2014-12-07, 10:33
Medlem
m11080s avatar
Begravningsbyrån Funera gör reklam att de erbjuder billiga och enkla begravningar
och att man beställer/handlar sin begravning på deras hemsida.
www.funera.se

Är det någon som har någon bra erfarenhet av dem eller är de bara lycksökande skojare?
Citera
2014-12-07, 10:51
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Begravningsbyrån Funera gör reklam att de erbjuder billiga och enkla begravningar
och att man beställer/handlar sin begravning på deras hemsida.
www.funera.se

Är det någon som har någon bra erfarenhet av dem eller är de bara lycksökande skojare?

Jag avråder från dem efter att ha anlitat dem vid ett tillfälle. Dubbelfakturering, dyra och dålig kundservice.
Citera
2014-12-14, 19:44
Medlem
verkar ju för fan king, 3000 lax klappat och klart och gubben ligger i jorden, vill helst göra det själv då jag inte vill lägga en krona på fanskapet till far.
Citera
2016-01-13, 14:50
Medlem
Finskpinnes avatar
Tänkte skaka liv i denna tråd genom att fråga om det är någon som anlitat dem? De har ett svårslaget pris gällande direktkremering och bouppteckning om man jämför med samma tjänster från Fonus och Familjens jurist.
Citera
2016-01-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Tänkte skaka liv i denna tråd genom att fråga om det är någon som anlitat dem? De har ett svårslaget pris gällande direktkremering och bouppteckning om man jämför med samma tjänster från Fonus och Familjens jurist.

Läste nyss om en begravning där de anhöriga blivit förtvivlade; kistan fanns inte på plats på utsatt tid för begravningen. Liket lokaliserades; bärare saknades, de anhöriga fick själva bära kistan, trots att annat förfarande överenskommits. Vill minnas att Funera var inblandade. Enstaka olycksfall i arbetet?
Citera
2016-01-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Läste nyss om en begravning där de anhöriga blivit förtvivlade; kistan fanns inte på plats på utsatt tid för begravningen. Liket lokaliserades; bärare saknades, de anhöriga fick själva bära kistan, trots att annat förfarande överenskommits. Vill minnas att Funera var inblandade. Enstaka olycksfall i arbetet?

Ange källa till det.
Citera
2016-02-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Ange källa till det.

"Leifs kropp försvann innan begravningen" skrev Expressen 1 januari 2016. Det hände i stockholmstrakten. Om du kan googla hittar du säkert artikeln.
Citera
2016-02-17, 09:21
Medlem
Inga problem att hitta källor på detta alls. En snabb googling hittar expressens artikel om Funera begravningsbyrå: http://www.expressen.se/nyheter/begravningsbyran-tappade-bort-leifs-kropp/

Tur att man kollade upp Funera innan man blev missnöjd kund hos dem. Fann på andra håll att de har ett mycket dåligt rykte i branschen och att detta inte var första/enda/sista gången...

https://funera.se/
Citera
2016-02-27, 19:57
Medlem
Håll er undan från Funera. Det är en transportfirma för paket - inte en begravningsbyrå.

Var på en jordbegravning häromveckan där Funera glömt ta med bil för kisttransport till graven. Funera hade alltså missat den lilla detaljen att kistan skulle köras från kapellet till graven direkt efter gudstjänsten.

Funeras representant på plats hade noll koll på läget och hade ingen bil med sig. Hen var minst sagt dåligt förberedd och verkade ditskickad för att ingen annan hade tid. Hen skickade även med ett minnesbrev som skulle till en annan begravning. Hade ingen koll på vilken musik som skulle användas eller hur den skulle spelas upp. Pricken över i var att hen tydligen inte kunde tänka sig att skriva av blomsterkorten för att hen var rädd att stava nåt fel. Byråerna brukar skriva av hälsningarna och skicka dem till anhöriga i efterhand.

Det som räddade situationen var att personalen i kapellet ordnade med kisttransport mellan kapell och grav. Anhöriga fick själva bära med sig blomkransar och annat till graven, dessa brukar annars köras i samma bil som kistan. Ren tur att det inte låg decimeterdjup snö på marken.

Tyvärr lär Funera ändå fakturera för transporter och representant.
Senast redigerad av williambooth 2016-02-27 kl. 20:05.
Citera
2016-08-26, 15:47
Medlem
Har anlitat Furnera och det var det bästa jag gjort! Väldigt smidigt att i lugn och ro kunna sitta och planera och fundera via deras hemsida. Allt blev så mycket bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig och inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att det skulle bli så vackert och värdigt för halva priset. I mitt fall tog Funera hand om allt och det var det bästa jag gjort, det vänliga bemötandet och att de kunde komma på ett hembesök var så skönt i denna svåra stund.
Citera
2016-08-26, 15:51
Medlem
Don.Cs avatar
Anlitade dem för direktkremering och bouppteckning. Var nöjd och allt fungerade bra.
Citera
2016-08-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaketebanezo
Har anlitat Furnera och det var det bästa jag gjort! Väldigt smidigt att i lugn och ro kunna sitta och planera och fundera via deras hemsida. Allt blev så mycket bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig och inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att det skulle bli så vackert och värdigt för halva priset. I mitt fall tog Funera hand om allt och det var det bästa jag gjort, det vänliga bemötandet och att de kunde komma på ett hembesök var så skönt i denna svåra stund.

Du glömde skriva att du jobbar för dom. Ganska lätt att se att du hittar på då du gör ett konto och romantiserar allting i första inlägget
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in