2016-01-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man tycker att den senaste veckans skriverier borde sätta lite fart på tjejerna i opinionen. Det är dags nu för dem att välja väg. Antingen låter vi utvecklingen fortgå och vi får ett mörkt samhälle där sexuella trakasserier på offentliga platser blir vardagsmat (ungefär som i Egypten). Eller så försöker vi vända på utvecklingen.

Det är dags för tjejerna att inse att dagens vänsterfeminister är falska feminister. De må säga vackra ord i sina tal, men i handling så visar de att de vill försämra för Sveriges tjejer. De är för en stor invandring från MENA och Afrika och för islamisering av Sverige. Det krävs väl ingen större tankeverksamhet för att inse vad det innebär för feminismen och jämställdheten och tjejers frihet på sikt.

Vi får hoppas att 2016 blir året då tjejerna börjar strömma till SD på allvar. Då kan det bli upp till 30% innan året är slut!

Innan den typiska tjejen blivit SD, så har nog hennes mamma blivit det. SD borde ha "Våra barns framtid" som tema och hela tiden beskriva vilket samhälle vi vill lämna över.
2016-01-12, 19:19
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Innan den typiska tjejen blivit SD, så har nog hennes mamma blivit det. SD borde ha "Våra barns framtid" som tema och hela tiden beskriva vilket samhälle vi vill lämna över.
Faktiskt en väldigt bra idé som skulle kumma slå an många strängar hos gemene man. Får hoppas att någon partianknuten som läser tråden snappar upp det.
2016-01-12, 19:45
Medlem
Citat:

Denna slogan om "våra barns framtid" borde mejlas in till SD:s partihögkvartér. Detta är en strålande idé och vad kan vara mera sant. När makteliten har svikit Sverige.

Kan du själv viderebefordra detta eller någon annan, in till SD. Alla förslag som kan hjälpa stackars Sverige är önskvärda.
2016-01-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Denna slogan om "våra barns framtid" borde mejlas in till SD:s partihögkvartér. Detta är en strålande idé och vad kan vara mera sant. När makteliten har svikit Sverige.

Kan du själv viderebefordra detta eller någon annan, in till SD. Alla förslag som kan hjälpa stackars Sverige är önskvärda.
ja typ vi måste säkra existensen av vårat folk och en framtid för våra vita barn, att ingen tänkt på det förut?
2016-01-12, 20:02
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Instämmer, det vore en mycket bra slogan!
2016-01-12, 20:08
Medlem
Citat:

Precis det uttryckte och påtalade Åkesson ett antal gånger i sitt Almedalstal.
2016-01-12, 20:20
Medlem
I morgon får vi nog se flera OM. Kan tänka man vill få större genomslag för sina mätningar, inför morgondagens partiledardebatt i riksdagen?
2016-01-12, 20:42
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Om det är något jag har lärt mig av att följa den här tråden och SDs opinionssiffror så är det att opinionen är trögrörlig och att det finns en fördröjning i reaktionstiden bland folket.

Ta exempelvis i somras när vi ibörjan av sommaren fortfarande låg och skvalpade kring valresultatet trots att det vällde in invandrare. Sedan fick vi höga siffror som höll i sig medelst en extrem propagandakampanj från medierna, för att sedan få en dipp efter ett par månader och sedan tillväxt igen.

Jag vill hävda att händelser sätter ordentliga avtryck i svensk opinion först efter 1-2månader. Så jag tror att övergreppen i Köln och medias mörkläggning av Stockholmsfestivalen kommer ge ett ordentligt uppryck i opinionen men först i februari-mars.

Jag gissar på att SD ökar med omkring +0.5 den här månaden i mätningarna för att sedan få 30+ procent i sentio och yougov senast i mars.
Jag är i stort enig med dig. De flesta är inte så politiskt intresserade att de kan tänka sig byta parti från en dag till en annan på grund av en händelse. Dock skulle möjligtvis härvan med sexuella trakasserierna kunna vara annorlunda för är det en sak som väcker folks, särskilt mäns, vrede är det sexualbrott, men jag är tveksam.

Dock tror jag att opinionen generellt är ännu mer trögrörig än vad du uppger och att vi pratar om ett spann på två till fyra, kanske till och med sex, månader innan alla nyheter sipprat ned till de politiskt icke-intresserade och att de då byter parti.

Tänk på DÖ och spekulationerna i tråden direkt efter den uppgörelsen.
2016-01-12, 21:47
Medlem
Jag tror också på en mycket svag uppgång för SD. Vissa OI kommer att försöka trycka ned sifforna men jag tror att dom sämsta OI visar svaga uppgångar och dom bästa ligger i stort stilla. Men detta är inte dåligt. Tiden talar dock hela tiden för SD.

Verkligheten tränger hela tiden på och människorna börjar mer och mer tvivla på makteliten. Jag håller med om att SD skall hålla en låg profil.

Men inte vad det gäller kritiken av makteliten. Låt inte kravet på Eliassons avgång mynna ut i sanden. Kräv hans avgång vid varje lämpligt tillfälle.

Rikta misstroende förklaringar mot Regeringen vid lämpliga tillfällen. Kräv ändrade asylregler. Kräv att mer resurser läggs på utvisningsärenden. UMB = ut med blattarna.
2016-01-13, 00:31
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Jag är i stort enig med dig. De flesta är inte så politiskt intresserade att de kan tänka sig byta parti från en dag till en annan på grund av en händelse. Dock skulle möjligtvis härvan med sexuella trakasserierna kunna vara annorlunda för är det en sak som väcker folks, särskilt mäns, vrede är det sexualbrott, men jag är tveksam.

Dock tror jag att opinionen generellt är ännu mer trögrörig än vad du uppger och att vi pratar om ett spann på två till fyra, kanske till och med sex, månader innan alla nyheter sipprat ned till de politiskt icke-intresserade och att de då byter parti.

Många bäckar små.

Det jag tror händer är att det är många händelser som leder till att folk går över. Om man tittar på hur opinionen ser ut så kan man också se att det finns ett visst stöd för att driva en sådan tes. Som jag skrev tidigare i tråden är det sällan SD gör några riktiga hopp oavsett vad som har hänt. Terror i Paris, mord på IKEA och dylika händelser har inte inneburit några skutt i opinionen överhuvudtaget.

Alla de olika händelserna blir dock "många bäckar små" som slutligen gör att allt fler kommer till insikt att det faktiskt förhåller sig som så att det är en viss typ av människor som till stor del utgör ett större problem än vad vanligt folk gör i Sverige.

Man kan givetvis tycka precis vad man vill om den saken, men det är mycket svårt att bortförklara att vissa grupper i vårt samhälle helt enkelt står för en majoritet av problemen. Om man insett det är det inte direkt svårt att se att införandet av 100 000 nya av dessa per år kanske inte är den absolut bästa idén om man har en vilja att bo i ett fungerande samhälle. Man kan inte "släcka brasan" om tio man hela tiden står kastar bensin på den.
2016-01-13, 00:34
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond

Angående härvan med sexuella trakasserierna. Från att i princip ingen annan än jag på mitt jobb antyder brister i migrationspolitiken, har jag nu haft helt öppna diskussioner med två olika lunchsällskap om dessa trakasserier och hur fel migrationspolitiken har gått.

Dessutom har jag överhört samma diskussion hos två andra sällskap. Flera nämner öppet att de tror SD kommer att rusa till 25-30% vid nästa val. Nu är väl SD egentligen redan där, men jag tror dessa personer menar med OU-inkompetensfaktor.

Huvudpoängen är att det är en dramatisk förändring efter nyår. Folk skickar till och med nyheter idag länkar till varandra. Jag tror detta märks direkt i OU och inte lite heller, skämsfaktorn kanske till och med minskat. Säkert vet vi ju först med en OU som till stor del baseras på perioden efter runt 7 januari.

På mobilen.
Senast redigerad av Superlistig 2016-01-13 kl. 00:36.
2016-01-13, 00:37
Medlem
ChuckHagels avatar
Värst med utrymme i förhållande till procent av befolkning får vänstern och de får det utrymmet av den mest liberala högern ä, dock utan att själva veta om det.

Så ser det ut i mina ögon (Är (S) men väldigt kritisk tillbinvandringspolitiken).

Dessa individer som tror att Sverige har resurser att ta hand om världens välfärd eftersom de troligen inte tror på det system som världen idag lever efter, rätt eller fel. De har ingenting att förklara hur deras utopi skall möjliggöras rent praktiskt och de skall tvinga resten av befolkningen att acceptera deras system (vad det nu må vara eftersom vi aldrig får det förklarat).

Folket har tröttnat. (SD) kommer få igenom sin politik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in