2016-01-13, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt lika mycket som jag misstror hans fåntratt till advokat misstror jag honom. Han har levt dubbelliv och jag tror han är fullständigt empatilös via det han utfört. Han vaggar och tycker säkert synd om sig själv i sin egocentrering och i andra situationer är det ett spel för galleriet.
Han är inte ett dugg känslosam för övrigt. En äcklig kall robot som lärt sig studera människors beteende och apar efter utifrån behov. Känslor utan innehåll, ytliga affekter. förhöjt självuppfattning osv. Han har fått ihop 30 på develi-skalan. jag skiter i en RPU och han kan få en ICD-kod också: 666.

Du har helt rätt, i allt (som vanligt!)

Vaggandet är väl ett sätt att försöka få till något som ska se ut som ledsenhet men eftersom han inga känslor har så är han tvungen att hjälpa till med kroppen, vagga. Han kan ju inte bara sitta rakt av och försöka gråta, det är alldeles för svårt att få till så det ser äkta ut.
Inga som helst samvetskval för det han gjort, tycker enbart mycket synd om sig själv för det "han råkat ut för", d.v.s att han är avslöjad och har åkt fast.

Instämmer i ICD-kod: 666, The Number of The Beast passar honom bra

MÖRKA TRIADEN känns extra jävligt mörk i hans fall ihop med hans sexuella sadism.

"En kombination av de tre egenskaperna psykopati, narcissism och machiavellism, som alla har drag av det som i psykiatrin kallas personlighetsstörning i främst följande varianter
Narcissism handlar om självupptagenhet, självförhärligande, och en överdriven tro på sig själv och en benägenhet att förstora ens prestation.
Machiavellism är ett kallt personlighetsdrag som handlar om att manipulera och vilseleda andra.
Psykopatism handlar om att söka spänning och impulsivitet, utan empati eller ångest.

Tillsammans bildar den mörka triaden en kall, manipulativ, aggressiv och anti-social personlighetstyp"
.

Påminner en hel del om NB. Men i hans fall så räcker det nog att se hans gärning och se hans beteende, behöver inget extra "namn" på det.
Han är ren, vidrig ondska.

http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=m%F6rka%20triaden
2016-01-13, 01:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har säkert "tränat" och förfinat sin "förmåga" över tid. Vi har ingen aning om när han började?
Det är så mycket som är totalt blankt om NB. Om hans bakgrund.
Denna personlighet kan ju inte uppkommit, skapats, formats av ingenting ...?
Nåt via BDSM, silvertejp och varför inte kolla med de prostituerade (red light)? Dessa avarter brukar få namn utifrån att de har avvikande önskningar (fungerar även som varningsnamn dem emellan). Det är med andra ord udda och de går inte med på att bindas eller tejpas menar jag. Inte direkt ett turiststråk men jag får väl ge mig dit i maj och fråga.
Sen säkert samma cirkulerande, testat att prata med unga tjejer.
2016-01-13, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har säkert "tränat" och förfinat sin "förmåga" över tid. Vi har ingen aning om när han började?

Det är så mycket som är totalt blankt om NB. Om hans bakgrund.

Denna personlighet kan ju inte uppkommit, skapats, formats av ingenting ...?

Jag säger det igen:
Den dag han bredde plast i skuffen på sin bil hade han beslutat sig. Plastsäck över ryggstödet också. Ryggstödet men inte sitsen skulle skyddas tydligen.
Jag påstår detta med ett förbehåll. Om han inte rökt i bilen så var allt för att måna om andrahandsvärdet.
2016-01-13, 01:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Eller så vet Gustav var han var. Arne minns inte.
Gustav vet inte.
Citat:
Gustav var klädd i
kostym, då han hade varit i Årnäs. Det kan varit så att de åkte till Gum och bytte om till något
bekvämare. Samtidigt kommer Gustav på att familjen Trozelli var på besök. Han tror därför
inte att han åkte hem för att byta om.
2016-01-13, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Det där fattar inte jag. Om livstid, hur utvisning också? Det ena säger emot det andra. Eller utvisning och livstid i hemlandet, kan Sverige begära det? Låter skumt. Han kommer ju aldrig ut. Hur ska man utvisa?

Livstid är ofta inte "livstid" i Sverige, man får tidsbestämt straff rätt snabbt, speciellt när det rör sig om endast ett mord.
Så anledningen till att "utvisning" finns med i domen är med all säkerhet risken för att straffet ska bli tidsbestämt.
2016-01-13, 02:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du har helt rätt, i allt (som vanligt!)

Vaggandet är väl ett sätt att försöka få till något som ska se ut som ledsenhet men eftersom han inga känslor har så är han tvungen att hjälpa till med kroppen, vagga. Han kan ju inte bara sitta rakt av och försöka gråta, det är alldeles för svårt att få till så det ser äkta ut.
Inga som helst samvetskval för det han gjort, tycker enbart mycket synd om sig själv för det "han råkat ut för", d.v.s att han är avslöjad och har åkt fast.

Instämmer i ICD-kod: 666, The Number of The Beast passar honom bra

MÖRKA TRIADEN känns extra jävligt mörk i hans fall ihop med hans sexuella sadism.

"En kombination av de tre egenskaperna psykopati, narcissism och machiavellism, som alla har drag av det som i psykiatrin kallas personlighetsstörning i främst följande varianter
Narcissism handlar om självupptagenhet, självförhärligande, och en överdriven tro på sig själv och en benägenhet att förstora ens prestation.
Machiavellism är ett kallt personlighetsdrag som handlar om att manipulera och vilseleda andra.
Psykopatism handlar om att söka spänning och impulsivitet, utan empati eller ångest.

Tillsammans bildar den mörka triaden en kall, manipulativ, aggressiv och anti-social personlighetstyp"
.

Påminner en hel del om NB. Men i hans fall så räcker det nog att se hans gärning och se hans beteende, behöver inget extra "namn" på det.
Han är ren, vidrig ondska.

http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=m%F6rka%20triaden
Läste om detta (mörka triaden) i ett annat sammanhang men då var det forskat utifrån näthat erinrar jag mig.

Edit:
Hittade!

Med tanke på det han gjort så känns det jävligt mörkt som du säger.
2016-01-13, 02:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Gustav vet inte.
.. och källan är?
2016-01-13, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Livstid är ofta inte "livstid" i Sverige, man får tidsbestämt straff rätt snabbt, speciellt när det rör sig om endast ett mord.
Så anledningen till att "utvisning" finns med i domen är med all säkerhet risken för att straffet ska bli tidsbestämt.

Han får förmodligen sitta ca 20 år, 10 i Sverige och resten i hemlandet. Om inte de nya EU direktiven kommer att tillämpas, då åker han ut betydligt tidigare.
2016-01-13, 02:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. och källan är?
FUP, sid 201. Så handikappad är du väl inte?
2016-01-13, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nej, misse vågar inte eftersom misse är rädd för den svenska polisen (som råkade ge den en spark vid ett tillfälle).

IR´s taktik är pinsam och hysterisk.

Pinsam och hysterisk, det stämmer bra.
Jag hoppas att det blir någon form av ifrågasättande av hennes metoder från advokatsamfundet.
Kan inte vara möjligt att en advokat får bete sig hur som helst tycker man.
Tror också att hon har pressat och påverkat sitt vittne IB en hel del, vilket torde vara ett allvarligt fel.

PS: IR kan nog försöka fixa så polisrädda Misse får vittna via tel eller videolänk, har ju blivit hennes grej för motvilliga vittnen
2016-01-13, 02:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Han får förmodligen sitta ca 20 år, 10 i Sverige och resten i hemlandet. Om inte de nya EU direktiven kommer att tillämpas, då åker han ut betydligt tidigare.
Hur lyder reglerna i Litauen då? Följer det per automatik med det som gäller i Sverige via domen eller tar de över och det kan bli andra förutsättningar utifrån deras RB?
2016-01-13, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
FUP, sid 201. Så handikappad är du väl inte?
Inte när jag väl får veta. Du uppgav nämligen inte minsta källhänvisning vilket du gapar om själv i var och varannat inlägg.
Padda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in