2016-01-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nej, misse vågar inte eftersom misse är rädd för den svenska polisen (som råkade ge den en spark vid ett tillfälle).

IR´s taktik är pinsam och hysterisk.

Minst sagt. Jag undrar vad Advokatsamfundet tycker om detta spektakel.
2016-01-13, 01:32
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det börjar mer och mer kännas som att Rönnbäck tror att hon är med i en amerikansk rättegångsfilm. Det är ju inte direkt standard i svenska rättegångar att mitt under pågående huvudförhandling plötsligt begära två nya vittnen.

Det ska bli intressant att se hur rätten ställer sig till det hela och vilka förklaringar de i så fall kommer att kräva av advokaten på varför hon kommer dragande med detta först nu.

Det ska bli väldigt intressant att höra vad hon vill ha ut av farbror Arne. Ska Arne prisa sin duktiga arbetare igen, berätta hur pålitlig han är och att inte kan ha gjort detta. Det finns fler att kalla - en skribent på detta forum som vet att han inte har gjort detta för " han ser inte ut som en psykopat och så är han empatisk".

Som jag skrev förut, det börjar likna OJ Simpson-rättegången.
2016-01-13, 01:35
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Inte helt oväntat om AJ måste förklara vad han ansåg så viktigt att han på eget initiativ den 17/6 åkte till polisen i Skövde för att berätta bl a följande:

FUP 183, Förhör med Jönsson, Arne; 2015-06-17 10:00

Arne kan inte berätta vad någon annan har sagt att de har sett. Hörsägen vet du.
2016-01-13, 01:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det ska bli väldigt intressant att höra vad hon vill ha ut av farbror Arne. Ska Arne prisa sin duktiga arbetare igen, berätta hur pålitlig han är och att inte kan ha gjort detta. Det finns fler att kalla - en skribent på detta forum som vet att han inte har gjort detta för " han ser inte ut som en psykopat och så är han empatisk".
Som jag skrev förut, det börjar likna OJ Simpson-rättegången.
Ja, nu bär det iväg om denna ska in också. Grattis om det är ett slags karaktärsvittne med tanke på personutredningens superlativ och ingen P7:a eller RPU är gjord.
2016-01-13, 01:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Arne kan inte berätta vad någon annan har sagt att de har sett. Hörsägen vet du.
Arne kanske vet var Gustav var på kvällen 7 juni.
2016-01-13, 01:40
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det kan vara förvisso vara ett förstagångsmord, men aldrig i helvete att denna inte typ gjort nåt innan. Det är så exceptionellt att det finns inte på kartan att han inte utövat nåt övergrepp innan med de signaturer som finns (silvertejp, snören, strypning, hängning). Han har haft en slags variant på cooling off period på ett par år i Sverige. Försökt leva normaliserat men står inte emot lusten alternativt vill verkligen iscensätta. Jag tror på red light district, att detta område ska kollas i Ely. Han kan ha försökt få nån att ställa upp på liknande (peep & wank...)

Du har väl lite semester att ta ut

Ta en tripp till Ely, vem vet, det kanske är trevligt sommartid. Så kan du forska i NB:s eventuella förehavanden tidigare i livet. Jag tror som du - detta kan inte vara första gången, men kanske har det inte har gått riktigt så långt förut.
2016-01-13, 01:41
Medlem
Kom på en liten teknisk detalj om snören (och rep). Ett snöre som är belastat kan man inte skära helt av. Medans man skär kommer snöret att successivt försvagas. Innan man skurit helt igenom kommer det att slitas av lite slumpmässigt en bit ifrån snittet.
Stor belastning: lite skuret och mycket slitet.
Liten belastning: mycket skuret och lite slitet.
Ingen belastning: ett rent snitt.
Ett snöre runt ett rör, säg tre rundtörnar och så avslutar man med valfri knut runt egen part. Man börjar skära i detta medan det är belastat med röret som skärbräda. Man kan skära i mer än ett varv. Plötsligt ger snöret vika och allt dråsar i backen. Resultatet blir helt avbrott på ett ställe med viss slitning och åverkan med kniv på ett par andra ställen. Helt av på flera ställen indikerar ingen eller liten belastning.

Bara en liten X-pertmässig inpassning. En helt teoretisk produkt. Måste så klart beläggas empiriskt.
2016-01-13, 01:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har väl lite semester att ta ut
Ta en tripp till Ely, vem vet, det kanske är trevligt sommartid. Så kan du forska i NB:s eventuella förehavanden tidigare i livet. Jag tror som du - detta kan inte vara första gången, men kanske har det inte har gått riktigt så långt förut.
Hahahaha, okej då. Har inget framkommit eller ens kartlagts bortåt maj, juni - it's a deal. Jag är både nyfiken och lätt frustrerad över detta.
England är fint, har bilat runt både där och Skottland.
Skum variant av semester men why not?
2016-01-13, 01:46
Medlem
Citat:
Det kan vara förvisso vara ett förstagångsmord, men aldrig i helvete att denna inte typ gjort nåt innan. Det är så exceptionellt att det finns inte på kartan att han inte utövat nåt övergrepp innan med de signaturer som finns (silvertejp, snören, strypning, hängning). Han har haft en slags variant på cooling off period på ett par år i Sverige. Försökt leva normaliserat men står inte emot lusten alternativt vill verkligen iscensätta. Jag tror på red light district, att detta område ska kollas i Ely. Han kan ha försökt få nån att ställa upp på liknande (peep & wank...)

Han har säkert "tränat" och förfinat sin "förmåga" över tid. Vi har ingen aning om när han började?

Det är så mycket som är totalt blankt om NB. Om hans bakgrund.

Denna personlighet kan ju inte uppkommit, skapats, formats av ingenting ...?
2016-01-13, 01:48
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ja, nu bär det iväg om denna ska in också. Grattis om det är ett slags karaktärsvittne med tanke på personutredningens superlativ och ingen P7:a eller RPU är gjord.

Det är i alla fall inte långtråkigt när advokat Rönnlund är i faggorna. Undrar vem det andra vittnet är?
2016-01-13, 01:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Farbror Arne borde rimligtvis ha kallats i TR om hon är i behov av honom.
2016-01-13, 01:50
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Eller så vet Gustav var han var. Arne minns inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in