Citat:
Ursprungligen postat av
m0ffin
Ursäkta min obetänksamhet.. Du kan ju vara det bästa som hänt mig!

Tack så ofantligt mycket för hjälpen. Jag är sjukt stressad! Eller... ivrig att vara väl förberedd
Haha, bra försök till att spä på den linjärt stingande (delvis även väldigt positiva) nervositeten och spänningen, men den har precis anlänt till mitt studentrum så är alldeles för lyrisk..

Det var vänliga ord, tack!
För alla er som ska börja juristprogrammet nu i januari (eller i framtiden) så tänk på att alla är lika nervösa och stressade. Det är inte bara du. Du kan ingenting om juridik över huvud taget, men det gör inte de andra heller. Och har någon läst någon grundkurs innan så har de ett litet, litet försprång första veckan, typ. Sedan är alla på samma spelplan. Ni saknar information just nu, men den kommer, i den mån som krävs för att ni ska ha tillräckligt med information för att klara er, när ni har börjat. Var förväntansfulla inför att börja programmet - för det är en rolig, men tuff, utbildning - men stressa inte upp er i onödan innan ni ens har börjat. Det finns ingen anledning till det!
Och sen att du m0ffin tror att nervositeten är linjärt stigande är totalt fel. Jag tror att en mer träffande beskrivning är att ni precis är i början av en exponentiellt stigande (se
här) nervositet