redan fått bevis på här i sverige.

Lugnt och fint nu... Jag har bott (bor) i flera länder i Östeuropa och även i Syrien, däribland knappt två år i Litauen. Befolkningen i Baltikum är inte som ni vill ha det till, särskilt inte om man bortser från resterna av den ryska ockupationen.
Och att jämföra folk från Östeuropa med arabländer är som natt och dag, nästan helt till Östeuropas fördel! Man kan sammanfatta det så här: de flesta i Östeuropa är uppfödda på Astrid Lindgren medans muslimerna är uppfödda på Koranen...

Sedan är det i och för sig så, sorgligt nog, att det vi hör om Balterna ofta är de få som tar bilen över och plundrar sommarstugor m.m.
Citera
2016-01-13, 15:26
Medlem
Citat:
...när den 14-årige gärningsmannen plötsligt smög upp bakifrån och stack en kniv rakt i hjärtat på offret. skriver Expressen. Du menar att han skulle ha huggit offret framifrån fast han kom bakifrån? För det första förutsätter det nästan att gm var vänsterhänt för att vara utförbart. För det andra försvinner en del av överraskningseffekten. Men för det tredje försummar du upplysningen att gm hade varit inne på nätet och kollat hur man har ihjäl folk.

Det förutsätter ju att Expressens beskrivning stämmer också. Träffen behöver inte ha tagit i hjärtat.
Dessutom sitter inte hjärtat till vänster mer än ytterst marginellt. Det är främst skyddat av sternum vilket sitter centralt och täcker då framförallt förmaken. Du kan komma åt hjärtat både från höger och vänster men framförallt så behöver inte stickskadan hamna just där för att vara direkt dödlig ändå. Får du en allvarlig intern blödning på en större artär eller en lungartär så är det klippt vilket gör knivar livsfarliga men det fattar inte kreti och pleti.
Citera
2016-01-13, 15:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ja, är han vänsterhänt så går det. Men det viktiga här är knappast exakt var hugget tog, utan att GM kom bakifrån och att BO således inte hade några möjligheter att försvara sig.
Hjärtat är bara lite vridet, framåt åt vänster, i övrigt är det placerat ganska exakt mellan de båda bröstvårtorna (på en man). I aktuellt fall sägs det ju dessutom att han, BO, låg ned på en bänk och lyssnade på musik...
Citera
2016-01-13, 15:34
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Lugnt och fint nu... Jag har bott (bor) i flera länder i Östeuropa och även i Syrien, däribland knappt två år i Litauen. Befolkningen i Baltikum är inte som ni vill ha det till, särskilt inte om man bortser från resterna av den ryska ockupationen.
Och att jämföra folk från Östeuropa med arabländer är som natt och dag, nästan helt till Östeuropas fördel! Man kan sammanfatta det så här: de flesta i Östeuropa är uppfödda på Astrid Lindgren medans muslimerna är uppfödda på Koranen...

Sedan är det i och för sig så, sorgligt nog, att det vi hör om Balterna ofta är de få som tar bilen över och plundrar sommarstugor m.m.

Håller med. Warszawa kändes hur säkert som helst. Knappast några vakter på det femstjärniga hotellet där jag bodde. Såg inga slöjor de två första dagarna. Dag tre såg jag en muslim och en nunna... dvs inga hotfulla ungdomsgäng som stryker omkring på nätterna.
Detsamma i Moskva: mycket säkert om man håller sig borta från fulla taxichaffisar. Jag skulle mycket väl kunna bo i Östeuropa (Prag, Budapest, Warszawa, Moskva) osv. Polens skolresultat är ju numera betydligt bättre än Sveriges tack vare traditionell syn på skolan och ingen analfabetinvandring.

Jag är dock medveten om att viss inbrottsligor härrör från dessa länder och känner till det tragiska dubbelmordet i Långared (Antbys) och Lisa Holm-fallet. Det ser jag dock inte som en indikator på att balter och polacker skulle vara mer våldsamma och primitiva än svenskar generellt. Balterna delar nog till stora delar germaners och skandinavers genetik efter att under lång tid varit del av Sverige/Preussen/Polen med nära band till Hansan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in